(آرشیو ماه آبان 1392)
کشف ارتباط کلیدی بین آغاز و متاستاز سرطان کولون
دانشمندان موفق به کشف نقش فاکتور CXCR2 در ارتباط مولکولی بین التهاب مزمن، آغاز و متاستاز سرطان کولون در مدل های حیوانی شدند.
شنبه، 25 آبان 1392 - 09:00
سرنخ های جدید از سرطان سینه مهاجم
محققین کوئینزلند یک سوئیچ ژنتیکی را شناسایی کرده اند که نشان می دهد که آیا سرطان سینه در خانم ها گسترش خواهد یافت یا خیر.
شنبه، 25 آبان 1392 - 08:30
سابقه فامیلی احتمال ابتلا به سرطان سینه را 5 برابر افزایش می‌دهد
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرطان پستان در حال حاضر یک بیماری قابل درمان تلقی می شود و بسیاری از بیماران به ویژه آنهایی که در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه می کنند و درمان صحیح برایشان انجام می شود ، به طور کامل بهبود یافته و به زندگی طبیعی باز می گردند.
شنبه، 25 آبان 1392 - 08:12
تحقیقات جدید ممکن است تشخیص اولیه زوال عقل را بهبود ببخشد
محققین دانشگاه هاپکینز با طراحی آزمونی با توجه به مهارتهای فردی در صدد هستند تا احتمال ابتلا به زوال عقل و میزان ابتلا را در این افراد پیش بینی کنند.
شنبه، 25 آبان 1392 - 08:00
بیماری های پوستی با سلول درمانی درمان می شوند
قدمت استفاده از سلول های بنيادی برای درمان بيماری ها به حدود 50 سال پيش باز می گردد كه با روش پيوند از مغز استخوان انجام شد. استفاده از سلول درمانی در بيماری های پوست حدود 4 سال پيش در مركز سلول درمانی رويان بر روی بيماری ويتيليگو(لک و پيس – پيسی و يا برص) آغاز شد و با بازخورد بسیار خوبی همراه بود. كلينيک پوست رويان طرحهای تحقيقاتی بسیاری برای درمان اسكار ناشی از سوختگی قديمی ، بيماری سالک و و در نهايت ريزش مو در دست انجام دارد و امید می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد درمان سرطان پوست نیز نیز باشیم.
شنبه، 25 آبان 1392 - 00:31
پنجمین کنگره سراسری سرطان های زنان ایران  برگزار می شود
انجمن علمی سرطان های زنان ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران، انجمن رادیولوژی و انکولوژی ایران و انجمن سرطان ایران پنجمین کنگره سراسری سرطان های زنان ایران را برگزار می کند.
پنجشنبه، 23 آبان 1392 - 09:14
 ساعت بیولوژیکی بدن در وقوع بیماری های قلبی-عروقی دخیل است
دانشمندان کشف کردند که ساعت بیولوژیکی بدن در رخداد سکته قلبی و مغزی در صبح شرکت دارد.
چهارشنبه، 22 آبان 1392 - 10:30
درمان های جدید برای بیماری های آلرژیک
یک همکاری بین محققین آمریکایی منجر به کشف راه درمانی جدیدی شده است که پیامدهای مهمی برای درمان بیماری های آلرژیک به ویژه اختلالات وابسته به ائوزینوفیل ها داشته است.
چهارشنبه، 22 آبان 1392 - 10:00
استفاده از روشی جدید برای تکثیر سلول های بنیادی خون بند ناف
چند هفته پیش انستیتو سلول های بنیادی هاروارد اعلام کردکه به نتایج امیدوارکننده ای در استفاده از روشی جدید برای بهبود موفقیت پیوندهای سلول های بنیادی خون بند ناف دست یافته اند.
چهارشنبه، 22 آبان 1392 - 09:35
برخی به خاطر منافع خود در واردات، اجازه تولید داروهای مشتق از پلاسما را نمی‌دادند
رئیس سازمان غذا و دارو :
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پیش از این بخش خصوصی خواستار تولید داروهای مشتق از پلاسما در داخل بود اما مسئولان قبلی به این متقاضیان اجازه تولید نمی‌دادند.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 12:53
ارتباط متیلاسیون با بیماری های متابولیکی
دانشمندان موفق به کشف اثرات متیلاسیون DNA در بروز بیماری هایی چون افزایش BMI و چاقی شدند.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 11:45
یافته های جدید در مورد شیمی درمانی
پژوهشگران امریکایی با مطالعه بیماران سرطانی که با دارویی به نام oxaliplatin تحت شیمی درمانی قرار می گیرند در یافته اند که استفاده ازترکیب کلسیم و منیزیم برای کاهش سمیت این دارو بی تاثیر است.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 11:30
موفقیت دانشمندان در جوان کردن موش‌های پیر مبتلا به ام‌اس
تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری «ایمی واگرز» از دانشگاه هاروارد، با جفت‌کردن سیستم‌ گردش خون موش‌های پیر مبتلا به اسکلروز چندگانه به سیستم‌های موش‌های جوان و سالم، موجب جوان‌تر شدن آ‌ن‌ها شدند.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 10:10
ششمین جشنواره علمی پژوهشی بوعلی سینا دی ماه برگزار می شود
ششمین جشنواره علمی پژوهشی بیماری های کلیوی و مجاری ادراری بوعلی سینا دی ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود .
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 09:41
بررسی تکثیر سلول‌های بنیادی مزانشیمی بر روی نوعی داربست متخلخل
در یک رساله دکتری انجام شد:
محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، چسبندگی و تکثیر سلول‌های بنیادی مزانشیمی موش را بر روی داربست متخلخل پلی هیدروکسی آلکانوآت به منظور استفاده در مهندسی بافت مورد بررسی قرار دادند.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1392 - 09:11