(آرشیو ماه آذر 1391)
لیپوترانسفر به روش CAL
در حال حاضر لیپوپترانسفر به روش Cell assisted جهت درمان اسکارهای آتروفیک مثلا ناشی از آکنه ، حجم دادن به بافتها(صورت یا Breast ) ، افتادگیهای پوست متعاقب را دیوتراپی استفاده میشود.
شنبه، 18 آذر 1391 - 12:46
دستیابی به تولید نسل‌سوم حیوانات ژنتیکی/ ساخت دارو از شیر بز
گام مهم محققان رویان؛
رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان از دستیابی به تولید نسل سوم حیوانات تراریخت خبر داد و گفت: تا یکسال آینده با تولید پروتئین در شیر این حیوانات اقدام به تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماری‌ها می‌شود.
شنبه، 18 آذر 1391 - 12:27
درمان بیماری های اعصاب در حوزه سلولی ملکولی پیشرونده است
رییس مركز تحقيقات سلولي و ملكولي دانشگاه علوم پزشكي تهران:
رییس مركز تحقيقات سلولي و ملكولي دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار داشت: سلول های بنیادی برای پیشگیری و درمان بیماری های پیش رونده عصبی نظیر ام اس و حتی آلزایمر و یا ALS تا کنون توانایی خوبی از خود نشان داده اند و اینده روشنی پیش رویمان است.
شنبه، 18 آذر 1391 - 11:55
دانشمندان لنزهای تماسی حاوی سلول های بنیادی را ابداع کردند
محققان یک روش بهتر و ارزان تر را برای بازگرداندن بینایی انسان با گذاشتن یک لنزتماسی حاوی سلولهای بنیادی یافته اند که سبب ترمیم قرنیه انسان خواهد شد.
شنبه، 18 آذر 1391 - 08:29
ژن درمانی گزینه ای جدید برای نقص های استخوانی
ژن درمانی با استفاده از سلول های بنیادی اصلاح شده به دست آمده از بافت چربی و مغز استخوان می تواند گزینه ای جدید برای درمان صدمات شدید به اندام ها باشد.
شنبه، 18 آذر 1391 - 08:21
چگونگی تولد سلولهای جدید قلبی
تحقیقات اخیر نشان داده است که سلول های جدیدی که درقلب وجود دارند، در آنجا تولید می شوند. اما اینکه چگونه این سلول های قلبی متولد می شوند همچنان مبهم باقی مانده است. در تحقیقات جدید دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان (BWH)، محققان با استفاده از یک روش جدید این سلول های جدید قلبی را شناسایی ومنشأ آنها را توصیف کردند.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:43
نقش سلول های بنیادی در بهبود نقص حرکتی میمون های مبتلا به پارکینسون
بیماری پارکینسون، یک اختلال دژنراتیو سیستم عصبی مرکزی است که با لرزش، سفتی، کندی حرکات، و اشکال در راه رفتن مشخص می شود. این بیماری دراثراز دست دادن سلول های عصبی تولید کننده انتقال دهنده عصبی دوپامین (موسوم به نورون های دوپامینرژیک) ایجاد می شود. یکی از اهداف اصلی تحقیقات درمورد بیماری پارکینسون، توسعه جایگزینی برای این سلول های عصبی دوپامینرژیک است.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:39
رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری کودک را مستعد ابتلا به دیابت می کند
کارشناسان در حال حاضر می دانند که زنان باردار نباید برای دو نفر غذا بخورند. این مطالعه براهمیت یک رژیم غذایی سالم به عنوان روشی برای اجتناب از افزایش انسولین و قند خون در کودک، که هر دو ازشاخص های خطر ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک هستند، تاکید می کند. کیفیت رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر رشد جنین و همچنین میزان انسولین و قند خون در هنگام تولد تاثیراساسی دارد.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:35
پروستاگلاندین E2 سبب تسریع تولید سلول های بنیادی خونی پس از پیوند می شود
براساس مطالعه ای که درمجله سلول های بنیادی منتشر شده است، دانشمندان مرکز پزشکی روچستر در حال آزمایش یک روش جدید برای بهبود سرعت افزایش سلول های خونی بیماران در دوره نقاهت پس از پیوند سلول های بنیادی می باشند.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:30
دارو درمانی با فناوری نانو امیدی برای درمان سرطان در کودکان
مجله Molecular Pharmaceutics دراین ماه، نتایج امیدوار کننده ای را از مرکز تحقیقات سرطان و گروه فنی و مهندسی دانشگاه Delaware در مورد پتانسیل فناوری نانو برای انتقال داروهای شیمی درمانی با روشی که سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم هدف قرار دهد، گزارش کرد.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:24
به تاخیرانداختن جداسازی بند ناف برای نوزادان نارس توصیه می شود
با توجه به گزارش منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology ، شواهد ،منافع تاخیر در جداسازی بند ناف از نوزادان نارس را تایید می کند.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:18
داروی سرطان تیروئید تاییدیه FDA را دریافت کرد
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به داروی cabozantinib (Cometriq) برای سرطان متاستاتیک تیروئید تاییدیه داد، هرچند که این دارو منجربه افزایش بقای کلی درمطالعات بالینی نشده است.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:14
امکان تست داروهای سرطانی بر روی موش‌های آزمایشگاهی
در انیستیتو پاستور ایران فراهم شد؛
امکان تست داروهای سرطانی بر روی موش‌های آزمایشگاهی در پژوهشکده شمال کشور انیستیتو پاستور ایران ممکن شد.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 11:02
کشف دو پروتئین که به سالم نگه داشتن سلول ها کمک می کند
دانشمندان در موسسه پژوهشی(TSRI) Scripps ، کشف کردند که چگونه دو پروتئین به ایجاد اندامکها و یا زیر واحد های تخصصی داخل یک سلول، که نقش حیاتی در حفظ سلامت سلول دارند، کمک می کند. این کشف راهگشای تحقیق بر روی موادی است که می تواند درتشکیل این اندامکها تداخل کرده و منجر به درمان های جدید برای سرطان شود.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:56
پاسخ سیستم ایمنی بدن در درمان جدید سرطان مغز اختلال ایجاد می کند
براساس تحقیقات صورت گرفته
برای اولین بار، محققان نشان داده اند که واکنش سلول های کشنده طبیعی (NK) سیستم ایمنی در روند ویروس درمانی گلیوبلاستوما ، روش جدیدی که برای درمان سرطان بدخیم مغزی با تزریق ویروس به تومورانجام می شود، اختلال ایجاد می کند.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:43