(آرشیو ماه بهمن 1391)
پرورش بینی در ساعد با راهکار پیشگامانه دانشمند ایران
یک تاجر انگلیسی که بینی خود را در اثر سرطان از دست داده، اکنون با دستاورد دانشمند ایرانی در حال پرورش یک بینی جدید بر روی ساعد دست خود است.
پنجشنبه، 05 بهمن 1391 - 10:14
هورمون درمانی در سرطان پستان جایگزین شیمی درمانی می شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص انکولوژی گفت: هورمون درمانی سرطان پستان، بسیار مهم و به زودی جایگزین شیمی درمانی می شود.
پنجشنبه، 05 بهمن 1391 - 10:11
مطالعه چگونگی آسیب سلول های چشم می تواند به جلوگیری از نابینایی کمک کند
سلول های حساس به نور در بخش بیرونی چشم قرار داشته که با تبدیل نور به سیگنال های عصبی به ما اجازه دیدن می دهد. اما به دلیل شکل استوانه ای منحصربه فرد این سلولها ، لایه بیرونی چشم مستعد ابتلا به شکستگی و آسیب است که می تواند منجربه نابینایی درانسان شود.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 13:45
چه افرادی بعد از عمل جراحی سرطان پستان دچار درد سینه می شوند؟
گفته پژوهشگران، تحقیقات نشان می دهد که پیشرفت در مدیریت کنترل درد پس از عمل جراحی سرطان پستان برای کاهش خطر ابتلا به درد مداوم پستان، ضروری است.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 13:27
کشور به طور میانگین سالانه 70 هزار مورد سرطان را تجربه می کند
رییس انجمن علمی سرطان ایران در گفتگو با "بنیان" :
رییس انجمن علمی سرطان ایران گفت: مرگ ناشی از سرطان هایی که قابل پیشگیری هستند، باعث کاهش عمر مفید افراد جامعه شده و هزینه های چشمگیری در ابعاد بهره وری و توسعه اقتصادی در بردارد. تمامی برآوردها حاکی از آنند که ارزش اقتصادی حفظ جان انسان هایی که در اثر مرگ قابل پیشگیری از دنیا می روند از هزینه کنترل و مراقبت سرطان به مراتب بیشتر است.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 11:22
ایران داروی شیمی درمانی تولید می‌ کند
با تلاش محققان کشور؛
پژوهشگران دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه مالک اشتر اخیرا پروژه تحقیقاتی در زمینه تولید داروی شیمی درمانی آغاز کردند و امیدوارند با نهایی شدن این تحقیقات بتوانند سیستم ایمنی بیماران سرطانی را با استفاده از این دارو افزایش دهند.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 09:13
آیا ظروف ملامینی سنگ کلیه ایجاد می کنند؟
طبق یک مطالعه جدید، ملانین به کار رفته در ظروف می تواند خطر ایجاد سنگ های کلیه را افزایش دهد. برای مصرف کنندگان رایج ترین استفاده از ملامین در ظروف آ شپزخانه مانند بشقاب،کاسه،لیوان و... است.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 08:24
بی خطر بودن تزریق وریدی سلول های بنیادی در درمان MS اثبات شد
دکتر «سید مسعود نبوی» در گفت و گو با بنیان خبر داد؛
تحقیقات بر روی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری MS در دو فاز انجام شده و بی خطر بودن آن به اثبات رسیده بود. اکنون گروه تحقیقاتی ایرانی بر روی فاز سوم این تحقیقات کار می کنند که در این روش برای نخستین بار تزریق ها وریدی انجام و بی خطر بودن آن اثبات شد .
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 12:40
مشارکت سلولهای بنیادی مزانشیمی درتوسعه تومور در ریز محیط توموری
سلول های بنیادی مزانشیمی توسط تومورها به کار گرفته می شوند که این امرسبب عدم درمان زخم ها و تغییر محیط التهابی و در نتیجه کمک به ساخت ریز محیط توموری می شود.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 10:29
جذام با تبدیل سلول های بزرگسالان به سلول های بنیادی گسترش می یابد
باکتری هایی که باعث جذام می شوند به نظر می رسد قادر به انجام عملیاتی بعید باشند که دانشمندان آن را کیمیاگری بیولوژیکی می نامند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 10:16
ویروس هپاتیت B  با مهار MicroRNA سبب پیشبرد سرطان می شود
ویروس ها با تغییر ژنتیکی سلول های آلوده سبب پیشبرد تغییرات سرطانی می شوند. ویروس ها بیان microRNA ها را تغییرمی دهند. microRNA ها مولکول های RNA غیر کد شونده ای هستند که می توانند بیان ژن های هدف را متوقف کنند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 10:11
کشف  سوئیچ مولکولی جدید در سیتم ایمنی
دانشمندان مکانیزمی را کشف کرده اند که سلول های T یاریگربه کمک آن نقش تهاجمی سلول های T کشنده را در مقابل ویروس ها، تومورهای بدخیم یا دیگر سلول های آلوده و آسیب دیده افزایش می دهند.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 09:20
تغییرات بافت خونی انسان در فضا
یافته جدید محققان ایرانی؛
محققان کشورمان در تحقیقی به بررسی تغییرات بافت خونی به علت افزایش پرتوگیری افراد در فضا پرداختند که براین اساس مشخص شد این تغییرات میکروگرانشی می تواند در دراز مدت باعث کم خونی و سرطان خون شود.
دوشنبه، 02 بهمن 1391 - 15:38
اراده سیاسی برای کنترل سرطان وجود ندارد
دانشیار انستیتو کانسر ایران:
دانشیار انستیتو کانسر ایران با اشاره به اینکه اراده سیاسی برای کنترل سرطان وجود ندارد گفت: کشورهای با درآمد سرانه برابر کشورمان، دیگر غربالگری سرطان سینه به روش ماموگرافی را انجام نمی‌دهند چرا که مستندات علمی برای اثر بخشی این روش وجود ندارد.
دوشنبه، 02 بهمن 1391 - 13:54
کمبود دستگاه های پیشرفته علل کندی درمان تومورهای بدخیم است
دکتر امیر محمد عارف پور:
دکتر «امیر محمد عارف پور» فوق تخصص کلینیکال انکولوژی، کمبود دستگاه های پیشرفته و بودجه را از مهمترین علل کندی درمان تومورهای بدخیم در ایران دانست. در این باره خبرنگار بنیان با وی گفت و گویی انجام داده که در ادامه می آید.
دوشنبه، 02 بهمن 1391 - 12:06
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه