(آرشیو ماه آبان 1393)
کتاب "مقدمه ای بر روش های ارزیابی در مهندسی بافت" منتشر شد
کتاب "مقدمه ای بر روش های ارزیابی در مهندسی بافت به قلم مولفان نفیسه بحیرایی، رعنا ایمانی و فهیمه خیاطان از سوی انتشارات جهاددانشگاهی در 300 صفحه منتشر شد.
پنجشنبه، 15 آبان 1393 - 11:20
چرا آسپرین از سرطان روده جلوگیری می کند؟
طبق نتایج تحقیقات جدید داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی با القای مرگ سلول های بنیادی روده که دچار جهش شده اند از سرطان کولون جلوگیری می نمایند.
پنجشنبه، 15 آبان 1393 - 11:00
آنچه از سلول درمانی نمی‌دانید
در حال حاضر از سلول درمانی برای درمان چین و چروک و درمان جای اسکارهای ناشی از آکنه استفاده می‌شود ولی برای رسیدن به آن سطح که برای مواردی همچون قربانیان اسید پاشی استفاده شود، باید وارد فازهای مختلفی شود.
پنجشنبه، 15 آبان 1393 - 10:18
اثر یون آلومینیوم روی باروری مردان
مطالعه ای جدید به وسیله محققین انگلیسی و فرانسوی پیشنهاد می کند که مردانی که در معرض آلومینیوم قرار دارند ممکن است تعداد بسیار اندکی اسپرم داشته باشند و باروری آن ها کاهش بیابد.
چهارشنبه، 14 آبان 1393 - 11:00
بسیاری از مردم پیر دارای جهش های مربوط به لوکمیا و لنفوما در سلول های خونی شان هستند
با توجه به مطالعه ای که در دانشگاه واشنگتن صورت گرفته است، حداقل دو درصد افراد بالای 40 سال و پنج درصد افراد بالای 70 سال دارای جهش های مربوط به لوکمیا و لنفوما در سلول های خونی شان هستند.
چهارشنبه، 14 آبان 1393 - 10:30
ارتباط بهداشت مناسب دندان با آلزایمر
اغلب ما از عواقب بهداشت ضعیف دندان آگاه هستیم و می دانیم که منجر به فساد دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان می شود. اما مسواک نکردن دندان ها می تواند عواقب بسیار شدیدتری نیز داشته باشد.
چهارشنبه، 14 آبان 1393 - 10:00
چرا داروهای هدفمند برای بیمارانی با مراحل اولیه سرطان ریه مفید نیستند؟
داروی Erlotinib در درمان بیماران سرطان ریوی پیشرفته که تغییرات ژنی ویژه ای در تومورهایشان دارد موثر است اما زمانی که این دارو برای بیمارانی با مراحل اولیه بیماری مورد استفاده قرار می گیرد نه تنها موثر نیست بلکه شرایط را بدتر نیز می کند.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 12:30
مطالعات حیوانی حاکی از مزایای رژیم غذایی غنی از گردو برای سلامت مغز است
مطالعه ای جدید نشان می دهد که رژیم های حاوی گردو اثرات بسیار مفیدی در کاهش خطر و به تاخیر انداختن و آهسته کردن پیشرفت بیماری آلزایمر دارند.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 12:00
محققان می گویند پروتئین هایی که در مرگ برنامه ریزی شده سلول یا آپوپتوز نقش دارند می توانند نقش کلیدی در مبارزه بر علیه بیماری ها داشته باشند واطلاعات بیشتر در مورد آپوپتوز به محققان اجازه می دهد روش های جدیدی برای درمان بیماری ها ابداع نمایند.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 11:30
ماکروفاژها می  توانند مخفیگاه ویروس HIV باشند.
در مورد بیماری ایدز همیشه این سوال مطرح است که ویروس HIV در چه سلول هایی مخفی می شود. داروهای ضد ویروس غالبا می توانند ویروس را کنترل نمایند اما نمی توانند به طور کامل آن را از بین ببرند. بنابراین در هر راه کاری برای ریشه کن کردن ویرروس HIV از بدن نه تنها باید سلول های ایمنی به نام CD4 T یا helper T cell در نظر گرفته شوند بلکه دیگر سلول های آلوده نیز باید مد نظر باشند.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 11:00
دیدگاه جدید در مورد کنترل رشد سلول های تولید کننده خون به وسیله سلول های مگاکاریوسیت
بیمارانی که پیوند عضو دریافت می کنند یا شیمی درمانی می شوند بعد از ریکاوری اغلب به طور خطرناکی سطوح پایینی از سلول های خونی دارند که آن ها را مستعد عفونت می کند.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 10:30
ایجاد معده انسانی مینیاتوری از سلول های بنیادی
محققین در مرکز پزشکی اوهایو برای اولین بار با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان توانسته اند معده انسانی مینیاتوری کاملا عملکردی را ایجاد کنند. این محققین عقیده دارند که این معده مینیاتوری می تواند ابزاری مفید برای مطالعه بیماری های گوارشی، سرطان ها و سندرم متابولیک باشد.
ﺳﻪشنبه، 13 آبان 1393 - 10:00
آمادگی جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات بانک خون بندناف به کشورهای حوزه خلیج فارس
رئیس جهاددانشگاهی واحد فارس خبر داد:
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: این نهاد آماده ارائه خدمات علمی خصوصا در حوزه فعالیت‌های بانک خون بندناف به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
یکشنبه، 11 آبان 1393 - 12:25
استفاده از سلول های بنیادی آزادکننده سموم کشنده سرطان برای درمان تومورهای مغزی
در مطالعه ای جدید محققین توضیح داده اند که چگونه سلول های بنیادی را برای تولید و آزاد سازی سمومی که تنها سلول های توموری را می کشند استفاده کرده اند.
یکشنبه، 11 آبان 1393 - 09:00
بازبرنامه ریزی مستقیم سلول های پوست انسانی به سلول های مغز
محققین راه جدیدی را برای تبدیل مستقیم سلول های پوست انسانی به نوع خاصی از سلول های مغزی یافته اند که به وسیله بیماری هانتینگتون تحت تاثیر قرار گرفته اند.
یکشنبه، 11 آبان 1393 - 08:30
صفحه 5 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه