(آرشیو ماه اسفند 1392)
جهش ژنی در مبتلایان به لوسمی با نوعی اختلال رشد در دوران کودکی ارتباط دارد
تحقیقات جدید محققان موسسه تحقیقات سرطان در انگلیس نشان می دهد که جهش ژن مرتبط با سرطان خون با یک بیماری تازه کشف شده که رشد و پرورش فکری کودک را تحت تاثیر قرار می دهد ارتباط دارد.
چهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 12:07
 شناسایی ژن های مرتبط با رادیکال های آزاد ایجادکننده بیماری های قلبی
محققان ژن هایی را شناسایی کرده اند که احتمال دارد با رادیکال های آزاد مرتبط باشند.
چهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 09:30
کدام نانوذرات سریعتر جذب سلول می‌شوند؟
محققان پاسخ دادند
محققان با ساخت نانوذرات دارای اشکال مختلف به بررسی تاثیر شکل نانوذرات در نحوه جذب‌شان توسط سلول پرداختند که نتایج نشان داد نانودیسک‌ها راحت‌تر از نانومیله‌ها وارد سلول می‌شوند.
چهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 09:07
روش درمان شخصی، مؤثر در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه
موسسه بین المللی سرطان، افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه متاستاتیک را از 9 ماه به 30 ماه با استفاده از درمان شخصی گزارش کردند.
چهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 09:00
سلول های بنیادی خون بند ناف و بهبود عملکرد قلب
پژوهشگران امریکایی توانسته اند با پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف انسان در رت های دچار انفارکتوس قلبی عملکرد قلب را بهبود بخشند.
چهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 08:30
محققان ایرانی موفق به ساخت غضروف از چربی شکم توسط القاگر الکتریکی شدند
مسئول کارگروه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
استاد گروه تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دستیابی غضروف طبیعی بدن و امیدواری برای پیوند غضروف به دست آمده از سلول های بنیادی بالغ روی زانوی بیماران خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 - 10:00
آزمایش خون برای پیش‌بینی آلزایمر با دقت 90 درصد
تیمی از محققان دانشگاه جورج‌تاون، دانشگاه روچستر و دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین، آزمایش خونی را طراحی کرده‌اند که امکان ابتلای فرد ظرف سه سال آینده به آلزایمر یا «نارسایی خفیف شناختی» (MCI) را با دقت 90 درصد پیش‌بینی می‌کند.
ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 - 08:27
کتاب جامع اورولوژی ایران رونمایی شد
کتاب جامع اورولوژی ایران که حاصل کار 116 پزشک و متخصص است در قطب اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین و به عنوان مستندی از اورولوژی بومی ایرانی رونمایی شد.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 14:03
توسعه اقتصاد دانش بنیان نیازمند تقویت ساختارهای علمی غیردولتی است
مدیر یک شرکت فعال درعرصه تولید نرم افزار در کشور با تاکید براینکه توسعه علمی نیازمند تقویت ساختارهای مورد نیاز است که ثبات اقتصادی مهمترین آنهاست، گفت: نمی توان برای آینده علمی ایران بدون رفع مشکلات اقتصادی شرکت های تولید کننده علم و فناوری آینده ای روشنی تصورکرد.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 12:04
بهبود استحکام بافت استخوانی به روش زیست سازگار توسط محققان کشور
پژوهشگران ایرانی حوزه مهندسی مواد، با استفاده از نانوذرات اکسیدی سازگار با بدن، در زمینه هیدروکسی آپاتیت، استحکام خمشی و سختی قطعات هیدروکسی آپاتیت را افزایش دادند، در واقع سنتز زمینه این نانوکامپوزیت‌ها در پژوهش آنها مشابه با سازوکاری بوده است که در بدن نیز رخ می‌دهد.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 10:30
سلول های بنیادی و درمان پارکینسون
گروهی ازمحققان ژاپنی که بر روی سلول بنیادی مطالعه می کنند بیماری پارکینسون را مورد توجه قرار داده اند.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 09:30
تکنیک های سه بعدی امیدها را برای ترمیم ریه ها زنده کرده است
در یک مطالعه پیش گامانه، محققین تکنیک سه بعدی را ایجاد کرده اند که با استفاده از آن می توانند ریه ها را با استفاده از سلول های بنیادی ترمیم کنند.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 09:00
کشف سلول دخیل در تهاجمی شدن سرطان خون
محققین دانشگاه Virginia یک نوع سلول ایمنی خاصی را در مغز استخوان کشف کردند که مسئول ایجاد شکل تهاجمی ناشناخته لوکمیا می باشد.
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 08:30
اعلام  جزئیات روش جدید تولید سلول های بنیادی
دانشمندان ژاپنی با ارائه گزارشی در مورد روش جدید ابداعی خود برای تولید مجدد سلول های بنیادی، مراحل آن را اعلام کرده اند.
یکشنبه، 18 اسفند 1392 - 15:15
تشخیص زودهنگام پارکینسون با استفاده از ام آر آی
محققان دانشگاه پیزا (Pisa) در ایتالیا به روش جدیدی برای تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون با استفاده از تصویربرداری ام آر ای (MRI )دست یافتند.
یکشنبه، 18 اسفند 1392 - 10:15