تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مرداد 1393
سلول های بنیادی مشتق از چربی این پتانسیل را دارند که ترمیم عصبی را بهبود ببخشند

  سلول های بنیادی مشتق از چربی این پتانسیل را دارند که ترمیم عصبی را بهبود ببخشند

دانشمندان سلول های بنیادی در دانشگاه منچستر مروری بر مطالعات اخیر در استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی در ترمیم اعصاب محیطی داشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، آسیب اعصاب محیطی امری شایع است و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کند که روی زندگی اجتماعی آن ها تاثیر زیاد دارد و موجب می شود آن ها هزینه های زیاد را از نظر بهداشت جامعه و مسایل اقتصادی بپردازند. درمان های بالینی متداول به استفاده از اعصاب یک قسمت دیگر از بدن و پیوند آن به ناحیه آسیب دیده تکیه دارند. اما مطالعات بیشتر منجر به ایجاد پیوندهای عصبی مهندسی شده ای شده است که این نیاز را برطرف می سازد. سلول های بنیادی اولین کاندیدا برای سرعت بخشیدن به ایجاد این گرافت های عصبی محسوب می شوند.

این دیدگاه ها در گزارشی که در Neural regeneration research(Vol. 9, No.14,2014) به چاپ رسیده است ارائه گردیده است و حاکی از این است که سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند ابزاری مناسب برای بهبود ترمیم عصبی از طریق ایجاد گرافت های عصبی مهندسی شده باشند. درواقع استفاده از این سلول ها در ایجاد درمان های گرافت عصب مهندسی شده می تواند انقلابی را در روش های بالینی رایج برای ترمیم اعصاب محیطی ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه