(آرشیو ماه آبان 1393)
مسئول نقص های لوله عصبی در بارداری های دیابتی چیست؟
محققین مدرسه پزشکی هاروارد مسیر مولکولی را کشف کرده اند که مسئول نقص های لوله عصبی در بارداری های دیابتی است.
شنبه، 24 آبان 1393 - 11:00
تازه ترین یافته ها در مورد  ALS
محققان امریکایی می گویند ژنوتیپ شناسایی شده در 30 درصد بیماران مبتلا به ALSسرعت پیشرفت بیماری را افزایش می دهد.
شنبه، 24 آبان 1393 - 10:30
روش درمانی جدید برا ی سرطان
محققان کانادایی دریافته اند دارویی به نام cyclophosphamide می تواند موفقیت و کارایی یک روش درمانی جدید به نام oncolytic virus therapy را افزایش دهد.
شنبه، 24 آبان 1393 - 10:00
مدل سازی بیماری پارکینسون در ظروف آزمایشگاهی
تیمی از محققین انستیتو تحقیقاتی نیویورک با موفقیت توانسته اند بیماری پارکینسون را با استفاده از سلول های بنیادی انسانی درون ظروف آزمایشگاهی شبیه سازی کنند.
پنجشنبه، 22 آبان 1393 - 13:30
استفاده از سلول های بنیادی القا شده برای درمان
سلول های بنیادی عصبی القا شده(iNSCs) که از سلول های بالغ ایجاد می شوند امیدها را برای پیوندهای درمانی زنده نگه می دارند اما مشکلی که وجود دارد این است که پتانسیل آن ها علی رغم تلاش هایی که برای حفظ ظرفیت پرتوانی آن ها صورت می گیرد محدود است و احتیاج به بیان مداوم فاکتورهای رونویسی است که برای بازبرنامه ریزی ان ها لازم هستند.
پنجشنبه، 22 آبان 1393 - 13:00
پیوند نورون های مشتق از سلول های بنیادی انسانی موجب کاهش تشنج و صرع می شود
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد و بیمارستان McLean شواهد جدیدی را ارائه داده اند مبنی بر این که پیوند سلول های بنیادی می تواند استراتژی سودمندی برای کمک به افراد مبتلا به صرعی باشد که به داروهای ضد تشنج پاسخ نمی دهند.
پنجشنبه، 22 آبان 1393 - 12:00
اطلاعاتی جدید در مورد پلاستیسیتی مغز انسان
با توجه به مطالعه ای جدید پلاستیسیتی مغزی و سازش پذیری آن به موقعیت ها و وضعیت های جدید به طریقی که پیش از این تصور می شد عمل نمی کند.
پنجشنبه، 22 آبان 1393 - 11:30
ایجاد اولین تاندون انسانی در آزمایشگاه
کمپانی پزشکی ترمیمی Orthocell Limited اعلام کرده است که برای اولین بار موفق شده است که تاندون انسانی را در آزمایشگاه بسازد.
پنجشنبه، 22 آبان 1393 - 08:00
تقویت کننده های سیستم ایمنی در ترکیب با بلوک کننده های checkpoint بقای افراد مبتلا به ملانومای متاستازیک را بهبود می بخشد
بیماران مبتلا به ملانومای متاستازیک که با ipilimumab( یک بلوک کنندهcheckpoint ایمنی) تیمار شدند اگر به طور همزمان یک محرک سیستم ایمنی را نیز دریافت کنند به میزان 50درصد بقایشان افزایش می یابد.
چهارشنبه، 21 آبان 1393 - 09:30
امواج صوتی با شدت بالا پلت فرمی را برای طب ترمیمی شکل می دهند
طب ترمیمی زمینه ای از پزشکی با پتانسیل بهبود بافت ها و اندام های اسیب دیده است که راه حلی امیدوارکننده را به افرادی که بنابر دلایلی دچار آسیب هستند ارائه می دهد. با وجود آن ، به منظور استفاده از سلول های بنیادی برای تولید بافت ها و اندام های جدید، احتیاج به شبکه ای پشتیبان برای عملکرد این سلول ها است.
چهارشنبه، 21 آبان 1393 - 09:00
دستاوردهای جدید برای درمان پارکینسون با استفاده  از سلول های بنیادی
در مطالعه ای جدید برای درمان پارکینسون، محققینی که با رت های آزمایشگاهی کار می کردند نشان دادند که می توان سلول های دوپامین ساز را از سلول های بنیادی جنینی ایجاد نموده و سپس آن ها را به مغز پیوند نمود تا جایگزین سلول های از دست رفته شوند.
چهارشنبه، 21 آبان 1393 - 08:30
شناسایی اولین مراحل تشکیل سرطان پانکراس
محققان اولین مراحل تشکیل سرطان لوزالمعده را کشف کرده اند . آن ها می گویند این یافته ها برای تحقیق و طراحی استراتژی های پیش گیری کننده برای سرطان مفید اند. نتایج این مطالعه در Cancer Discovery ارائه شده است.
چهارشنبه، 21 آبان 1393 - 08:00
سطوح پایین سم ساکسی توکسین در آب آشامیدنی می تواند سلول های بنیادی را تغییر دهد
مطالعه ای در دانشگاه آدلاید برای اولین بار نشان داده است که حتی سطوح بسیار پایین از سمی معمولی در آب آشامیدنی کافی است تا مشکلاتی را برای سلول های مغزی در حال تکوین ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1393 - 09:00
داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی خودکشی را در سلول های سرطانی روده القا می کند
با توجه به مطالعه صورت گرفته در انستیتو سرطان پیتزبورگ، داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی می توانند با القای خودکشی سلولی در سلول های بنیادی روده ای که حامل ژن جهش یافته هستند فرد را در برابر سرطان کلورکتال محافظت کنند.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1393 - 08:30
شناسایی ساعت بیولوژیکی که باروری زنان را کنترل می کند
محققین دانشگاه گوتنبرگ ساعت بیولوژیکی را شناسایی کرده اند که باروری زنان را کنترل می کند. این کشف به مطالعاتی که قصد دارند که روش های پزشکی را برای درمان ناباروری زنان ابداع کنند کمک می کند.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1393 - 08:00
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه