(آرشیو ماه مرداد 1392)
ژنی جدید به تشخیص و درمان سرطان مثانه کمک می کند
شواهدی توسط دانشمندان امریکایی درآزمایشات پیش بالینی به دست آمده است که نشان می دهد ژنی به نام mda-9/syntenin می تواند به عنوان هدف درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی مثانه به کار رفته و به جلوگیری متاستاز آن ها کمک کند. با استفاده از اطلاعات جدید شاید بتوان روشی غیر تهاجمی برای تشخیص و مشاهده روند پیشرفت سرطان مثانه ارائه نمود.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 11:36
دومین بانک استخوان کشور در مشهد راه اندازی می شود
رییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دومین بانک استخوان کشور در مشهد در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود، با راه اندازی این مرکز نه تنها نیازهای کشور تامین می شود بلکه توان کشور در صادرات نسوج پیوندی به دنیا نیز افزایش می یابد.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 09:30
وصله ترکیبی سلول‌های قلبی و نانو الیاف طلا
امیدی تازه برای درمان بیماران سکته قلبی؛
محققان وصله‌ای مرکب از سلول‌های قلبی و نانو الیاف طلا را توسعه داده اند که می‌تواند به ترمیم بافت آسیب‌دیده در بیماران دچار سکته قلبی کمک کند.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 08:47
پیشگیری از پیوند بافت آلوده
استفاده از سیستم عصبی مرکزی جنین های سقط شده جهت فراهم کردن سلول های بنیادی به منظور ترمیم آسیب های ایجاد شده در اثر بیماری های تحلیل برنده سیستم عصبی به عنوان راهکاردرمانی محسوب می شود. آلودگی های میکروبی بافت جنینی باعث آلوده شدن مغز گیرندگان سلول های پیوندی خواهد شد.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 08:30
ساخت دستگاه انجماد سلولی در داخل کشور
کارشناس مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی موفق به طراحی و ساخت دستگاه دیجیتال انجماد سلول‌های گیاهی و جانوری شد.
دوشنبه، 07 مرداد 1392 - 07:45
قفل شدن تومورهای سرطانی با کلیدی که دانشمند ایرانی کشف کرد
دانشمند ایرانی دانشگاه ساوث‌همپتون و تیم وی برای اولین بار موفق به کشف کلیدی شدند که سلولهای سرطانی را در برابر سطوح پایین اکسیژن، سازگار و با دوام می‌کند.
یکشنبه، 06 مرداد 1392 - 15:37
يك چهارم بروندادهاي علمي خاورميانه دراختيار ايران
سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به افزايش برون‌دادهاي علمي كشورهاي ايران، تركيه و تعدادي از كشورهاي غربي طي دهه اخير گفت: ايران حدود يك چهارم از برون دادهاي علمي خاورميانه را در اختيار دارد.
یکشنبه، 06 مرداد 1392 - 14:07
کروموزوم  X در تولید اسپرم نقش دارد
با آنالیز جدید توالی کروموزوم X مشخص شده است قسمت بزرگی از این کروموزوم نقش اختصاصی در تولید اسپرم دارد.
یکشنبه، 06 مرداد 1392 - 10:30
کشف مباني مولکولي تمرکز و توجه در سلول هاي مغز
محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند مبانی مولکولی تمرکز و توجه مغزی را در سلول های عصبی کشف کرده اند.
یکشنبه، 06 مرداد 1392 - 10:14
سلول هاي بنيادي در همه اندام هاي بدن يافت مي شوند
نتايج تحقيقات محققان دانشگاه استنفورد آمريكا نشان مي دهد سلول هاي بنيادي نه تنها در خون و مغز استخوان يافت مي شود بلكه مي توان آنها از تمامي اندام هاي بدن تهيه كرد.
یکشنبه، 06 مرداد 1392 - 09:55
نمی‌توان برای همه جامعه بانک ژنتیک ایجاد کرد
یک متخصص ژنتیک:
یک متخصص ژنتیک گفت: اگر چه بانک ژنتیک در تشخیص هویت افراد بسیار کمک می‌کند اما به دلیل امکان سوء استفاده از اطلاعات هویتی، به جز مجرمان نمی‌توان برای تمام جامعه بانک ژنتیک تشکیل داد.
شنبه، 05 مرداد 1392 - 12:19
نقش ملاتونین در پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی
محققان چینی دریافته اند استفاده از ملاتونین قبل از پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی به مغز حیوانات آزمایشگاهی که جهت ترمیم آسیب های ناشی از سکته استفاده می شوند، باعث می شود سلول های بنیادی بعد از پیوند بیشتر زنده بمانند.
شنبه، 05 مرداد 1392 - 11:41
سلول های بنیادی جنینی برای درمان نابینایی آزمایش شد
سلول های شبکیه حساس به نور رشد داده شده در آزمایشگاه که از سلول های بنیادی جنینی حاصل شده اند با کمک به ترمیم بینایی موش های نابینا امید تازه ای را دردرمان مشکلات شبکیه افراد نابینا به وجود آورده اند.
شنبه، 05 مرداد 1392 - 09:56
تولید استخوان مصنوعی از سلول بنیادی خون بند ناف
محققان اسپانیایی موفق به توسعه استخوان های مصنوعی از سلول های بنیادی خون بند ناف شده اند که مسیر را برای بازسازی استخوان ها و جایگزین کردن غضروف آسیب دیده هموار می کند.
شنبه، 05 مرداد 1392 - 08:39
موفقیت محققان کشور در انتقال دارو به سلول‌های سرطانی با نانوذرات
پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از نانوذرات حاوی داروی ضد سرطان، موفق به تولید یک سامانه جدید ‏دارورسانی هدفمند شدند که دارو را به بافت آسیب دیده منتقل می‌کند.
پنجشنبه، 03 مرداد 1392 - 11:08