(آرشیو ماه فروردین 1391)
سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان لگن ممکن است به تقویت ضربان قلب کمک کند
از آنجا که سلول های بنیادی سلول های نابالغی هستند، توانایی ایجاد عروق خونی جدید و حفظ سلول های عضله قلبی را دارند. با تزریق سلول های بنیادی معین به  منطقه ای ازعضله قلبی که در اثر حمله قلبی آسیب دیده است، بافت می تواند حفظ شده وعملکرد دوباره قلب بازسازی شود.
یکشنبه، 27 فروردین 1391 - 09:03
سیستم ایمنی نوزاد با شیر مادر کامل می شود
دکتر "محمد رضا وفا" 45 ساله، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس اسبق  دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
وی 19 سال سابقه کار، تدریس و پژوهش در زمینه تغذیه دارد و یک دوره اسکالرشیپ در دانشگاه هاروارد آمریکا گذرانده است.
از دکتر وفا بیش از 50 مقاله فارسی و انگلیسی مستند در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.
با این متخصص تغذیه درباره تغذیه دوران نوزادی، کودکی و همچنین تغذیه کودکان تحت شیمی درمانی به گفتگو نشستیم.
یکشنبه، 27 فروردین 1391 - 07:37
سلول های بنیادی مهندسی شده راهی برای از بین بردن HIV در موجودات زنده
این مطالعه که 12 آوریل در مجله PLoS Pathogens منتشر شده است، برای اولین  بار گزارش می دهد که سلول های بنیادی مهندسی شده برای تشکیل سلول های ایمنی به منظورسرکوب ویروس HIV دربافت زنده یک مدل حیوانی موثراست.
شنبه، 26 فروردین 1391 - 14:36
ژن درمانی رادیکالی ممکن است به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند
پزشکان یک ویروس اصلاح شده حامل ژن های کد کننده پروتئین های مورد نیاز دوپامین که برای کنترل مناسب تحرک لازم است را به یک بیمار پارکینسونی تزریق کردند.
شنبه، 26 فروردین 1391 - 11:49
شمار حملات مبتلايان به بيماري «ام اس» در فصل بهار بيشتر مي‌شود

نايب ریيس انجمن ام اس گفت: براساس نتايج تحقيقات انجام شده تعداد حملات مبتلايان به اين بيماري در فصل بهار بيش از ساير فصل‌هاست چرا كه هوا از بهار به تدريج گرم مي‌شود.

شنبه، 26 فروردین 1391 - 09:29
راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام تولید شیر مخصوصی برای نوزادان مبتلا به بیماری PKU (فنیل کتونوریا) برای نخستین‌بار در کشور؛ از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور در روز 28 فروردین خبر داد.
شنبه، 26 فروردین 1391 - 09:08
تعویق برخی بیماری‌های دوره سالمندی با دستکاری ژنتیکی
یک متخصص ژنتیک گفت: طول عمر افراد بسته به ژنتیک و در نژاد‌ها مختلف متفاوت است و از طرفی ورزش روند پیری را کند می‌کند اما با دستکاری ژنتیکی می‌توان بروز برخی بیماری های دوره سالمندی را به تعویق انداخت.
شنبه، 26 فروردین 1391 - 08:27
می خواهید مغز نوزادتان رشد کند؟
واکنش های غیر ارادی اولیه یا حرکت ماهیجه های نوزادان نقش کلیدی در رشد عملکرهای مغزی و قابلیت یادگیری آنها دارد.  در شرایط عادی، همه واکنش ها در مرحله های مناسب رشد یک کودک پدیدار خواهد شد.
پنجشنبه، 24 فروردین 1391 - 11:45
تأثیر مستقیم کاهش وزن بر درد استئوآرتریت
استئو آرتریت یکی از مشکلات شایع سالمندان بوده که در سالمندان چاق شایع تر است، بنابراین یکی از اصول مهم در کاهش درد ناشی از این بیماری، کاهش وزن در سالمندان چاق با کاهش مصرف غذاهای پر کالری است.
پنجشنبه، 24 فروردین 1391 - 11:44
پایانی برای ذخیره سازی سلول های بنیادی وجود ندارد
اولین پیوند خون بند ناف در جهان اکتبر 1988 در کشور فرانسه و توسط دکتر گلوکمن برای کودکی 5 ساله که دچار کم خونی فانکونی(یک کم خونی مادرزادی)  شده بود انجام گرفت .
پنجشنبه، 24 فروردین 1391 - 10:51
فاکتورهای ژنتیکی موثر در تشخیص و شناسایی سرطان تخمدان
تعدادی از ژن های bimodal که پژوهشگران شناسایی کرده اند٬ دارای نقش تومورزایی هستند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که ژن هایی شناسایی شده علاوه بر دخیل بودن درسرطان تخمدان، ممکن در انواع دیگر  تومورها نیز ، ایفای نقش نمایند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1391 - 09:25
تبدیل مستقیم سلول های پوستی و بند ناف به سلول عصبی
محققان  دانشگاه  بن توانستند با مسدود کردن مسیر سیگنالینگ SMAD و مهار گلیکوژن سنتاز بتا کیناز 3 (GSK3ß)، اکثر سلول های پوست را تنها با استفاده از دو فاکتور رونویسی شده به سلول های عصبی با راندمان تقریبا 80٪ تبدیل کنند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1391 - 09:04
استنشاق هوای آلوده موجب سقط جنین می شود
نتایج یك تحقیق كه توسط پژوهشگران دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است ، نشان می دهد كه سقط جنین در مناطقی از تهران كه غلظت منواكسیدكربن آن بالاتر است، 98 / 1 برابر بیشتر است .
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 13:15
اکسیر جوانی خانم ها یافت شد
تولید سلول تخم  انسانی از سلول های بنیادی احتمال تجدید فعالیت تخمدان  درزنان مسن تررا فراهم خواهد ساخت  به طوری که آنها با مشکلات بهداشتی وابسته به سن همراه با یائسگی ، پوکی استخوان و بیماری های قلبی درگیر نباشند. این روش نوعی "اکسیر جوانی" برای زنان به حساب می آید.
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 11:40
برنامه علمی ویژه برای حمایت تسکینی از بیماران سرطانی
دبیر شبکه ملی تحقیقات سرطان، از تدوین برنامه جامع طب حمایتی بیماران سرطانی خبر داد و گفت: در این برنامه جامع حمایتهایی در زمینه ارائه خدمات تسکینی براساس آخرین یافته های علمی برای بیماران سرطانی در مراحل پیشرفته ارائه می شود.
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 11:20
صفحه 2 از 6ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه