(آرشیو ماه فروردین 1391)
ارتباط ژن تازه کشف شده  با علایم زودرس بیماری آلزایمر
بررسی های دقیق برروی جهش های ایجاد شده در این ژن  نشان داد که تغییر درساختار ژن SORL1 باعث بروز علایم اولیه وشروع بیماری آلزایمر می شود.
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 10:17
آخرین دستاوردهای سلول های بنیادی در آسیب های نخاعی و فلج مغزی
بعدازاينكه فردي دچارآسيب نخاعي مي شود، درفعاليت هاي روزانه خودش به مساعدت نيازدارد. گستره اين موضوع مي تواند ازكمك به استحمام يا لباس پوشيدن تا انجام برنامه اجابت مزاج يا كمك به جابجائي باشد. وقتي يكي ازافرادخانواده دچارضايعه نخاعي مي گردد، استرس وتغييرات زيادي وجودارند، كه بيمار واعضاي خانواده اوبا آنها مواجه مي شوند . اولين موضوع ، نگراني درمورد بهبودي ومراقبت هاي باليني است. ازسوي ديگر، نگراني هاي افراد نخاعي که ازجمله آن تمايل به راه رفتن مجدد، درد، دفع ادرارو اجابت مزاج و داشتن دلواپسي است. در گفتگو با دکتر فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب طرح های درمانی بیماران آسیب نخاعی و فلج مغزی (CP) را جویا شدیم.
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 09:23
پژوهشگران ایرانی موفق به تكثیر سلول های بنیادی خون ساز بند ناف شدند

پژوهشگران گروه خون شناسی دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس با انجام تحقیقی به تكثیر سلول های بنیادی خون ساز بند ناف بر روی میكروول زیست سازگارموفق شدند.

ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1391 - 13:15
دانشمندان در يك قدمي بارورسازي تخمك‌هاي انساني آزمايشگاهي
نخستين سلول‌هاي تخمك انساني كه پيش از اين توسط محققان دانشگاه هاروارد از سلول‌هاي بنيادي ايجاد شده بودند، احتمالا تا پايان سال جاري بارور شده و تحولي در درمان‌هاي باروري ايجاد خواهد كرد.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1391 - 12:03
دستیابی به موفقیت در پیشگیری از دژنراسیون ماکولار وابسته به سن
گروهی ازمحققان  Trinity College ،  دکترSarah Doyle  و دکترMatthew Campbell  به این نتیجه رسیدند که  ضخیم شدگی انباشته شده در ماکولای شبکیه٬ می تواند منجر به تولید دو مولفه التهابی به نام  IL-1beta و  IL-18 گردد.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1391 - 11:40
درمان سرطان معده متناسب با ویژگی های ژنتیکی تومور هر فرد
سرطان معده دومین علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در سراسر جهان است و براساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 700 هزار نفر در سال  به این دلیل جان خود را از دست می دهند.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1391 - 11:20
بانک خصوصی یا عمومی؟
ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف! این فرصت ممکن است برای هر خانواده ای ایجاد شود، آیا از این فرصت استفاده کنیم یا خیر! اگر این فرصت ایجاد شد بانک خون بند ناف عمومی را انتخاب کنیم یا خصوصی ؟ چه تفاوتی دارند؟
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1391 - 07:37
استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آپاندیسیت
درحال حاضر چنانچه آپاندیسیت فردی عود کند از عمل جراحی برای برداشتن آن استفاده می کنند اما محققان نشان دادند که در برخی مواقع آنتی بیوتیک ها می توانند جای عمل جراحی را گرفته و در خط اول درمان قرار گیرند.
دوشنبه، 21 فروردین 1391 - 10:14
تولید پیش سازسلول های ریوی و تیروئید از سلول های بنیادی جنینی
این یافته ها نشان دهنده  چند سال پژوهش در جهت تولید یک منبع نامحدود از سلول های مولد ریه در شرایط آزمایشگاهی از سلول های بنیادی جنینی (ES) است.


دوشنبه، 21 فروردین 1391 - 07:40
برنامه سراسری پیشگیری از سرطان پستان، بیماریهای کلیوی و حوادث امسال اجرا می‌شود
قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اعلام رسمی خبر تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی کشور توسط وزیر بهداشت طی امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های پیشگیرانه متعددی مانند پیشگیری از سرطان پستان، بیماریهای مزمن کلیوی و حوادث قابل پیشگیری طی سال جاری اجرا می‌شود.
یکشنبه، 20 فروردین 1391 - 11:44
پیوند یعنی سرنوشت را باید از سرنوشت!
دکتر هدایتی، فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان ، متولد سال 51 و متاهل است. او سال  81 در بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی تحت نظر پرفسور اردشيرقوام زاده، بنيان گذار مديكال انكولوژي و پيوند سلول هاي بنيادي در ايران  کارخود را شروع کرد و از 86 در بیمارستان محک مشغول خدمت است .
یکشنبه، 20 فروردین 1391 - 11:20
سلول های بنیادی امیدی تازه برای درمان بیماران کبدی
سلول های بنیادی استخراج شده از کبدهای بدست آمده از  جسد٬ گزینه مناسب تری برای پیوند محسوب می شوند  زیرا  نیاز به داروهای تضعیف کننده  سیستم ایمنی را در فرد گیرنده  به منظور کاهش خطر رد پیوند کاهش می دهند.
یکشنبه، 20 فروردین 1391 - 10:53
ترکیب مولکولی جدید تحریک کننده رشد غضروف کشف شد
این تحقیق جدید امید های تازه ای را در زمینه  دستیابی محققان  به روش درمانی موثر برای بیماران مبتلا به ستئوآرتریت فراهم کرده است.
یکشنبه، 20 فروردین 1391 - 09:21
درمان بیماری های انسانی با منبع دیگری از سلول های بنیادی
بر خلاف سلول های بنیادی جنینی و سلول های iPS، سلول های پیش ساز اندودرمی (EP) endodermal progenitor cells پس از پیوند به مدل حیوانی٬ تومور تشکیل نمی دهند.
شنبه، 19 فروردین 1391 - 12:14
یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران
انجمن خون و سرطان ایران یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی  را ۶ الی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ برگزار می کند.
شنبه، 19 فروردین 1391 - 11:22
صفحه 3 از 6ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه