(آرشیو ماه اسفند 1393)
یک داروی موجود می تواند به درمان مولتیپل اسکلروزیس و سایر بیماری های عصبی کمک کند
آسیب به میلین که یک عایق چربی است که موجب ارتباط بین سلول های عصبی می شود، از ویژگی های MS و برخی آسیب های عصبی دیگر است. این آسیب به طور یکدفعه ایجاد نمی شود، در واقع معمولا دوره ای از میلین سازی مجدد اتفاق می افتد که این توانایی بازسازی و ترمیمی در برخی بیماران با افزایش سن و برخی بیماری ها از بین می رود.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 12:30
بیماران مبتلا به اسکلروزیس سیستمیک با زخم های انگشتی بهبود نیافته از پیوند سلول چربی سود می برند
برای بیماران مبتلا به اسکلروزیس سیستمیک (SSc)، زخم های انگشتی فراوان و دردناک هستند و کیفیت زندگی این بیماران را تغییر می دهند. این بیماری مربوط به بافت پیوندی است و موجب از دست رفتن سریع عروق خونی کوچک شده و تغییراتی را در اندام و بافت منجر می شود.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 - 12:00
ویروس ایدز فعالیتش را مستقل از سلول میزبان تنظیم می کند
مشکل عمده ای که در معالجه افراد مبتلا به HIV وجود دارد این است که این ویروس ها خود را در منبعی از سلول های ایمنی اولیه و خفته مخفی می کنند.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 12:00
کشف نقش های جدید برای ژن های ویروسی در ژنوم انسان
ژنوم انسانی برنامه ای برای زندگی انسان است که همیشه به صورت یک راز باقی مانده است. محققین در انستیتو ژنوم A*STARs سنگاپور کشف کرده اند که توالی هایی از ویروس های قدیمی که به نظر غیر مفید می آمدند، احتمالا در ایجاد سلول های اولیه در چرخه زندگی انسانی مشارکت داشته اند.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 10:30
مطالعات روی سلول های بنیادی مزانشیمی پتانسیل درمانی یکسانی را نیز در مورد بیماران پیر نشان می دهد
در این مطالعه محققین به این نتیجه رسیده اند که در بیماران با سن 60 سال به بالا، پاسخ دهی درمانی به سلول های بنیادی مزانشیمی کاهش نمی یابد.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 10:00
اثبات نقش پروتئین های تخصصی در تضمین تکوین سلولی طبیعی
محققین در دانشگاه نیویورک نشان داده اند که یک پروتئین ویژه متصل شونده به DNA به نام CTCF برای بیان دقیق ژن هایی که طرح بدنی یک جنین در حال تکوین را کنترل می کنند ضروری است.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 09:30
تست سلول های بنیادی می تواند تهاجمی ترین سرطان های سینه را شناسایی کند
تست کردن سلول های سرطان سینه برای این که چگونه آن ها سلول های بنیادی را تقلید می کنند می تواند زنانی با تهاجمی ترین نوع سرطان سینه را شناسایی کند.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 09:00
ترکیب سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان سرطان ریه
محققین در بریتانیا بعد از دریافت بودجه ای از شورای تحقیقات پزشکی(MRC)، قصد دارند امسال از ژن- سلول درمانی ترکیب شده برای درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه استفاده کنند.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 08:30
استفاده از نورون های مشتق از سلول های بنیادی جنینی در ترمیم قشر مغزی
نورون های مشتق از سلول های بنیادی جنینی می توانند در ترمیم قشر مغزی آسیب دیده در موش های بالغ بعد از پیوند مغزی شرکت کنند.
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 08:00
اعطای گرانت به محققین برای بررسی گلوکوم با استفاده از سلول های بنیادی
دکترMeyer در دانشگاه ایندیاناپلیس بودجه ای معادل 1.8 میلیون دلار را ازNIH دریافت کرده است تا بررسی کند که چگونه گلوکوم در سلول های بنیادی ایجاد شده از سلول های پوستی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری هستند، ایجاد می شود.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 11:00
فاکتور رشد خونی سلول های بنیادی عصبی را فعال می کند
محققین در دانشگاه Yale نشان داده اند یک فاکتور رشد که تشکیل عروق خونی در مغز را کنترل می کند می تواند سلول های بنیادی عصبی موش و انسان را تحریک به تولید سلول های مغزی جدید کند.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 10:00
پروتئین Sall4 برای ترمیم DNA در سلول های بنیادی نیاز است
یک پروتئین که به سلول های بنیادی جنینی(ESCs) در حفظ هویت شان کمک می کند در ترمیم DNA نیز نقش دارد. این یافته ها احتمال این که پروتئین Sall4، نقش مشابهی را در سلول های سرطانی ایفا می کنند بالا می برد که این امر به ترمیم آسیب DNA در آن ها و بقای آن ها در زمان شیمی درمانی کمک می کند.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 09:30
تولید نورون های هیپوتالاموسی که به هدف قرار دادن برخی بیماری ها کمک می کنند
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد دو روش را طراحی کرده اند که با استفاده از سلول های بنیادی نوعی از نورون ها را تولید می کنند که به تنظیم عملکردهای رفتار و فیزیولوژیک پایه در بدن انسان مانند چاقی و فشار خون، خواب، رفتار و برخی اختلالات اجتماعی کمک می کنند.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 09:00
هشدار محققین در مورد محدودیت های موجود در استفاده از سلول های بنیادی
از 50 سال پیش تاکنون بیش از یک میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT) در 75 کشور صورت گرفته است. با این حال، یافته ها تنوع شدیدی را بین کشورها و مناطقی که از این روش حیات بخش استفاده می کنند، نشان می دهد. با این حال نیازها با توجه به کمبود اهداکنندگان و به خطر افتادن زندگی آن ها برآورده نمی شود.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 08:30
محققین به ساخت غضروف از سلول های بنیادی نزدیک شده اند
محققین در تولید غضروف شکل گرفته از سلول های بنیادی جنینی موفق بوده اند که این امر می تواند در آینده برای درمان استئوآرتریت دردناک مفاصل مورد استفاده قرار گیرد.
یکشنبه، 17 اسفند 1393 - 08:00
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه