(آرشیو ماه مرداد 1392)
شناسایی روش جدید برای درمان دیستروفی عضلانی

محققان دانشگاه Boston روش درمانی جدیدی را برای درمان دیستروفی عضلانی در موش های ازمایشگاهی شناسایی کردند.این یافته ها که در مجله Human Molecular Genetics به چاپ رسیده است تغییراتی را در روش درمان این بیماری ناتوان کننده و ویرانگر به همراه داشته است .
شنبه، 12 مرداد 1392 - 14:10
کلینیک چشم پزشکی بیمارستان فوق تخصصی محک  افتتاح شد
کلینیک چشم پزشکی بیمارستان فوق تخصصی محک با حضور جمعی از اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره محک و همچنین با حضور اعضای برجسته‌ای از جامعه چشم پزشکی ایران و انجمن حمایت از آسیب دیدگان چشمی(انجمن اشک) که تجهیز این کلینیک با مشارکت آنها شکل گرفته، افتتاح شد.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 13:33
دارورسانی مستقیم و دقیق به ناحیه سلول سرطانی با نانوذرات جدید
محققان آلمانی روشی برای تولید نانوذرات ایجاد کرده‌اند که می‌تواند با تطبیق‌پذیری بالا برای دارورسانی به سلول‌های سرطانی گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 09:40
رشد دندان‌های آسیب‌دیده با سلول‌های بنیادی ریشه دندان
اگر شما از یک یا دو حفره باقی مانده از ریشه دندان رنج می‌برید یا نگران از دست دادن دندان‌های خود با افزایش سن هستید دیگر نگران نباشید؛ چرا که دانشمندان موفق به رشد بافت نرم زنده دندان‌ها با سلول‌های بنیادی شدند.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 09:28
درمان بیماری‌های شبکیه به کمک سلول‌های بنیادی میسر شد
دکتر لیلا ستاریان
سرگروه اعضای " چشم پژوهشگاه رویان" گفت: فاز مطالعاتی و تحقیقات آزمایشگاهی و مطالعات حیوانی درمان بیماری‌های شبکیه به کمک سلول‌های بنیادی به پایان رسیده است و نتایج بیانگر دستیابی محققین ایرانی به سلول‌های قابل پیوند در انسان است.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 09:25
گام دیگری در جهت درمان آلزایمر
پژوهشگران برای اولین بار از روش هایی مبتنی بر ساختار برای طراحی دارو جهت شناسایی ترکیباتی که پتانسیل تاخیر یا درمان بیماری آلزایمر و احتمالا پارکینسون را دارند استفاده کرده اند.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 09:20
ساخت گوش مصنوعی شبه واقعی از سلول‌های غضروف گوسفند
محققان ماساچوست توانسته‌اند یک گوش مصنوعی مشابه نمونه واقعی را با استفاده از چاپگر سه بعدی و غضروف گوسفند تولید کنند.
شنبه، 12 مرداد 1392 - 08:58
کشف محل بهترین سلول های بنیادی برای پیوند مغز استخوان

محققان دانشگاه McMaster محل بهترین سلول های بنیادی خون را کشف کردند. این سلول های بنیادی که در انتهای استخوان قرار دارند می توانند درصد موفقیت پیوند مغز استخوان را افزایش دهند.
جمعه، 11 مرداد 1392 - 23:01
یافته ی کلیدی در مورد هانتینگتون
محققان کانادایی راه حل جدیدی برای یک معمای پزشکی قدیمی درمورد بیماری هانتینگتون(HD) کشف کرده اند.
پنجشنبه، 10 مرداد 1392 - 09:31
کبد چه افرادی برای پیوند مناسب نیست
عضو تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران:
عضو تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با اینکه به تعداد هر تخت ICU یک مورد مرگ مغزی داریم اما برخی خانواده‌ها رضایت به پیوند نمی‌دهند اما کبد اغلب افراد مرگ مغزی قابل برداشت است.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 11:56
تکنیک جدید پیوند قرنیه
تکنیک جدید پیوند قرنیه به نام Descemet Membrane Endothelial Keratoplasty یا(DMEK) به طور قابل توجهی بینایی را ارتقا بخشیده و بهبودی بعد از عمل جراحی نسبت به روش های فعلی پیوند قرینه، سریع تر حاصل می شود.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 09:42
اهداف دارویی جدید برای سرطان سینه
دانشمندان مرکز ژنتیک سنگاپور(GIS)، در مطالعات خود ژن هایی را شناسایی کرده اند که به صورت بالقوه می توانند هدف داروی ضد سرطان پستان قرار بگیرند.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 09:01
ابداع ایمپلنت شیشه ای برای ترمیم استخوان
محققان دانشگاه Missouri امریکا نوعی ایمپلنت شیشه ای ساخته اند که می تواند روزی برای ترمیم استخوان ها ی آسیب دیده بازو وپا و دیگر قسمتهای بدن که وزن بدن را تحمل می کنند استفاده شود.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 08:24
تولید دندان از سلول های بنیادی ادرار
دانشمندان چینی با استفاده از سلول های بنیادی به دست آمده از ادرار توانسته‌اند جوانه‌های ریز دندان را تولید کرده و پس از پیوند در دهان موش ها به شکل ساختار دندانی شکل رشد دهند.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 07:17
آخرین آمار بقای بیماران پیوند کبد
مدیر گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در این دانشگاه در سال گذشته 200 عمل پبوند کبد انجام شده است، گفت: با توجه به پیچیدگی‌های پیوند کبد درکودکان درصدد اجرای این برنامه در کشور هستیم.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 14:44