(آرشیو ماه خرداد 1393)
داشتن تطابق بیشتر موجب می شود که پیوند مغز استخوان مزایای بیشتری داشته باشد
بهترین اهدا کنندگان مغز استخوان دوقلوهای همسان هستند که به دنبال تطبیق پذیری HLA خواهر و برادری صورت می گیرد.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 08:15
روزه داری و بازسازی سیستم ایمنی
دوره های طولانی مدت گرسنگی شامل دو تا چهار روز در شش ماه باعث مرگ سلول های ایمنی آسیب دیده و پیر و تولید سلول های جدید می شود. محققان می گویند گرسنگی طولانی اثرات بسیار قابل توجهی بر روی تولید سلول های خونی دارند.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 07:45
داروهای مورد استفاده برای درمان مولتیپل اسکلروزیس ممکن است اثرات سودمندی روی حافظه داشته باشند
محققین مکانیسم جدیدی از عملکرد فینگولیمود(fingolimod) را کشف کرده اند که موجب حذف یا معکوس شدن خاطرات منفی می شود. فینگولیمود دارویی است که برای درمان MS استفاده می شود. این یافته ها مشخص ساخت که چگونه این دارو در سطوح مولکولی کار می کند.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 12:00
رمزگشایی نقش سلول های بنیادی چربی در چاقی و دیابت
سالانه بیش از سه میلیون نفر به دلیل نتایج مستقیم چاقی یا اضافه وزن می میرند. مطالعه ای جدید به بررسی این مطلب پرداخته است که سلول های بنیادی چه نقشی در ذخیره این چربی های اضافی دارند و به این طریق به دنبال هموار کردن راه برای درمان های جدید ومبارزه با بیماری های کشنده ناشی از چاقی هستند.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 10:00
ابزاری جدید برای جداسازی سلول های سرطانی مهاجم
همه سلول های سرطانی به صورت یکسان ایجاد نشده اند و برخی از آن ها در حد یک تومور اولیه باقی می مانند و برخی دیگر به جاهای دیگر بدن متاستاز می دهند. هدف عمده در تحقیقات سرطانی پیش بینی این مطلب است که چه سلول هایی و به چه دلیل متاستاز می دهند.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 09:45
نتایج امیدوار کننده در استفاده از داروی OMP-54F28 برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی
در مطالعه ای که در دانشگاه کلرادو صورت گرفته است محققین نتایجی را در مورد فازI مطالعات استفاده از OMP-54F28به دست آورده اند. این دارو سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهد و عموما تحمل پذیری خوبی دارد.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 09:30
استفاده از تکنیک های مهندسی راهی بهتر برای بازسازی استخوان درون بدن
آسیب های استخوانی ترومایی مانند زخم های ناشی از انفجار اغلب آن قدر شدید هستند که خود بدن نمی تواند به تنهایی و به صورت موثر آن را تعمیر کند. برای کمک به بهبود، پزشکان معمولا به بیماران پروتئین هایی به نام فاکتور رشد تزریق می کنند. این درمان بسیار پرهزینه است و احتیاج به مقادیر وسیعی از این پروتئین ها دارد. علاوه بر این، این فاکتورهای رشد پراکنده می شوند و ایجاد توده استخوانی ناخواسته ای در اطراف محل آسیب می کنند.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 09:15
داربست مولکولی می تواند کلیدی راه گشا برای درمان زوال عقل(dementia) باشد
محققین کالج سلطنتی لندن کشف کرده اند که چگونه یک داربست مولکولی که اجازه برهمکنش اجزای کلیدی سلول با هم را می دهد، در زوال عقل و بیماری نورون های حرکتی از هم جدا می شود. این داربست مولکولی یک هدف درمانی بالقوه برای کشف داروهای جدید ارائه می دهد.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی تنها راه درمان بیماران مبتلا به تالاسمی
فوق تخصص خون و سرطان کودکان:
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه بیماری تالاسمی به غیر از پیوند سلول های بنیادی درمان قطعی دیگری ندارد، گفت: بنابراین فرد مبتلا به تالاسمی ماژور یا باید تا آخر عمر داروهای کاهنده بار آهن استفاده کند یا باید پیوند سلول های بنیادی را انجام دهد.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 00:10
پیوندهای عصبی تشنج صرع را در موش کاهش می دهد
مطالعه ای جدید در دانشگاه کارولینای شمالی به این مطلب اشاره دارد که زمانی که قشر مخ در موش مبتلا به صرع خفته تحت تاثیر قرار گرفته باشد، پیوند سلول های عصبی جنینی به این نواحی می تواند علایم بیماری را با کاهش فعالیت تشنجی بالا ببرد.
پنجشنبه، 15 خرداد 1393 - 16:00
پژو هشگران سلول های بنیادی را گامی مهم در شناخت فرایندهای تکوینی می دانند
فاصله بین تحقیقات سلول های بنیادی و طب ترمیمی به لطف تکنیک های جدیدی که از سلول های بنیادی و قابلیت تمایزی آن ها برای ایجاد بافت های مختلف استفاده می کند،روز به روز کاهش پیدا می کند. در واقع اولین گام در تمایز این سلول ها تخصصی شدن آن ها برای تبدیل به بافت هدف است. در این مطالعه برای اولین بار گام بالینی در آزمایشگاه نشان داده شده است.
پنجشنبه، 15 خرداد 1393 - 15:30
تیمار کردن سلول های iPS برای تخصصی شدن بیشتر، خطر رد پیوند را کاهش می دهد
سال هاست که یکی از بزرگترین دغدغه های محققین در سلول درمانی، خطر رد پیوند به وسیله سیستم ایمنی است که قبل از این که بیماران بتوانند از مزایای بلندمدت پیوند بهره ببرند اتفاق می افتد. مطالعات پیشین در موش نشان می دهد که حتی سلول های گرفته شده از خود فرد تحت عنوان سلول های بنیادی پرتوان القا شده نیز می توانند منجر به شروع یک حمله ایمنی شوند.
پنجشنبه، 15 خرداد 1393 - 15:00
داروی جدید برای جلوگیری از عود سرطان سینه
محققان می گویند نتایج استفاده از داروی جدیدی به نام exemestane درجلوگیری ازعود مجدد سرطان سینه امید بخش بوده است. این گزینه درمانی جدید بیشتر از داروی قبلی (tamoxifen ) موثر بوده است .
پنجشنبه، 15 خرداد 1393 - 14:25
نقش دو ژن درافزایش احتمال سرطان ریه در افراد سیگاری
نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد یک چهارم از افراد سیگاری که حامل ژن معیوب BRCA2 هستند دچار سرطان ریه خواهند شد.
ﺳﻪشنبه، 13 خرداد 1393 - 12:25
کشف سرنخ هایی از دلایل ژنتیکی شیزوفرنی
تعداد کلی و ماهیت جهش ها(نسبت به وجود هر جهش ساده) روی خطر ابتلا به شیزوفرنی و شدت آن در افراد تاثیر می گذارد. این یافته ها می تواندکاربردهای مهمی برای تشخیص و درمان اولیه شیزوفرنی داشته باشد.
دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 10:15
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه