(آرشیو ماه آذر 1393)
تعادل بین پروتئین ها سرطان را تحت کنترل نگه می دارد
دانشمندان از مدت ها پیش می دانستند که پروتئین p53 تومورها را سرکوب می کند. اخیرا مطالعه ای انجام شده است که منجر به کشف ارتباط پیچیده بین p53 و پروتئین دیگری به نام Rbm38 شده است. این کشف نشان می دهد چگونه بدن میزان پروتئین را در تعادل نگه می دارد.
چهارشنبه، 26 آذر 1393 - 10:00
نقشی جدید برای Ranbp9 در تنظیم پردازش mRNAی سلول های اسپرماتوژنیک
ژنی به نام Ranbp9 که به میزان زیادی در بیضه ها بیان می شود نقش مهمی در باروری مردان دارد و این امر را از طریق کنترل بیان صحیح هزاران ژنی که برای تولید موفقیت آمیز اسپرم نیاز هستند انجام می دهد.
چهارشنبه، 26 آذر 1393 - 09:30
ارتباط بین متابولیسم و سرنوشت سلول های بنیادی
سلول های بنیادی در جنین های اولیه قابلیت تولید تقریبا همه سلول های بدن را دارند و این امر آن ها را کاندیدای مناسبی برای استفاده در طب ترمیمی می کند. اما چیزی که مهم است این است که بتوان این سلول ها را در مرحله با ویژگی های بنیادینگی و پرتوانی حفظ کرد. چیزی که مشخص است ایجاد محیط مناسب می تواند به این مطلب کمک کند و به همین دلیل محققین بسیاری سعی و تلاس خود را برای حل این مشکل نهاده اند.
چهارشنبه، 26 آذر 1393 - 09:00
مهارکننده خوراکی دارای عملکرد بالینی برای شناسایی لوکمیای میلوئید حاد
یک داروی هدفمند خوراکی عملکرد ترغیب کننده و عوارض جانبی قابل تحملی را در بیماران مقاوم به درمان لوکمیای میلوئید حاد یا کسانی که این بیماری در آن ها مجددا عود می کند نشان داده است. این بیماری پیش تشخیص ضعیفی دارد.
چهارشنبه، 26 آذر 1393 - 08:30
توقف حرکت سلول ها  باعث توقف رشدسرطان می شود
محققان نشان داده اند می توانند حرکت سلول ها را با بلوکه کردن آنزیمی آهسته کرده و از این طریق رشد و گسترش تومورها متوقف کنند.
چهارشنبه، 26 آذر 1393 - 08:00
مکانیسم جدیدی از تنظیم RNA در سلول های بنیادی جنینی
تیمی از محققین در UCLA مکانیسم جدیدی از تنظیم RNA را در سلول های بنیادی جنینی کشف کرده اند. این یافته ها شواهد قوی را ارائه می دهند که یک مدیفیکاسیون شیمی(تگ) روی RNA نقش کلیدی را در تعیین توانایی سلول های بنیادی جنینی برای سازش به هویت های سلولی مختلف بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 - 09:45
مکانیسم جدید برای کنترل جنسیت
محققین در دانشگاه هوکاییدو و ایهایم اعلام کرده اند که مطالعات آن ها نشان داده است که کاهش سلول های بنیادی گنادی منجر به بوجود آمدن گورخرماهی های بیشتری می شود.
ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 - 09:15
یافتن راهی برای شکستن سد مقاومتی سرطان سینه(سلول های بنیادی سرطان سینه)
سرطان سینه سه گانه منفی به همان بدی است که انتظار می رود. سلول هایی که این تومورها را شکل می دهند فاقد سه پروتئینی هستند که موجب پاسخ دهی این سرطان ها به درمان های اختصاصی و قوی می شود.
ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 - 08:45
درمانی برای چاقی: تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد ادعا دارند اولین گام را در چیزی که آن را قرصی جایگزین برای تردمیل می نامند برداشته اند تا بتوانند چاقی را کنترل کنند. البته این فاکتور ویژگی های اضافی مربوط به تمرین و ورزش را نخواهد داشت.
ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 - 08:15
استفاده از ساختارهای خودسازمان یافته و  قابل تزریق برای مبارزه با سرطان
با توجه به پژوهشی مشترک در هاروارد و انستیتو Wyss، یک تزریق بدون جراحی از زیست ماده قابل برنامه ریزی می تواند سرطان و سایر بیماری های خطرناک را مهار کند و یا با آن ها مبارزه کند. این زیست ماده قادر است زمانی که درون بدن قرار می گیرد به طور خودبخود به ساختار سه بعدی سازمان یابد.
ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 - 07:45
نوتروفیل ها دستورالعمل هایی را از پلاکت ها دریافت می کند
تیمی از محققین سراسر جهان دریافته اند که سلول های سفید خونی به نام نوتروفیل پیام هایی را به عنوان دستورالعمل از پلاکت های خونی دریافت می کنند که اجازه خزیدن سلول در امتداد عروق خونی و رسیدن به جایگاه هدف را می دهد.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 11:00
تقویت سلول های سالم هنگام شیمی درمانی
دانشمندان به کشف روش احتمالی برای تشدید تولید سلول های سالم در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی قرار دارند، نزدیک شده اند. محققان دریافته اند با اضافه کردن تیمین یکی از واحدهای ساختمانی مولکول( DNA) است به سلول های طبیعی سلول ها ازدیاد می یابند.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 10:15
داشتن حافظه در سلول های بنیادی پرتوان القا شده می تواند موجب بهبود درمان های موجود شود
محققین دانشگاه مک مستر کشف کرده اند که سلول های بنیادی انسان که از سلول های تمایز یافته بالغ ایجاد می شوند به خاطر می آورند که ازکجا مشتق شده اند و بیشتر تمایل دارند که به همان نوع سلول ها تبدیل شوند.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 09:15
سیستم ایمنی روده ها وزن بدن را کنترل می کند
گروهی از پژوهشگران در UCL مکانیسم غیر قابل انتظاری را شناسایی کرده اند که روی ایجاد چاقی و ابتلا به دیابت نوع دو بعد از یک رژیم غذایی پرچرب اثرگذار است.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 08:45
اضافه کردن سلول های گلیال به مغز موش ها موجب بهبود حافظه و شناخت می شود
تیمی از محققین در دانشگاه رکستر دریافته اند که سلول های گلیالی تزریق شده به مغز موش ها موجب بهبود حافظه و شناخت در موش ها می شود. در این مطالعه ان ها توضیح داده اند که چگونه آن ها این تزریق را انجام داده اند و بررسی کرده اند که چه اثراتی روی توانایی های موش مورد نظر دارد.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 08:15