(آرشیو ماه مرداد 1393)
سلول های تومور مغزی در گردش خون یافت می شوند.
دانشمندان آلمانی کشف کرده اند سلول های تومور مغزی در خون بیماران دیده می شوند. این یافته ایده گسترش نیافتن این نوع سرطان را به خارج ازمغز، به چالش کشیده است.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 09:00
بهبودی طولانی مدت HIV بعد از توقف درمان های آنتی ویروسی در بیماران از بین می رود
دو بیمار مبتلا به ایدز بهبودی طولانی مدتی را بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژنیک به دست آورده بودند، اما زمانی که دریافت درمان آنتی ویروسی در آن ها متوقف شد، ویروس مجددا بازگشت.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 08:30
محققان به تازگی دلیل شایع بودن تومورهای مغزی درمردان را کشف کرده اند. این تومورها علاوه بر شیوع بیشتر در مردان نسبت به زنان، خطرناک تر نیز هستند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 08:00
در سومین روز از مدرسه تابستانی رویان چه گذشت؟(بخش اول)
در سومین روزه از مدرسه تابستانی رویان،دکتر Maria Abad از دانشگاه CNIO اسپانیا در بخش اول سخنرانی خود در مورد انواع سلول های بنیادی، توان تمایزی آن ها، سلول های بنیادی جنینی مطالبی را برای شرکت کنندگان ارائه نمودند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 08:00
مکانیسم ایجاد کننده جهش های خوشه ای در DNA
مطالعات اخیر نشان داده اند که جهش های خوشه ای که در نزدیکی هم اتفاق می افتند درایجاد سرطان نقش دارند. این گروه از جهش های نزدیک به هم، مکررا در نواحی بازآرایی کروموزوم ها روی می دهند. این یافته ها ممکن است روزی منجر به ابداع روش های درمانی جدید برای سرطان شود.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 11:30
کشف روشی جدید برای ایجاد بافت های استخوانی و غضروفی
محققین روش جدیدی را طراحی کرده اند که نشان می دهد با ساختارهای توالی یابی کننده، امکان ایجاد قطعات بزرگ تری از بافت های غضروفی یا استخوانی در مقایسه با تکنیک های متداول وجود دارد.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 11:00
شانس خوب برای کسانی که نیاز به اهدا کننده مغز استخوان دارند
مطالعه ای که اخیر صورت گرفته نشان می دهد که اغلب بیماران سرطانی در ایلات متحده که به پیوند مغز استخوان نیاز دارند می توانند یک اهدا کننده مناسب و قابل پذیرش را از طریق مراکز مربوطه دریافت کنند.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 10:30
محققین یک گام به سلول درمانی بیماران مولتیپل اسکلروزیس نزدیک تر شدند
محققین در موسسه سلول های بنیادی نیویورک یک گام به ایجاد درمان های جایگزین سلولی برای مولتیپل اسکلروزیس و با استفاده از سلول های خود فرد بیمار نزدیک شده اند.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 10:00
روشی جدید برای کاهش تومورزایی در درمان هایی که با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده صورت می گیرد
در مطالعه ای جدید توانایی استفاده از درمان etoposide برای متوقف کردن تشکیل تراتوما در iPSCهای استفاده شده برای درمان بیماری های قلبی مورد ارزیابی قرار گرفت.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 09:30
پنجمین دوره مدرسه تابستانی رضایت نسبی شرکت کنندگان را کسب کرد
دبیر علمی مدرسه تابستانی رویان
درحالی که دومین روز از پنجمین دوره مدرسه تابستانی پژوهشکده رویان برگزار شد، شرکت کنندگان رضایت نسبی از این مدرسه دارند و آن را در افزایش سطح علمیشان کارآمد قلمداد می کنند.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 09:29
بررسی برهمکنش دارو و DNA برای طراحی داروهای ضدسرطان
پژوهشگران شیمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با استفاده از نانوذرات به عنوان نقاط کوانتمی، موفق به ارایه یک روش جدید توانمند و حساس برای بررسی برهمکنش دارو و DNA شدند که اطلاعات بدست آمده از این روش می تواند در طراحی داروهای ضدسرطان مفید واقع شود.
یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 12:39
استفاده از روش جدید درمان سرطان به جای شیمی درمانی
دانشمندان می گویند تحقیقات جدید دی ان ای نشان داده است که در 20 سال آینده به جای شیمی درمانی یک روش جدید درمان سرطان استفاده خواهد شد.
یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 12:33
اعطای رتبه علمی پژوهشی به مجله بین المللی جراحی استخوان و مفصل
مجله بین المللی آرشیو جراحی استخوان و مفصل(The Archives of Bone and Joint Surgery)دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به دریافت رتبه علمی پژوهشی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.
یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 11:54
ستاد توسعه سلول های بنیادی و بانک خون بندناف رویان حامیان اصلی مدرسه تابستانی رویان
ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت ریاست جمهوری، دانشگاه علم و فرهنگ و بانک خون بند ناف رویان حامیان اصلی پنجمین دوره مدرسه تابستانی رویان هستند.
یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 10:03
مطالعات ویژگی بنیادینگی سلول های حافظه ای ایمنی را ثابت می کند
محققین موفق به شناسایی جمعیتی از سلول های ایمنی به نام سلول های T حافظه ای مرکزی شده اند که تنها شمار اندکی از آن ها برای ایجاد پاسخ ایمنی مادام العمر و مقابله با برخی از بیماری ها کافی است.
شنبه، 11 مرداد 1393 - 10:00
صفحه 7 از 10ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه