(آرشیو ماه خرداد 1393)
آخرین اخبار از پیوند سلول های بنیادی به بیماران کلیوی
رئیس بخش نفرولوژی و بیماری های کلیه بیمارستان شریعتی از آخرین تحقیقات و فعالیت ها در زمینه سلول درمانی بیماران کلیوی در دنیا خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 - 12:20
استفاده از hydrogel ها درترمیم استخوان
زمانی که سلول های بنیادی برای بازسازی بافت استخوان استفاده می شوند بسیاری از آن از قسمت آسیب دیده مهاجرت می کنند که باعث اختلال در فرایند بهبود می شود. درتکنیکی که اخیرا ابداع شده است دانشمندان توانسته اند سلول های بنیادی را در محل ترمیم نگه دارند این مساله موجب بازسازی سریع تر و بهتر بافت شده است.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی پالپ دندان برای درمان سکته گرمایی آسیب رسان به مغز در آینده
محققین تایوانی دریافته اند که ترزیق داخل وریدی سلول های بنیادی مشتق از پالپ دندان شیری انسانی اثرات محافظتی در مقابل آسیب های مغزی ناشی از سکته گرمایی در موش دارد. این یافته های آن ها بسیار مطمئن وموثر است و ممکن است با موفقیت برای درمان بیماران انسانی و برای مهار آسیب های نورولوژیک ناشی از سکته گرمایی مورد استفاده قرار گیرد.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 - 08:32
تحریک یک پروتئین در سلول های پوستی می تواند علایم پسوریازیس را بهبود ببخشد
آلودگی های محیطی یا اختلالات اوتوایمن می تواند منجر به شروع پسوریازیس شوند و تصور می شود که پروتئینی به نام گیرنده آریل هیدروکربن(AhR) در این میان نقشی کلیدی را ایفا می کند و در حس کردن سموم محیطی نقش دارد.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 - 08:00
پیوند کلیه در بیماران مبتلا به دیابت موجب می شود که این افراد راحت تر با این بیماری کنار بیایند
میزان بقا برای افرادی دیابتی که پیوند کلیه دریافت کرده اند مشابه با افراد بدون دیابت است.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 11:00
مهندسی بافت، تکنولوژی پیشی گرفته از زمان
محققین بریتانیایی و مالزیایی کلاس جدیدی از مواد قابل تزریق را تولید کرده اند که سلول های بنیادی را برای ترمیم بافت آسیب دیده و تشکیل عروق خونی و بافت قلبی و استخوانی تحریک می کنند.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 10:00
تشخیص سرطان لوزالمعده با حس گر اکسیژن
محققان می گویند با قرار دادن یک حسگر اکسیژن بر روی دستگاه اندوسکوپ می توان سرطان پانکراس را در بیماران شناسایی کند.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 09:30
مهار بیماری کبد چرب در موش
با استفاده از مطالعات موشی محققین راهی را برای مهار بیماری کبد چرب غیر الکلی پیدا کرده اند. این بیماری شایع ترین دلیل بیماری های کبدی مزمن در سراسر دنیا است. مهار کردن مسیری که فروکتوز غذایی را به کبد منتقل می کند، می تواند ایجاد حالت کبد چرب را در موش مهار کند.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 09:00
سلول های بنیادی پتانسیل ترمیم آسیب مغزی را دارند
مطالعه ای جدیدی مکانیسمی را پیشنهاد می کند که موجب تمایز سلول های بنیادی مغز استخوان به سلول های مغزی می شود. اگرکارایی این روش اثبات شود، می تواند منجر به راه هایی برای تولید جمعیت های سلول مغزی به منظور ترمیم اسیب های مغزی شود.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 08:30
امیدواری محققین به پیوند سلول های بنیادی جنینی برای درمان پارکینسون
محققین بیمارستان وابسته به هاروارد دریافته اند که سلول های دوپامینی جنینی پیوند شده به مغز بیماران پارکینسونی قادرند برای بیش از 14 سال سالم بمانند و دارای عملکرد باشند. این یافته می تواند به درمان بهتر این بیماری کمک کند.
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 08:00
سمپوزیوم روش های حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان قبل از کمو رادیو تراپی امروز، ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ توسط بخش زنان بیمارستان شهدای تجریش و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان شهدای تجریش تهران برگزار شد.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 14:58
بیماری عروق کرونری غیر انسدادی بین 28 الی 44 درصد با افزایش خطر حمله قلبی همراه است
بیماری عروق کرونری غیر انسدادی بین 28 تا 44% با سایر حوادث قلبی مانند حمله قلبی و مرگ همراه است.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 12:00
ارتباط بین فیبروز کیستیک و دیابت
بسیاری از افراد دارای فیبروز کیستیک به دیابت مبتلا می شوند. دلیل این مسئله تا اندازه بسیار زیادی ناشناخته است اما محققین دانشگاه لوند سوئد مکانیسم مولکولی که موجب افزایش خطر دیابت می شود را شناسایی کرده اند.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 11:00
تحریک سلول های بنیادی بوسیله جمعیت نورونی ناشناخته در SVZ برای تولید نورون های جدید
محققین دانشگاه Duke نوع جدیدی از نورون ها را در مغز بالغ کشف کرده اند که قادر به القای سلول های بنیادی برای تشکیل نورون های جدید است. اگرچه این آزمایشات در مراحل اولیه هستند اما این یافته ها این احتمال را که مغز قادر است خود را از درون بازسازی کند تقویت می کند.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 09:45
محققین موفق شده اند با موفقیت سلول های بنیادی انسانی  را به خوک پیوند زده و رشد دهند
در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه میسوری نشان داده اند که رده جدیدی از خوک های مدیفه شده ژنتیکی می توانند میزبان خوبی برای سلول های پیوندی باشند بدون این که خطر رد پیوندی وجود داشته باشد.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 08:45
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه