(آرشیو ماه دی 1393)
کشف ژن های جدید مرتبط با سرطان
محققان نشان داده اند تعیین توالی کل ژنوم می تواند به طور موفقیت آمیزی جهش های مرتبط با سرطان را شناسایی کند.
جمعه، 05 دی 1393 - 13:00
رژیم غذایی بیش از ژن ها روی باکتری های گوارشی اثر می گذارد
مطالعه ای که به بررسی ارتباط بین باکتری های روده و سلامتی پرداخته است نشان می دهد که رژیم غذایی در مقایسه با ژن ها ممکن است اثر تعیین کننده تری روی باکتری های روده داشته باشد.
جمعه، 05 دی 1393 - 12:00
شناسایی سلول هایی که رشد تومور را تقویت و حملات ایمنی ضد سرطانی را سرکوب می کنند
مطالعه ای در بیمارستان کودکان St. Jude جمعیتی از سلول های سفید خون را شناسایی کرده است که تومورها از آن ها برای تقویت رشدشان و سرکوب سیستم ایمنی استفاده می کنند. این مطالعه نقطه عطفی در ایمونولوژی سرطان محسوب می شود و می تواند برای ایجاد درمان های موثر مورد استفاده قرار گیرد.
جمعه، 05 دی 1393 - 11:30
تستی که پاسخ درمانی برای استفاده از سلول های بنیادی برای درمان لوکمیا را پیش بینی می کند
تستی جدید ممکن است که نشان دهد کدام بیماران به درمان بیماری های پیوند علیه میزبان(GVHD) پاسخ خواهند داد. این بیماری(GVHD) یک وضعیت تهدید کننده حیات است که ناشی از عوارض پیوند سلول های بنیادی برای درمان لوکمیا و سایر اختلالات خونی است.
جمعه، 05 دی 1393 - 11:00
کشف یک سوئیچ خاموش و روشن برای ژن کلیدی سلول های بنیادی
منطقه ای در ژنوم جانوران وجود دارد که به عنوان برج مراقبت، ژن های خاصی را هدایت می کنند که چه زمانی می توانند عملکرد خود را انجام دهند.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 12:00
سلول های کودکان با استفاده از ژن lsd1 یاد می گیرند که ار تباط برقرار کنند
انتظار نمی رود که یک کودک به یک گروه بپیوندد یا در یک برنامه اجتماعی مشارکت کند که نیاز به ارتباط پیچیده دارد. هنوز بیشتر زیست شناسان تکوینی تصور می کنند که سلول های جوان که از سلول های بنیادی به وجود می آیند و سلول های پیش ساز نام دارند توانایی ارتباطات متوسطی با سایر سلول ها را دارند.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 11:30
نقش مسیرهای مولکولی در مقاومت به درمان های ضد سرطان
محققان امریکایی مسیرهای مولکولی را شناسایی نموده اند که موجب مقاومت سلول های سرطانی به دارو می شوند. هدف قرار دادن این مسیرها می تواند تاثیر درمان های ضد سرطان را افزایش دهد.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 11:00
 سلول های بنیادی و دیستروفی عضلانی دوشن
موش هایی با دیستروفی عضلانی دوشن نیز مانند بیماران انسانی متحمل دژنراسیون عضلانی شدید شده و با افزایش سن بافت پیوندی در آن ها تجمع پیدا می کند. اینک محققین در دانشگاه استنفورد دریافته اند که این ممکن است به دلیل نقصی باشد که تا حدی در سلول های بنیادی اطراف فیبرهای عضلانی وجود دارد.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 10:30
ویروس درمانی روشی امید بخش برای درمان سرطان لوزالمعده
تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است ترکیب جدیدی از دو روش متفاوت یعنی ویرس درمانی و ایمنی درمانی می تواند برای درمان سرطان لوزالمعده نتیجه بخش باشد.
چهارشنبه، 03 دی 1393 - 08:00
کشف منبع انرژی جدیدی برای سلول های سرطانی
دانشمندان کشف کرده اند سلول های سرطانی می توانند استات را به عنوان منبع انرژی استفاده نمایند. با این کشف ایجاد روش های درمانی جدیدی برای سرطان ممکن شده است.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1393 - 11:30
ویرایش ژنومی سلول های بنیادی اسپرماتوگونی می تواند جهش های ژنتیکی را برای نسل های آینده اصلاح کند
محققین در دانشگاه ایندیانا تکنیکی را برای ویرایش ژنوم در سلول های بنیادی بالغ تولید کننده اسپرم نشان داده اند. نتیجه ای که پتانسیل قوی برای مطالعات پایه و ژن درمانی دارد.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1393 - 11:00
استفاده از سلول درمانی برای بیماری های عضلانی وابسته به پیری ویرانگر
مطالعه ای به وسیله محققین UWA برای بیماری های عضلانی وابسته به پیری ویرانگر، سلول های بنیادی را به عنوان گزینه ای بالقوه برای این بیماری ها معرفی می کند.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1393 - 10:30
سلول ها می توانند الگوهای پویایی را برای مقابله با سیگنال های صوتی استفاده کنند
محققین اصول کلی را کشف کرده اند که به موجب آن سلول های می توانند به طور صحیح سیگنال های شیمیایی را باوجود سطح بالای سر و صدا درسیستم انتقال دهند.
دوشنبه، 01 دی 1393 - 09:00
مطالعه روی ژن زیبای خفته(sleeping beauty) برای درمان بیمارانی با بدخیمی های لنفوئید
نتایج مطالعه درمانی گیرنده CD19 هدایت شده به وسیله گیرنده آنتی ژن کایمرا ، با استفاده از انتقال ژن زیبای خفته(sleeping beauty) با روش های غیر ویروسی برای ایجاد تغییر در سلول های T امیدواری های بیشتری را برای بیمارانی با بدخیمی های خونی ایجاد کرده است.
دوشنبه، 01 دی 1393 - 08:30
دیدگاه جدید در مورد مکانیسم دفاعی سرطان
موتاسیون در پروتئینی به نام BubR1 موجب عدم جداشدن مناسب کروموزوم ها بین سلول های دختری در سرطان می شود.
دوشنبه، 01 دی 1393 - 08:00
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه