(آرشیو ماه اسفند 1393)
سلول های بنیادی پیوند شده علایم پارکینسون را طی آزمایشات کاهش می دهند
انستیتو سلول های بنیادی هاروارد(HSCI) عنوان کرده اند که گام مهمی را در استفاده از پیوند نورون های تولید شده از سلول های بنیادی، برای درمان بیماری پارکینسون برداشته اند.
شنبه، 23 اسفند 1393 - 10:31
اطلاعات جدید در مورد تکوین چشم و نقش سلول های بنیادی در این فرایند
در یک آنالیز in vivo در مورد تکوین چشم، محققین در دانشگاه های هایدلبرگ و فرایبورگ دیدگاه های پایه ای جدیدی را در مورد ایجاد کلوبومای چشم(coloboma) به دست آورده اند که موجب شده است آن ها در مورد دیدگاه های موجود در مورد تکوین این اندام حسی(چشم) در مهره داران تجدید نظر کنند.
پنجشنبه، 21 اسفند 1393 - 09:30
همزمان با پیر شدن، جهش های مرتبط با لوکمیا تقریبا امری اجتناب ناپذیر است
همگام با پیر شدن، اتفاق افتادن جهش های ژنتیکی مرتبط با لوکمیا امری اجتناب ناپذیر است. بر مبنای این مطالعه محققین می گویند که بدون هیچ گونه علایمی از سرطان خون، بیش از 20 درصد افراد بین 50 تا 60 سال و بیش از 70 درصد افراد بالای 90 سال دارای سلول های خونی با ژن های جهش یافته مشابه لوکمیا هستند.
پنجشنبه، 21 اسفند 1393 - 09:00
ایجاد روشی امیدوار کننده برای درمان بیماری کم خونی داسی شکل
محققین سلول های بنیادی UCLA نشان داده اند که یک روش ژن درمانی سلول های بنیادی جدید می تواند منجر به یک درمان یک باره و طولانی مدت بیماری کم خونی داسی شکل شود که یک اختلال خونی وراثتی است.
پنجشنبه، 21 اسفند 1393 - 08:30
برای اولین بار در جهان: درمان فلج مغزی با استفاده از دو نوع سلول بنیادی
مطالعات بالینی قصد دارند که ایمنی و اثر بخشی اولیه، تزریق درون وریدی پی در پی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت بند ناف و سلول های بنیادی خون بند ناف که در ex vivo تکثیر شده اند را نشان دهند.
پنجشنبه، 21 اسفند 1393 - 08:00
طراحی روش جدید برای فعال کردن ژن ها با نور
محققین در دانشگاه Duke روشی را به منظور فعال کردن ژن ها در هر جایگاه یا الگو در ظروف آزمایشگاهی طراحی کرده اند که با یک تلنگر نوری موفق به روشن یا خاموش کردن ژن های دلخواه روی DNA می شوند.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 15:30
دلایلی برای قطع درمان ibrutinib در بیماران مبتلا به لوکمیای لنفوسیتی مزمن
حدود 10 درصد بیماران مبتلا به لوکمیای لنفوسیتی مزمن(CLL) به درمان با داروی ibrutinibمهار کننده تیروزین کیناز بروتون(BTK) ادامه نمی دهند که به دلیل پیشرفت این بیماری طی مطالعات بالینی بوده است.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 15:00
یک پروتئین مربوط به سرطان به کنترل سرنوشت سلول های بنیادی روده کمک می کند
تیمی بین المللی از محققین نشان داده اند که یک پروتئین تنظیمی در کنترل چگونگی پراکنش سرطان دخیل است و هم چنین روی سرنوشت سلول های بنیادی روده موش اثر می گذارد. نتایج نشان می دهد که پروتئین Snai1 نقش مهمی را در تعیین سرنوشت سلول های بنیادی روده و عملکردهای مختلفی که این سلول های می توانند داشته باشند، بازی می کنند.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 14:30
مسیر تنظیم ژنی به عنوان هدفی برای درمان سرطان مغزی مهاجم در کودکان
محققین در دانشگاه جان هاپکینز با کار کردن روی سلول های مشتق از کودکانی با فرمی از سرطان نادر اما تهاجمی مغز، مسیر ژنتیکی را شناسایی کرده اند که به عنوان یک تنظیم کننده اصلی هزاران ژن، در رشد آن ها و مقاومت آن ها به داروهای ضد سرطانی دخیل است.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 14:00
راهی برای رشد سلول های شبه کبدی به منظور تست پتانسیل داروهای مالاریا
در سال 2008 سازمان سلامت جهانی(WHO) اعلام یک تلاش جهانی برای ریشه کن کردن مالاریا کرد که سالانه بیش از 800000 نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می فرستد.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 13:00
ایجاد منبعی از سلول های بنیادی برای مطالعه اختلالات روانی
محققینی از هاروارد، MIT و انستیتو Broad قصد دارند با همکاری یکدیگر منبعی پایه از سلول های بنیادی را برای مطالعه اختلالات روانی از طریق تولید سلول های بنیادی پرتوان القاشده از افراد مبتلا به شیزوفرنی و سایر اختلالات روانی ایجاد کنند.
چهارشنبه، 20 اسفند 1393 - 13:00
سرمایه گذاری روی مطالعات سلول درمانی برای بیماری کاناوان(canavan)
دکتر پائولا لئون در دانشگاه Rowan بودجه ای معادل 4447000 دلار را برای پروژه ای سه ساله به منظور طراحی روش سلول درمانی برای بیماری کاناوان از NINDS دریافت کرده است.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 14:00
سیگنال رشد می تواند روی آسیب پذیری سلول های سرطانی تاثیرگذار باشد
در تئوری، یک تومور مجموعه ای از کلون ها است که از نسخه های متعدد سلول های سرطانی اصلی ایجاد شده است. اما سلول های سرطانی همیشه به صورت دو برابر شدن عمل نمی کنند و گاهی این رفتار نامتقارن آن ها برای درمان مشکل ساز است. در حالی که برخی سلول های موجود در تومور در برابر برخی از داروهای ضد سرطانی تسلیم می شوند، بقیه آن ها بعد از اتمام درمان مجددا عود می کنند.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 13:15
تبدیل موفقیت آمیز سلول های بالغ پوست انسانی به نورون های کنترل کننده اشتها
محققین برای اولین بار توانسته اند با موفقیت سلول های بالغ پوست انسانی را به نوورن هایی از نوع تنظیم کننده اشتها تبدیل کنند که مدل خاص بیمار را برای مطالعه فیزلوژی عصبی کنترل وزن و تست درمان های جدید برای چاقی ارائه می دهد. این مطالعه در دانشگاه کلمبیا صورت گرفته است.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 13:00
یافتن ارتباطات جدید بین التهاب و ترمیم بافت
همه زخم ها حتی یک خراش کوچک در پوست، با پاسخ های التهابی شروع می شود که هم فرد را در برابر میکروب های مهاجم حفاظت می کند و هم این که سیگنال های ترمیمی لازم برای بهبود و ترمیم زخم را روشن می کند. فرایندی که هنوز ابهامات زیادی در آن نهفته است.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 12:45
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه