(آرشیو ماه اردیبهشت 1391)
سلول های بنیادی روند التیام زخم را تسریع می کنند
روزی خواهد آمد که یک شکستگی نیاز به ماه ها زمان برای التیام زخم ندارد، در عوض، با تزریق مرهمی ساخته شده از سلول های بنیادی، سربازان و ورزشکاران ممکن است طی دو هفته بهبود یابند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1391 - 11:17
توسعه تراشه زیستی سلول های بنیادی سرطانی
محققان انستیتو مهندسی زیستی و فناوری نانو  (IBN) سنگاپور، تراشه های زیستی کوچکی را برای بررسی اثر داروها بر روی سلول های بنیادی سرطانی تولید کردند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1391 - 11:08
غیر فعال کردن سلول های فیبروزی روشی برای بهبود کبد
فیبروز کبدی دوازدهمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده است. این آسیب مزمن کبدی ناشی از عواملی از قبیل هپاتیت B و C ، بیماری کبد الکلی و غیرالکلی است.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 14:36
مدیرعامل سازمان انتقال خون : زنگ خطر جدی سرطان معده در ایران به صدا درآمده است
مدیرعامل سازمان انتقال خون در اشاره به اینکه چه عواملی سبب سرطان معده می شود گفت: سرطان معده در سالهای اخیر از قسمت های انتهایی معده ، از نظر آناتومی خود را به قسمت های ابتدایی رسانده که در اصطلاح محل اتصال مری به معده نامیده می شود. مهمترین علت این اتفاق نیز به نظر می رسد مشکلات آلودگی های محیطی، نیترید های آب و مواد غذایی باشند.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 11:37
یادگیری زبان دوم قدرت مغز را افزایش می‌دهد

دانشمندان اعتقاد دارند که یادگیری و تکلم به زبان دوم می تواند قدرت مغز را افزایش دهد.

چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 10:04
مصرف خود سرانه هورمون ها با هدف عضله سازی، زمینه ساز ابتلا به سرطان پروستات است
رئیس انجمن اورولوژی ایران با هشدار نسبت به مصرف خودسرانه هورمون ها به ویژه هورمون تسترون برای لاغر كردن، عضله سازی و پرپشتی مو گفت: مصرف هرگونه هورمون می بایستی زیر نظر پزشك صورت گیرد چرا كه مصرف خودسرانه این هورمون ها زمینه ساز ابتلا به سرطان پروستات است.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 09:29
ارتباط تاخیر دربلوغ جنسی زنان با طول عمر
محققان نتیجه گیری کردند که IGF1 ممکن است تنظیم کننده مشترک بلوغ جنسی زنان و طول عمرآنها باشد. آنها نشان دادند که سویه های موش به دست آمده ازجمعیت های وحشی، حامل انواع خاصی از ژن ها هستند که بلوغ جنسی را به تاخیرمی اندازد وآنها ژنی به نام Nrip1 را شناسایی کرده اند که در تنظیم بلوغ جنسی نقش داشته وهمچنین ممکن است بر طول عمرازطریق کنترل سطوح IGF1تاثیر گذارد.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 08:54
غذاخوردن با عجله احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد
محققان عنوان کردند، افرادی که حریصانه غذا می خورند، نسبت به کسانی که به آهستگی وبا صرف وقت غذا می خورند، دو و نیم برابر بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1391 - 08:43
رييس كنگره نورولوژي هشدار داد:افزايش آمار مبتلايان به ام‌.اس در كشور به 50 هزار نفر

رييس نوزدهمين كنگره نورولوژي و الكتروفيزيولوژي ايران با اشاره به اينكه در دنيا به ازاي هر 100 هزار نفر، سه نفر به ام‌.اس مبتلا هستند، اظهار داشت: بر اين اساس بايد تنها دو هزار نفر مبتلا به ام‌ .اس در كشور داشته باشيم در حالي كه اكنون با حدود 50 هزار بيمار مبتلا به ام‌.اس در كشور روبرو هستيم.

ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 13:42
بیماری کشنده مانی را سلول های بنیادی مادربزرگش مداوا کرد!
مانی در بدو تولد سالم بوده است اما بعد از یک سال، به دلیل خارش چشم به چشم پزشک مراجعه کرده اند که کدورت قرنیه تشخیص داده شد. از همان جا، بعد از پیگیری های فراوان متوجه شده اند که بیماری کشنده ای به نام موکوپلی ساکاریدوز دارد که مشکلات استخوانی شدیدی برای کودک به وجود می آورد.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 10:48
رييس انجمن پزشكان كودكان ايران: طولاني شدن ريفلاكس نشانه ابتلاي كودك به آلرژي است
رييس انجمن پزشكان كودكان ايران با بيان اين كه مهمترين علت ريفلاكس، فيزيولوژيك است و پس از يك تا دو ماه خود به خود بهبود مي‌يابد، گفت: طولاني شدن ريفلاكس نشانه ابتلاي كودك به آلرژي است.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 10:10
رنگ چشم، شاخصی برای خطر ابتلا به بیماری های پوستی
مطالعه ای، به رهبری دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادونشان می دهد افراد با چشمان آبی، کمتر احتمال دارد به ویتیلیگو وافراد با چشم های قهوه ای نیز کمتراحتمال دارد به ملانوم مبتلا شوند.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 08:55
روش جدید برای درمان چاقی
چربی قهوه ای برخلاف چربی سفید ، انرژی می سوزاند. خطر سلول های چربی سفید، همراه با افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی ناشی از آن، به نظر می رسد به چربی احشایی مربوط باشد. چربی احشایی از چربی اطراف اندام های شکمی ساخته می شود. بنابراین در مبارزه با چاقی، چربی قهوه ای به نظر می رسد دوست ما و چربی سفید، دشمن ما است.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 08:50
ژن Prdm16 برای تکوین سر و صورت مهم است
PRDM16، فاکتور رونویسی است که در اصل به صورت نابجا درانواع خاصی از سرطان های خون فعال می شود، و اخیرا به عنوان یک تنظیم کننده تمایز بافت چربی قهوه ای شناخته شده است.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 08:44
دانشمند ايراني به رهيافت مهمي در درمان يك نابينايي شايع دست يافت

دانشمند ايراني دانشگاه اينديانا با كشف يك مكانيزم ناشناخته در بيماري انحطاط ماكولا، به رهيافت مهمي در درمان نابينايي شايع ناشي از اين بيماري دست يافت.

یکشنبه، 17 اردیبهشت 1391 - 14:10
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه