(آرشیو ماه دی 1391)
سلول های بنیادی می توانند منجربه مرگ شوند
انجمن پزشکی سلول های بنیادی فیلیپین (PSSCM) اذعان کرد که استفاده غیر تخصصی از سلول های بنیادی حامل خطرات و عوارض است و حتی ممکن است به مرگ فرد بیمار بیانجامد.
دوشنبه، 25 دی 1391 - 09:09
درمان سرطان روده بزرگ توسط داروهای بیماری MS
دانشمندان متوجه شدند که داروی fingolimod که در حال حاضر برای درمان MS مورد استفاده قرار می گیرد به طور بالقوه می تواند منجر به حذف ویا کاهش پیشرفت کولیتهای مرتبط با سرطان شود.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 13:33
ابداع شیوه تشخیص پارکینسون با استفاده از بزاق
آزمایش بخشی از غده بزاقی فرد می تواند به تشخیص بیماری پارکینسون در او منجر شود.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 12:27
امکان درمان انواع سرطان ها با سلول درمانی
رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان خبر داد؛
دکتر ناصر اقدمی، رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: می توان از سلول درمانی برای درمان انواع سرطان ها استفاده کرد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 11:25
درمان بیماری های چشم با مهارکننده های VEGF عوارض جانبی دارد
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Ophthalmology & Visual Science نشان می دهد که درمان های تهاجمی که فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) را مهار می کند، می تواند برای درمان بیماری های چشمی مضر باشد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 11:18
روش های جدید تولید سلول های بنیادی؛ کلید تحقیق درباره بیماری های کلیدی
استفاده ازسلول های بنیادی برای غربالگری داروها و درمان بیماریهایی مانند هانتینگتون و پارکینسون را می توان با یک روش جدید تولید سلولهای بنیادی افزایش داد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 10:58
 استفاده از سلولهای پرتوان القایی برای درمان نارسایی قلبی
محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، با استفاده از تمایز iPSCs به کاردیومیوسیت (iPSCs-CMS) ، اساس فیزیولوژیکی آریتمی های قلبی را درکودک چهار ساله مبتلا به LQTS مورد بررسی قرار دادند.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 10:19
 آزمایش اولین داروی خوراکی  ضایعه نخاعی درموش
محققین دانشگاه Ohio State University به تازگی اولین داروی خوراکی ضایعه نخاعی را در موش ها آزمایش کرده اند.این دارو که LM11A-31 نام دارد باعث بهبود حرکت در موش ها شده است.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 09:55
سلول های بنیادی در خدمت درمان ناشنوایی
دانشمندان دانشگاه هاروارد به تازگی با کمک دارویی موفق به تحریک سلول های بنیادی برای تبدیل به نوعی از سلول های سیستم شنوایی به نام سلول های مژه دار شنوایی شده اند که درحالت عادی در صورت از بین رفتن امکان تولید مجددآنها وجود ندارد و ناشنوایی ایجاد خواهد شد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 08:48
خون بند ناف؛ درمانی موثر برای فلج مغزی کودکان
نتایج استفاده از سلول های خون بند ناف در فاز دوم مطالعاتی برای درمان فلج مغزی یاcerebral palsy(CP) که به تازگی از سوی پژوهشگران کره ی جنوبی منتشر شده حاکی از موثر بودن آن دارد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 08:26
توسعه ارتوپدی در ایران مطابق کشورهای پیشرفته است
در گفتگو با « دکتر محمد رازی» مطرح شد؛
دکتر « محمد رازی » متخصص ارتوپد و فوق زانو ، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه دانش ارتوپدی را در ایران مطابق کشورهای پیشرفته و در مواردی حتی جلوتراز آنها دانست. در این باره خبرنگار « بنیان » با وی گفت و گویی انجام داده است که در پی می آید.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 07:56
آیا کاربرد همه سلول های بنیادی خون بندناف در طب ترمیمی یکسان است
محققان دانشگاه Granada و دانشگاه Alcalá de Henares دریافتند که همه سلول های بنیادی جدا شده، به یک اندازه در طب ترمیمی و مهندسی بافت مؤثر نیستند.
شنبه، 23 دی 1391 - 10:13
یک "پپتید کوچک" بیماری خود ایمنی تاول پوست را در موش بهبود می بخشد
موسسه آناتومی و زیست شناسی سلولی مونیخ، آلمان، گزارش کردند که یک پپتید کوچک موجب مهارتشخیص desmogleins توسط آنتی بادی می شود.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:59
محققان موثرترین درمان را برای اختلال متداول کلیوی یافته اند
نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی پیشگامانه محققان انگلیسی که درمان های انجام شده در بیماران مبتلا به یک نوع رایج بیماری کلیوی را با هم مقایسه کرده اند، آشکار کرد که یکی از درمان ها به میزان قابل توجهی موثرتراست. نتایج حاصل از این مطالعه، که در Lancet منتشر شده است، این روش را به عنوان موثرترین روش برای درمان این بیماری به پزشکان در سراسر جهان توصیه کرده است.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:49
دو داروی ترکیبی ممکن است سبب کاهش روند سرطان مرگبار تیروئید شود
با توجه به تحقیقات کلینیک مایو، ترکیبی ازداروهای pazopanib و paclitaxel امیدهایی را در کاهش سرطان تیروئید آناپلاستیک (ATC) ایجاد کرده است. دکتر Keith Bible انکولوژیست کلینیک مایو می گوید: ترکیب این دو دارو با هم اثرات ضد سرطانی بیشتری نسبت به هر کدام از داروها به تنهایی داشت.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:30