(آرشیو ماه دی 1393)
بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی بعد از پرتودرمانی ممکن است مانع از سرطان شود
بدن راه هایی را برای از بین بردن سلول های بنیادی خطاکار ایجاد کرده است. محققین در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو نشان داده اند که یکی از این راه ها برنامه ای است که سلول های بنیادی آسیب دیده به وسیله پرتودرمانی را به سلول های دیگری تمایز می دهد که نمی توانند برای همیشه زنده بمانند.
پنجشنبه، 18 دی 1393 - 10:00
عامل پراکندگی سرطان ریه چیست؟
محققین تصاویر میکروسکوپی را گرفته اند که نشان می دهد یک پروتئین که سلول های متصل به یکدیگر را به هم گره می زند در سلول های سرطان سینه آسیب می بیند که بدین معنی است که ارتبط آن ها سست شده و می توانند پراکنده شوند.
پنجشنبه، 18 دی 1393 - 09:30
جهش های اوتیسمی متنوع منجر به عوارض مختلف بیماری می شوند
افراد مبتلا به اوتیسم دارای طیف وسیعی از علایم هستند و هیچ گاه نمی توان دو فرد را پیدا کرد که دارای رفتارهایی از یک نوع و مشابه باشند. اینک مطالعه ای با مقیاس و سیع روی بیماران و روی نزدیک به 1000 ژن نشان داده است که چگونه این تنوع رفتاری در بیماران با موتاسیون های ژنتیکی مختلف در آن ها در ارتباط است.
پنجشنبه، 18 دی 1393 - 09:00
فرصت هایی برای ساخت دارو برای درمان آریتمی های قلبی
در یک ارکستر هر ساز نقش مهمی را در اجرای یک موزیک زیبا ایفا می کند. اگر فقط یکی از این سازها از ریتم خود خارج شود، یک ارکستر جهانی مانند یک تمرین موسیقی در مدرسه می شود!!.
پنجشنبه، 18 دی 1393 - 08:30
گزارش بهبودی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) سه سال بعد از پیوند سلول های بنیادی
سه سال بعد از این که شمار اندکی از افراد مبتلا به به مولتیپل اسکلروزیس به دوز بالای داروهای سرکوب کننده ایمنی تیمار شدند و سپس مورد پیوند سلول های بنیادی خون ساز خودشان قرار گرفتند، بیشتر آن ها تقریبا مورد بهبودی واقع شدند و فعالیت های نورولوژیک آن ها نیز بهبود واقع شد.
پنجشنبه، 18 دی 1393 - 08:00
چگونگی حفظ باروری در جوانان مجرد و مبتلایان به سرطان
یک جراح و متخصص زنان گفت: حفظ باروری در جوانانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و فرزندی ندارند، جوانانی که در معرض خطر ناباروری هستند و افراد مبتلا به سرطان پیش از آنکه در طی مراحل درمان دچار نازایی یا کاهش قدرت باروری شوند از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیازمند بهره‌گیری از روش‌های حفظ باروری جهت فرزنددار شدن در آینده است.
چهارشنبه، 17 دی 1393 - 13:13
آدیپوسیت های پوستی می توانند ما را در برابر عفونت ها محافظت کنند
وقتی صحبت از عفونت های پوستی به میان می آید، پاسخ ایمنی سالم و قوی تا حد زیادی به آنچه در زیر این لایه نهفته است بستگی دارد. در مقاله ای جدید، محققین در دانشگاه کالیفرنیا کشف جالبی داشته اند که حاکی از این است که سلول های چربی زیر پوست می تواند به حفاظت ما در برابر باکتری ها کمک کند.
چهارشنبه، 17 دی 1393 - 10:00
یافته های جدید در مورد سرطان پوست
دانشمندان موفق به کشف ارتباط بین تولید رنگ دانه پوست و عملکرد میتوکندری در سرطان پوست شده اند.
چهارشنبه، 17 دی 1393 - 09:30
بلوک کردن مسیر Notch منجر به ایجاد راهی جدید برای ترمیم سلول های مویی و احیای شنوایی می شود
فقدان سلول های مویی حسی دلیل عمده فقدان شنوایی و اختلالات تعادلی است. گوش داخلی پستانداران بعد از تولد دارای سلول های پیش سازی است که دارای پتانسیل ترمیم سلول های مویی و ریکاوری شنوایی هستند اما مکانیسم هایی که تکثیر و ترمیم این سلول های مویی را کنترل می کنند هنوز شناخته نشده اند.
چهارشنبه، 17 دی 1393 - 09:00
آزمایش خون برای تشخیص سرطان پروستات
دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص DNA سلول های توموری که داخل جریان خون رها شده اند ابداع نموده اند. آن ها معتقدند این تکنیک برای ارتقا روش های تشخیص سرطان به کار می آید و می تواند برای پیش بینی نتیجه درمان ومشاهده پاسخ بیماران به درمان استفاده شود.
چهارشنبه، 17 دی 1393 - 08:30
مطالعات موشی نشان می دهد که سیستم ایمنی می تواند موجب افزایش رشد مو شود
درمان ریزش مو مشکلی است که پزشکان و متخصصین پوست و مو را مدت ها است که به خود مشغول کرده است. جالب این که، مطالعه ای به وسیله محققین سرطان ممکن است راهی جالب و جدید را با استفاده از سیستم ایمنی بدن برای تحریک رشد مو پیدا کرده باشد.
ﺳﻪشنبه، 16 دی 1393 - 12:30
مصرف بالای لبنیات موجب کاهش خطر دیابت نوع دو می شود
محققین به دنبال تست این هستند که آیا مصرف ماست می تواند مانع از دیابت نوع دو شود. پیش از این آن ها دریافته بودند که مصرف زیاد لبنیات موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری ها شود. این مطالعه در مدرسه پزشکی هاروارد صورت گرفته است.
دوشنبه، 15 دی 1393 - 10:00
در جست و جوی منشا مغز ما
در جست و جوی منشا مغزی ما، زیست شناسان در دانشگاه هایدلبرگ دیدگاه های جدیدی را در مورد تکامل سیستم عصبی مرکزی و ساختارهای زیستی بسیار تکوین یافته بدست آورده اند. محققین نوروژنز را در سطح مولکولی و در مدل جانوری Nematostella vectensis بررسی کرده اند.
دوشنبه، 15 دی 1393 - 09:30
حل راز قدیمی مرگ سلولی خاموش
محققین در انستیتو هال برای اولین بار نشان داده اند که سلول های در حال مرگ از تیرس سیستم ایمنی چک کننده بدن پنهان هستند. محققین به یک راز قدیمی در مورد مرگ سلولی که در برخی از شرایط می تواند سیستم ایمنی را برای خطر بالقوه آگاه سازد اما در برخی شرایط در سکوت عمل می کند، پاسخ داده اند.
دوشنبه، 15 دی 1393 - 09:00
رژیم پرچرب  و چاقی طی بارداری به سلول های بنیادی جنین در حال تکوین آسیب می رساند
محققین در بیمارستان کودک OHSU Doernbecher نشان داده اند که رژیم غذایی پرچرب و چاقی طی بارداری موجب سازش سلول های بنیادی خون ساز در کبد جنینی می شود که مسئول ایجاد و حفظ عملکرد سیستم ایمنی و خونی می شود.
دوشنبه، 15 دی 1393 - 08:30
صفحه 5 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه