(آرشیو ماه خرداد 1391)
تولید سلول های عصبی القایی مغز از پوست

دانشمندان برای نخستین بار سلول های پوست را به مراحل اولیه سلول های بنیادی مغز موسوم به سلول های بنیادی القایی عصبی تبدیل كردند

شنبه، 20 خرداد 1391 - 08:47
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
آنالیز فیلوژنتیکی جهت  تشخیص و درک روابط تکاملی میان موجودات انجام می شود و نتایج حاصل از آنالیز فیلوژنتیکی به صورت درخت تکاملی ارایه می شود
شنبه، 20 خرداد 1391 - 08:41
پژوهشگاه رویان بیمارستان سلول درمانی تاسیس خواهد كرد

رئیس پژوهشكده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان‌ در اصفهان گفت: پژوهشگاه رویان به دنبال تاسیس نخستین بیمارستان سلول درمانی در كشور است

شنبه، 20 خرداد 1391 - 08:35
تست ژنتیکی جدید برای سندرم داون و سندرم ادواردز
یک تست ژنتیکی جدید وغیرتهاجمی برای غربالگری تریزومی (سندرم داون) و سندرم ادواردز با دقت بسیاربالا ابداع شده است. نتایج این مطالعه در مجله American Journal of Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.
شنبه، 20 خرداد 1391 - 08:11
ارائه دو داروی موثر برای كند سازی پیشرفت سرطان پوست

محققان دو داروی جدید طراحی كرده اند كه با متوقف سازی ژنهای موثر در بروز سرطان پوست ملانوما، موثر تر از شیمی درمانی عمل می كند و مانع از پیشرفت سرطان می شوند

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 10:31
كاهش درد ناشی از شیمی درمانی با مصرف داروی ضد افسردگی

محققان دریافتند كه دارو ضد افسردگی' دولوكستین ' با نام تجاری' سیمبالتا ' به كاهش درد ناشی از شیمی درمانی كمك می كند

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 10:22
دانشمندان در تحقيقات جديد به علت مقاومت سرطان مغز در مقابل روش‌هاي درماني پي بردند.
تحقيقات جديد در دانشگاه ويسكونسين-ماديسون به اين پرسش كه چرا سرطان درمان‌ناپذير مغز يا گليوبلاستوم مولتي فرم (GBM) به ميزان بالايي در مقابل شيمي‌درماني رايج مقاوم است، پاسخ مي‌گويد
پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 10:11
استاندارد جهانی زایمان با سزارین : 15 درصد ، موارد آن در ایران : ‌70 درصد

رییس سازمان نظام پزشكی كل كشور گفت: در شرایط كنونی، بیش از 70 درصد زایمان ها در كشور به روش سزارین انجام می شود

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 09:05
احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در كودكان مادران سیگاری بیشتر است.

مطالعه ای كه به تازگی انجام شده است نشان می دهد، كودكانی كه مادرانشان در دوران بارداری سیگار می كشیدند، میزان كلسترول 'اچ.دی.ال' در خون آنها كمتر و احتمال ابتلای آنها به بیماری قلبی در آنها بیشتر است.

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 08:50
كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می كنند رشد نرمالی دارند.

رییس انجمن پزشكان كودكان ایران و بنیانگذار طب گوارش اطفال كشور مهم ترین عوامل رشد و تكامل كودك را تغذیه مطلوب دانست و گفت: كودكانی كه از بدو تولد فقط از شیر مادر تغذیه می كنند از رشد نرمالی برخوردارند.

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 08:40
كارگاه سونوتراپی درتهران برپا می شود

دبیر اجرایی دومین كنفرانس مهندسی توانبخشی ایران گفت : همزمان با برگزاری این كنفرانس در تهران ، كارگاه سونوتراپی (استفاده از امواج فراصوتی در درمان ) برپا می شود .

پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 08:30
سلولهای بنیادی عامل اصلی انسداد عروق
تحقیقات جدید در موش ها نشان می دهد که نوع ناشناخته ای از سلول های بنیادی عامل انسداد عروق خونی است که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.
پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 08:15
گزینه مناسب برای سلول درمانی کبد: سلولهای بنیادی نابالغ یا سلول های کبدی بالغ ؟
پس از انجام مطالعه مقایسه ای کارایی سلول های بنیادی نابالغ و بالغ کبدی پیوند یافته به کبد آسیب دیده موش های صحرایی ، یک تیم تحقیقاتی از ساپورو ژاپن به این نتیجه رسیدند که سلولهای کبدی بالغ کارایی بهتری از سلول های بنیادی نابالغ دارند تا 14روز پس ازپیوند ، رشد سلول های بنیادی نابالغ سریعتر از سلولهای کبدی بالغ بود ، اما پس از دو هفته ، بیشترسلول های بنیادی نابالغ از بین رفتند ولی هپاتوسیتهای بالغ زنده مانده وتا یک سال پس از پیوند به تکثیرادامه دادند . این مطالعه در نشریه Cell Transplantation  منتشر شده است.
پنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 08:05
سرطان سومین عامل مرگ و میر ایرانیان است.
مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی مشهد اعلام كرد كه سرطان پس از بیماری های دستگاه گردش خون و سوانح ، سومین عامل مرگ و میر ایرانیان است
چهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 11:02
غربالگری داروهای جدید با کمک سلول های بنیادی
تولید انبوه سلول های بنیادی برای غربالگری داروها و مطالعه پیشرفت بیماری بخش جذاب این عرصه نمی باشد، اما در حال حاضر مورد توجه زیاد قرار گرفته است.
چهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 09:05