تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1391
کشف ژن های جدیدی در ارتباط با سرطان پستان

  کشف ژن های جدیدی در ارتباط با سرطان پستان

محققان در یک مطالعه منتشر شده در Nature ، نه ژن جدید محرک توسعه سرطان پستان را توصیف کردند.با این 9 ژن، شمارتمام ژنهای مرتبط با توسعه سرطان پستان به 40 می رسد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay؛  دراین مطالعه، همه ژن های ژنوم 100 فرد مبتلا به سرطان پستان مورد بررسی قرار گرفت. این ژن های جهش یافته سرطان زا در نمونه های سرطانی مختلف، متفاوت بودند که نشان می دهد سرطان پستان از نظر ژنتیکی بسیار متنوع است و درک این تنوع در پیشرفت درمان ها مهم خواهد بود.
تغییر درساختار DNA در تمام موارد سرطان ها وجود دارد. سرطان ناشی ازنوعی جهش به نام جهش سوماتیک است که در طول زندگی یک فرد رخ می دهد.
دکترPatrick Tarpey نویسنده اول این مطالعه ازموسسه ولکام تراست سانگر توضیح می دهد : سرطان پستان شایع ترین سرطان درزنان می باشد. ما برای شناسایی ژن های جدیدی که منجر به توسعه سرطان پستان می شود، جهش های موجود دربیش از 21،000 ژن را مورد جستجو قرارداده و شواهدی ازنه ژن جدید درگیر درتوسعه سرطان را یافتیم.
 اکثر سرطانها ترکیبی از ژن های جهش یافته سرطان را دارند که نشان دهنده تنوع ژنتیکی قابل توجهی در سرطان پستان است.
پروفسور مایک استراتون، نویسنده اصلی و مدیر موسسه ولکام تراست سانگر می گوید: ما دریافتیم که سرطان پستان را می توان با بیش از 70 ترکیب مختلف از جهش ها ایجاد کرد.
او می افزاید: از مهم ترین مسائل درمورد سرطان پستان این است که چگونگی پیشرفت آن درهربیمار و چگونگی پاسخ هر بیمار نسبت به درمان متفاوت است،  نتایج ما می تواند به درک این تفاوت ها کمک کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه