(آرشیو ماه دی 1391)
تولید رگهای خونی با داربست کلاژنی مستحکم
تحولی در مهندسی بافت ؛
محققان آمریکایی روش جدیدی برای پیشگیری از تخریب داربست کلاژنی و حفظ استحکام آن ابداع کرده اند که می تواند برای تولید رگ‌های خونی مورد استفاده قرار گیرد.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 09:07
 مهارپروتئینFAK گامی موثر برای مقابله با تومورهای مغزی
محققان برای اولین بار نشان دادند که مهار پروتئین FAK توسط CFAK-Y15 به همراه استفاده از داروی استاندارد شیمی درمانی به نام temozolomide با نام تجاری Temodar ،یک ابزار موثر برای کنترل رشد نوعی تومور مغزی به نام glioblastoma است.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 08:10
استفاده از سلولهای بنیادین برای درمان بیماران دیابتی
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از درمان بیماران دیابتی با استفاده از سلولهای بنیادین خبر داد.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 16:57
پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی به کمک سلولهای بنیادین توسط محقق ایرانی
برترین‌‌های هجدهمین جشنواره رازی؛
رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی است که با بهره گیری از سلول‌های بنیادین در پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی عوارض چشمی را در این افراد تا ۸۰ درصد کاهش داده است.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 15:08
استئو پروز ناشي از داروها
از آنجا که تخريب استخواني در ماه‌هاي اول درمان سرکوب‌کننده ايمني رخ مي‌دهد، درمان بايد زودتر شروع شود. مکمل‌هاي کلسيم و ويتامين D و داروهاي ضدجذب استخوان بايد براي پيشگيري از تخريب استخواني که پس از پيوند رخ مي‌دهد مدنظر باشند البته اثرات آنها بر خطر شکستگي مشخص نيست.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 14:14
تهاجمی شدن برخی تومورها در اثر تغییرات سیستم ایمنی
تحقیقات دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد افزایش تهاجم تومورهای عود کننده ممکن است به علت تغییرات در پاسخ ایمنی بدن باشد.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 11:36
اختلال سیگنالینگ سلولی در فشار خون شریان ریوی شناسایی شد
محققان دانشگاه Yale دریافتند که اختلال دریک آبشار سیگنالینگ کلیدی دررگهای خونی ریوی نقش مهمی دربیماری فشارخون شریان ریوی دارد.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 10:38
تازه ترین یافته ی دانشمندان درمورد آرتروز
محققین امریکایی مکانیسم مولکولی ایجاد درد در آرتروز را شناسایی کردند.یافته ای که می تواند به درمان این بیماری تضعیف کننده در آینده کمک کند.
یکشنبه، 10 دی 1391 - 10:29
روش جدید جداسازی سلول های بنیادی از جسد
مدت طولانی است که ازاجساد برای پیوند عضو استفاده می شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها ممکن است به عنوان منبعی برای اهدای سلول های بنیادی باشند. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه میامی انجام شده است نشان می دهد که سلول های بنیادی را می توان از اجساد پنج روز پس از مرگ جمع آوری کرد.
شنبه، 09 دی 1391 - 13:27
افزایش شانس موفقیت در پیوند کلیه با روش ابداعی دانشمند ایرانی
برگزیده هجدهمین جشنواره‌ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی باارائه روش جدید جراحی در لاپاراسکوپی کلیه از انجام بیش از هزار و 800 برداشت کلیه با استفاده از این روش خبر داد.
شنبه، 09 دی 1391 - 11:33
نقش جدید BRCA1 در تنظیم بقای سلولهای بنیادی پوست شناسایی شد
BRCA1 یک ژن کلیدی و واسطه ترمیم DNA است. جهش در BRCA1 منجر به سرطان تخمدان و پستان فامیلی و پراکنده در انسان می شود.
شنبه، 09 دی 1391 - 11:23
آموزش اساس درمان سرطان پستان است
دانشیارگروه جراحی مرکز تحقیقات سرطان انستیتوکانسر ایران:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر نقش آموزش و ارتقای آگاهی جامعه در مورد سرطان سینه خاطرنشان کرد : در صورت تشخیص به موقع ،سرطان سینه با روش های درمانی موجود قابل درمان است.
شنبه، 09 دی 1391 - 10:22
داروی Gattex برای سندرم روده کوتاه تایید شد
داروی Gattex (تد گلوتاید)؛ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان مشکلات تغذیه ای ناشی از سندرم روده کوتاه تایید یه گرفت.
شنبه، 09 دی 1391 - 10:20
کشف مکانیسم شروع پاسخ های ایمنی در برابر DNA
قطعات آزاد شناور DNA در بخش آبکی داخل سلول می تواند معنی بدی داشته باشد: ویروس ها, باکتریها یا انگل های مهاجم, غشاهای سلولی پاره شده یا بیماری .مواد ژنتیکی در هسته سلول یا آندامک های خاصی وجود دارندو زمانی که رها می شوند نشانه ای مبنی بر نادرست بودن چیزی است.
شنبه، 09 دی 1391 - 08:17
رابطه بین فرآیند التهاب و پیشروی بیماری آلزایمر
یک تیم بین المللی از محققان دانشکده پزشکی ماساچوست و دانشگاه بن و مرکز مطالعات و تحقیقات پیشرفته اروپا در آلمان نشان داده اند که پروسه ایمنی و التهاب نقش بسیار مهمی در اسیب شناسی بیماری آلزایمر دارد. این فرایند، به تولید محصول کامل پیش التهاب سایتوکاین، که اینترلوکینβ1 نامیده می شود و در دفاع از بدن در برابر عفونت نقش دارد منجر می شود. همچنین یک هدف بالینی برای آرتریت روماتوئید محسوب می شود. یافته های منتشر شده در نیچر به این امکان اشاره دارد که داروها اخلال گر در تولید اینترلوکین β1مثل آنهایی که برای آرتریت روماتوئید استفاده می شود ،می توانند برای بیماران آلزایمری موثر باشند.
شنبه، 09 دی 1391 - 08:14
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه