(آرشیو ماه مرداد 1393)
نقش یک عفونت ویروسی در از دست رفتن سلول های بنیادی قلبی
شواهد اپیدمیولوژیکی وجود دارد که بین عفونت ویروس coxsackie نوع B(CVB) و بیماری های قلبی ارتباط برقرار می کند. این مطالعه جدید پیشنهاد می کند که مکانیسمی وجود دارد که به موجب آن عفونت اولیه توانایی قلب در تحمل استرس در مراحل بالاتر زندگی را مختل می کند.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 11:00
کشف سنسور گلوکز در مغز ممکن است منجر به درمان های جدید دیابتی شود
آنزیمی در مغز وجود دارد که نقش کلیدی را در حس کردن و کنترل سطوح گلوکز در خون ایفا می کند. به نظر می رسد که مکانیسمی که این آنزیم منجر به شروع آن می شود با هر دو نوع دیابت نوع 1 و 2 مرتبط است و محققین بر این باورند که این کشف می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای دیابت شود.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 10:15
مطالعه روی سلول های بنیادی برای درمان سکته
محققین دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو موفق شده اند با انجام پروژه ای تحت عنوان "فریتین های مهندسی شده جدید برای ردیابی و حفاظت سلول های بنیادی عصبی در محیط پس از ایسکمی" ، جایزه ای 25000 دلاری را از آن خود کنند.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 09:45
القای مقاومت انسولینی: سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی مدلی را برای دیابت نوع2 ارائه می دهند
محققین مدرسه پزشکی هاروارد در مرکز دیابت Joslin اولین سلول های بنیادی پرتوان القایی را ایجاد کرده اند که مدلی انسانی را برای مقاومت انسولینی ارائه می دهند. مقاومت انسولینی کلید اصلی دیابت نوع 2 است.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 08:30
شناسایی جهش های ژنتیکی  جدید درکودکان مبتلا به تومور Wilms
جهش هایی دریک ژن که ژن های دیگر را هنگام روشن و خاموش شدن تنظیم می کند شناسایی شده اند که عامل ایجاد نوعی تومور کلیه به نام Wilms هستند.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 08:00
کلید پیری سیستم ایمنی بدن: کشف مشکل همانند سازی DNA
دلایل خوب و منطقی وجود دارد که افراد بالای 60 سال کاندیداهای اهداکننده مناسبی برای پیوند مغز استخوان نیستند. سیستم ایمنی با گذشت زمان پیر و ضعیف می شود و فرد را مستعد عفونت های تهدیدکننده حیات می کند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 10:30
قند می تواند سلول های بنیادی را به سمت سرنوشتی عصبی هدایت کند
سلول های بنیادی جنینی می تواند به انواع متعددی از سلول ها تبدیل شوند. محققین دوست دارند بدانند که تبدیل این سلول های بنیادی به بافت ها و سایر ساختارهای موجود زنده چگونه اتفاق می افتد.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 10:00
بافت های نرم اهداف مطلوب تری برای متاستاز
سلول های سرطانی از تومورها جدا می شوند و به دنبال مکان جدیدی برای ساکن شدن می گردند. برخی از سلول های سرطانی که محققان آن ها را tumor-repopulating cell یا TRC می نامند می توانند باعث گسترش سرطان به سایر اندام ها(metastasis) و یا عود مجدد بیماری پس از درمان شوند. محققان چینی دریافته اند که این نوع سلول ها ممکن است در محیط های سلولی سفت تر به صورت خاموش باشند ولی در فضای نرم تر رشد نمایند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 09:30
تشخیص زود هنگام و سلول درمانی،  بهترین نتایج را برای بیماریbubble boy در پی دارد
کودکانی که با بیماری به نام bubble boy متولد می شوند، اگر بعد از تولد هرچه سریع تر متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شوند شانس بسیار زیادی برای بقا دارند. محققین می گویند این یافته ها نیازمند گسترش غربالگری کودکان برای نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) است.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 09:00
سلول های بنیادی های پلاناریا توانایی بازسازی بافت های فرسوده را دارند
به کمک سلول های بنیادی معروف به نئوبلاست؛
دکتر Luca Gentile از اعضای دپارتمان زیست شناسی تکوینی انستیتو ماکس پلانک آلمان در مورد سلول های بنیادی پلاناریا گفت: پلاناریاها گروهی از کرم های پهن آزادزی هستند که توانایی بازسازی و ترمیم قسمت های مختلف بدن از جمله سیستم عصبی مرکزی را دارا هستند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:32
یک آزمایش خون ساده می تواند به جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد  کمک کند
یک آزمایش خون برای اندازه گیری غلظت های فولات در سلول های قرمز خون مادر می تواند به جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد کمک کند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:30
وجود small RNAها در خون ممکن است نشان دهنده آسیب قلبی باشد
مولکول های خاصی در بدن وجود دارند که مانند سرنخ هایی از جرم می توانند به وجود سموم، عوامل عفونت زا و یا تروما اشاره داشته باشند و به پزشکان برای تعیین چگونگی درمان فرد کمک کنند. در سال های اخیر، قطعات کوچکی از RNA به نام microRNAها توجه زیادی را به خود جلب کرده است و پتانسیل زیادی دارند که مارکر برای سلامتی یا بیماری باشند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:15
مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان به کار خود پایان داد
پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان که از شنبه11 مرداد ماه آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد. حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، بلژیک و اسپانیا و طرح مباحثی در مورد سلول های بنیادی سرطانی، بیولوژی و طب ترمیم از نکات برجسته این مدرسه شش روزه بود.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 13:25
کاربرد جدید دارویی قدیمی در درمان سرطان لوزالمعده
محققان انگلیسی کاربرد تازه ای برای یک داروی قدیمی به نام rapamycin یافته اند. این دارو می تواند با تاثیر بر روی نوع خاصی از تومور لوزالمعده علاوه بر تحلیل آن، از گسترش آن به سایر بافت ها نیز جلوگیری نماید.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 12:00
گردهمایی بزرگ کشوری جامعه پزشکی در حمایت از "غزه"
متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد حملات دردمنشانه رژیم قاصد صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه بوده‌ایم که به مراکز درمانی هم رحم نکرده‌اند به همین دلیل سازمان نظام پرستاری فراخوانی برای حضور جامعه پزشکی اعلام کرده‌اند.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:40
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه