(آرشیو ماه دی 1390)
پژوهشگران پروتئین کلیدی سرطان سینه را شناسایی  کردند
پروتئینی کلیدی که به طور بالقوه در تنظیم پیشرفت سرطان سینه نقش دارد توسط محققان دانشگاه کلارکسون در پوتسدام و به رهبری پروفسور Darie  Costel شناسایی شد. این تیم مشغول به کار برروی شناسایی بخش اتصالی فاکتور تمایز توموری (TDF) است که بنا برمطالعات گذشته یک هورمون هیپوفیزی موثر درکاهش پیشرفت سرطان در سلول های سرطانی پستان است .
ﺳﻪشنبه، 27 دی 1390 - 08:03
تکنیک جدید نانو درمانی هوشمند برای انتقال مستقیم دارو به لوزالمعده
محققان دانشگاه هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون نوعی روش نانو درمانی تزریقی هوشمند راتوسعه داده اند که می تواند انتقال انتخابی دارو به سلول های لوزالمعده را برنامه ریزی کند.اگرچه این فناوری نانو به بررسی قابل توجهی قبل از اینکه برای استفاده بالینی آماده شود نیاز دارد ،اما به طور بالقوه می تواند با افزایش اثر بخشی درمانی و کاهش عوارض جانبی ، درمان دیابت نوع I را بهبود بخشد.
دوشنبه، 26 دی 1390 - 10:27
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت:توليد داروهاي بيوتكنولوژي در دنيا بيشترين درآمد را در بردارد
بنابراین گزارش؛ معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت از آغاز ساخت واكسن‌هاي بيماري‌هاي غيرواگير با انعقاد قرارداد توليد واكسن سرطان دهانه رحم بين وزارت بهداشت و انستيتو پاستور خبر داد.
دوشنبه، 26 دی 1390 - 09:31
دبیر ستاد توسعه: راه اندازي پنج مرکز فرآوري سلول در کشور
دبير ستاد توسعه فناوري سلول‌هاي بنيادي از راه‌اندازي پنج مرکز فرآوري سلول در پنج دانشگاه کشور، حمايت از تجهيز آزمايشگاه‌ها براي ورود به شبکه آزمايشگاهي و ايجاد بانک جامع از سلول‌هاي بنيادي در کشور تا سال 94 خبر داد.
دوشنبه، 26 دی 1390 - 08:12
سلول های گلیال مغزی محتوای DNA شان را برای حفظ  سد خونی - مغز افزایش می دهند
سد خونی مغزی برای حفظ محیط پایدارمغز و جلوگیری از ورود ویروس ها و باکتری های مضربه مغز ، جدا کردن هورمون های ویژه مغزی و فعالیت ناقلین ویژه عصبی  ضروری است.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 13:35
استفاده ازسلول های بنیادی برای درمان سکته مغزی توسط محققان دانشگاه کنتاکی
دانشگاه کنتاکی  یکی از چند کشوری است که پیشگامانه به بررسی اثرات سلول های بنیادی بزرگسالان در بیماران مبتلا به ایسکمی حاد مغزی پرداخته است.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 13:31
افزایش ظرفیت ذخیره سازی با بکار گیری آخرین فناوری روز دنیا در بانک خون بند ناف رویان
دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان،  از اتخاذ تمهیدات برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف از 25000 نمونه به 45000 نمونه در این بانک خبر داد.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 09:54
نخستين همايش «تازه‌هاي سلولي مولکولي» در دانشگاه آزاد اسلامی پرند
نخستين همايش «تازه‌هاي سلولي مولکولي» در دانشگاه آزاد اسلامي پرند در تاريخ 27 و 28 ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي‌شود.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 09:06
دوازدهمين کنگره «ژنتيک ايران» برگزار مي‌شود

دوازدهمين کنگره «ژنتيک ايران»، اول تا سوم خرداد ماه سال آينده توسط انجمن ژنتيک ايران در سالن همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌شود.

یکشنبه، 25 دی 1390 - 08:50
غیرفعال سازی ویروس ها با کمک پلاسما  قبل از حمله  آنها به سلول امکانپذیر شد
آدنوویروس می تواند سبب بروزعفونت های تنفسی ، چشم  و روده شده ومانند ویروس های دیگر ازسیستم های سلولی ارگانیسم های آلوده به منظور تولید پروتئین ها و تکثیر خود استفاده می کند.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 08:39
درمان دیابت با روش جدید سلول درمانی
دیابت نوع 1 که دراثرحمله سیستم ایمنی خود بدن به سلولهای بتا جزایر پانکراس ایجاد می شود نیاز به تزریق روزانه انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون بیماردارد. بر اساس گزارش منتشر شده در مجله  BMC Medicine  ، می توان از سلول های بنیادی خون بند ناف برای آموزش دوباره سلولهای T دیابتی استفاده کرده و در نتیجه با راه اندازی مجدد عملکرد لوزالمعده نیاز به انسولین را کاهش داد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 16:00
افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان تولد یافته از طریق سزارین
بنابر یک مطالعه جدید، درکودکان متولد شده از طریق سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم وجود دارد. این مطالعه که بر روی مادران و کودکان نروژی انجام شده نشان می دهد که درکودکان متولد شده طی سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم در سن سه سالگی وجود دارد. این به ویژه در میان کودکانی که  تمایل ارثی به آسم و آلرژی ندارند دیده می شود.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 15:22
کوتاه شدن قد خطر شکستگی و مرگ را در زنان مسن افزایش می دهد
براساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله Bone and Mineral Research زنان مسنی که بیش از دو اینچ کاهش قد می یابند با افزایش خطر شکستن استخوان و مرگ روبرو هستند.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 12:28
موفقیت محققان کشور در تولید دارو از شیر شنگول/ درمان هموفیلی
مسئول آزمایشگاه مزرعه رویان جهاد دانشگاهی از تایید بیان ژن فاکتور 9 انعقادی انسانی در شیر بزهای تراریخته شنگول و منگول خبر داد و گفت: با انجام مراحل خالص سازی پروتئین از شیر، در نهایت بیان پروتئین فاکتور 9 انعقادی در شیر شنگول تایید شد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 09:18
وادار کردن سلولهای سرطانی به بلعیدن سم توسط محقق ایرانی
محقق ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد موفق به ابداع سیستم انتقال دارویی شده است که می تواند سلولهای سرطان پروستات را وادار کند تا سم یا همان داروی ضد سرطان را بلعیده و به این شکل نابود شوند.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 09:13