(آرشیو ماه دی 1393)
توسعه روشی پیشگامانه برای تعریف مراحل بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی
در مطالعه جدید که به محققین دانسته های جدید در مورد تکوین سلول های بنیادی و نقش آن ها در ایجاد بیماری های ارائه می دهد، محققین در UCLA روشی را استفاده کرده اند که مراحل منحصربفردی که به موجب آن سلول های تخصص یافته به سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی می شوند ارائه می دهد را شناسایی می کند.
پنجشنبه، 25 دی 1393 - 13:30
شناسایی فاکتورهای ژنتیکی و اپی ژنتیکی جدید دخیل در دیابت
آنالیزهای ژنومی و اپی ژنومی در موشها و انسان های لاغر و چاق سرنخ های ارزشمندی را در مورد این که چگونه ژن ها و محیط در ایجاد دیابت نقش دارند ارائه می دهد. این یافته ها نشان می دهد که تغییرات القا شده به و سیله چاقی در اپی ژنوم، در مورد انسان و موش مشابه است و ممکن است راه جدیدی را برای مهار و یا درمان بیماری ارائه دهد.
پنجشنبه، 25 دی 1393 - 12:30
ریتم های سیرکادین تکثیر و متابولیسم سلول های بنیادی پوست را تنظیم می کنند
محققین در UC Irvin با مطالعه نقش ریتم های سیرکادین در سلول های بنیادی پوست دریافته اند که این ساعت بیولوژیک نقش کلیدی را در هماهنگ سازی سیکل های متابولیک روزانه و تقسیم سلولی بازی می کند.
پنجشنبه، 25 دی 1393 - 12:00
 کشف مکانیسم هایی که منجر به مقاومت دارویی و متاستاز در بیماران ملانومایی می شوند
محققین در مرکز سرطان Moffitt مکانیسمی را کشف کرده اند که منجر به مقاومت به درمان های هدفمند در بیماران ملانومایی می شوند و به بررسی استراتژی های مقابله با آن پرداخته اند.
پنجشنبه، 25 دی 1393 - 08:30
موفقیت محققان ایرانی در ارائه روشی برای تعیین میزان درگیری گره لنفاوی مبتلایان سرطان سینه
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تزریق سطحی رادیو دارو روشی را برای تعیین میزان درگیری گره لنفاوی با سرطان در بیماران مبتلا به سرطان سینه ارائه دادند.
چهارشنبه، 24 دی 1393 - 13:43
آیا سلول های بنیادی برای درمان افراد پیر با بیماری های مزمن موثر هستند؟
روش درمانی جدید و امیدوار کننده برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده از سلول های خود فرد است که آن ها را به سلول های بنیادی تبدیل کرده و سپس به سلول هایی مانند عصب یا عضلات تبدیل می کنند تا از آن ها برای ترمیم بافت ها و اندام های آسیب دیده استفاده کنند.
چهارشنبه، 24 دی 1393 - 12:00
زنانی با هایپرپلازی آتیپیک در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند
زنانی با هایپرپلازی آتیپیک سینه دارای خطر بالاتری برای تکوین سرطان سینه هستند.
چهارشنبه، 24 دی 1393 - 11:13
میکروب های پوستی می توانند موجب شروع پاسخ های ایمنی خاص شوند
مطالعه ای جدید در موش نشان می دهد که سیستم ایمنی در پوست، پاسخ های ایمنی مجزایی را به میکروب های مختلف که به طور طبیعی در پوست کلونی زایی می کنند(کومانسالیسم) ارائه می دهد.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 11:30
ارتباط هوش بالا با کاهش خطر شیزوفرنی
مطالعات نشان می دهد در افرادی با هوش بالا احتمال ابتلا به شیزوفرنی بسیار کم است به ویژه در مورد آن هایی که از نظر ژنتیکی نیز مستعد وقوع این بیماری باشند. محققین در دانشگاه ویرجینیا می گویند که یافته های آن ها مطالعات قبلی که اعلام می کرد که افراد باهوش احتمال بیشتری وجود دارد که از نظر ذهنی بیمار شوند را به چالش می کشاند.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 10:00
ممکن است زیرمجموعه خاصی از سلول هایT در مقاومت انسولینی و دیابت نوع دو نقش داشته باشند
مطالعه ای جدید در موش نشان می دهد که نوع غیر معمولی از سلول های ایمنی به نام "γδ T cells" ممکن است راه حلی جدید برای درمان یا مهار دیابت نوع دو باشند که به دلیل چاقی ایجاد می شود.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 09:30
زنانی با هایپرپلازی آتیپیک در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند
زنانی با هایپرپلازی آتیپیک سینه دارای خطر بالاتری برای تکوین سرطان سینه هستند.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 09:00
مطالعه سلول های بنیادی عصبی: آیا ویروس ها موجب باهوش تر شدن ما می شوند؟
مطالعه جدید در دانشگاه لوند سوئد اعلام کرده است که ویروس های به ارث رسیده که میلیون ها سال قدمت دارند نقش مهمی را در ساخت شبکه پیچیده مغزی که از ویژگی های مغز انسانی است، ایفا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 08:30
کشف هدف درمانی جدید برای درمان AML
محققان موفق به شناسایی برهمکنشی جدید بین دو مولکول که در نوعی سرطان خون به نام acute myeloid leukemia یا AML نقش دارند شده اند. این برهمکنش می تواند هدف درمانی جدید برای این نوع سرطان باشد.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 08:00
استفاده از ایمپلنت های زیست سازگار و منعطف در نخاع برای درمان فلجی
درمان های جدید برای افرادی که به دلیل ضایعات نخاعی فلج شده اند امیدواری هایی را ایجاد کرده است. محققین در EPFL ایمپلنتی به نام e-Dura را طراحی کرده اند که می تواند به طور مستقیم و بدون ایجاد آسیب و التهاب برای نخاع مورد استفاده قرار گیرد.
ﺳﻪشنبه، 23 دی 1393 - 07:30
امکان مدلسازی سیستم ایمنی بیماران پیش از پیوند سلول‌های بنیادی
دانشمندان با همکاری یک محقق ایرانی مطرح کردند؛
دانشمندان با همکاری دکتر «مسعود منجیلی» محقق ایرانی در تحقیقات خود نشان دادند که امکان مدلسازی سیستم ایمنی برای پیش‌بینی شرایط آینده و ارتقای پیوند سلول‌های بنیادی وجود دارد.
دوشنبه، 22 دی 1393 - 15:08