(آرشیو ماه اسفند 1392)
بهبود آسیب های تاندون آشیل توسط تعبیه کردن سلول های بنیادی درون بخیه
محققین دریافتند که قرار دادن سلول های بنیادی درون بخیه نسبت به بخیه های سنتی منجر به بهبود زودتر و بهتر زخم های تاندون آشیل می گردد.
یکشنبه، 25 اسفند 1392 - 08:30
ساخت سلول های سازنده انسولین از سلول های روده ای
محققین با استفاده از ترکیبی از فاکتورهای رونویسی، سلول های روده ای را به سلول های بتای پانکراسی بازبرنامه ریزی کردند.
یکشنبه، 25 اسفند 1392 - 08:00
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر کرد
با حکم جعفریان
دکتر سیدامیرحسین امامی دانشیار گروه داخلی دانشکده پزشکی با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان رییس دانشکده پزشکی منصوب شد.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 14:59
سلول‌های سالم می‌توانند حامل سرطان مخفی باشند!
یک پژوهش نگران‌کننده هشدار داده است که سلولهای به ظاهر سالم ممکن است نشانه‌هایی از سرطان ریه را در خود پنهان داشته باشند که بعدها بروز خواهد کرد.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:56
کشف داروی مؤثر در توقف حملات قلبی بدون عوارض جانبی
محققان در تولید دارویی جدید با استفاده از رسپتورهای GPCRs در متوقف ساختن حملات قلبی و کاهش آسیب های ناشی از آن بدون اثرات جانبی به پیشرفت هایی دست یافتند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:30
اثرات جانبی شیمی درمانی درالقای سلول های بنیادی توموری
محققین به اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی بر القای رشد سریع سلول های بنیادی و توموری شدن آنها پی بردند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
ساخت پروتئین های نوترکیب برای بیمارانی که نقص ترشح پروتئین دارند
داروساز فعال در پژوهشگاه رویان اصفهان
یک عضور ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﻠﻮﻟﻰ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﺭﻭﻳﺎﻥ با اشاره به اینکه داروهای نو ترکیب داروهایی هستند که با تکنولوژی DNA نو ترکیب می شوند توضیح داد: باید ساختار ژنتیک DNA را به صورتی تغییر داد که پروتئین مورد نظر را تولید کند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای ساخت و ترمیم استخوان های صورت در ایران
نایب رییس انجمن جراحان دهان، فک و صورت گفت: روش استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم بافت نرم مانند زخم های دهانی و یا ترمیم بافت سخت مانند استخوان فک در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 08:57
کشف ژن های جدید دخیل در  ایجاد بیماری جنون ادواری
محققان آلمانی با همکاری پژوهشگران سوئیسی دو ژن جدید را کشف کرده اند که با شیوع بیماری دو قطبی ارتباط دارند. علاوه بر این ژن ها آن ها توانسته اند نقش سه ژن دیگر را نیز در این بیماری تائید کنند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 08:30
نقش ماتریکس خارج سلولی در متاستاز انواع تومورها
زیست شناسان پروتئین هایی را در ماتریکس خارج سلولی شناسایی کرده اند که به تومورهای مهاجم کمک می کنند تا در سراسر بدن پراکنده شوند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 08:00
درمان بیماری تخریب کننده دیسک توسط سلول های بنیادی
مطالعات بر روی مدل های حیوانی نشان دادند که پیوند سلول بنیادی در بهبود بیماری تخریب کننده دیسک ستون فقرات مؤثر و بادوام می باشد.
جمعه، 23 اسفند 1392 - 14:00
مدیریت بهتر اختلالات مربوط به بیماری های مزمن پیوند علیه میزبان
یک پرسشنامه ساده که نرخ مشکلات تنفسی را در مقیاس های بین 0 تا 3 ارزیابی می کند می تواند میزان بقا را در بیماری های پیوند علیه میزبان پیش بینی کنند.
جمعه، 23 اسفند 1392 - 13:00
کشف دلایل ژنتیکی جدید برای بیماری های کبدی کودکان
کشف یک ژن معیوب در کودکان مبتلا به بیماری های کبدی می تواند راه را برای درمان های جدید این کودکان هموار کند.
جمعه، 23 اسفند 1392 - 12:00
مطالعه در زمینه سلول های بنیادی درها را به سمت جهان ناشناخته زیست شناسی باز می کند
محققین برای اولین بار کشف کرده اند که فرایند حیاتی زیستی به نام سنتز پروتئین را می توان در سلول های بنیادی بالغ مورد مطالعه قرار داد. این یافته ها هم چنین نشان داده است که مقدار دقیق پروتئینی که به وسیله سلول های بنیادی تشکیل دهنده خون تولید می شود برای عملکرد آن ها حیاتی است.
پنجشنبه، 22 اسفند 1392 - 09:00
تثبیت مجدد سلول های مغزی می تواند منجر به کاهش و یا معکوس شدن علایم آلزایمر شود
در مطالعه ای جدید محققین کشف کرده اند که تثبیت کردن و نظم دادن گروه جدیدی از سلول ها در بخشی از مغز که با رفتارهایی مانند ترس و نگرانی و ... مرتبط است برخی از علایم بیماری آلزایمر را به میزان چشمگیری کاهش می دهد و گاها موجب برگشت بهبودی می شود.
پنجشنبه، 22 اسفند 1392 - 08:30