(آرشیو ماه آذر 1393)
زنده کردن امیدها برای تنفس اختیاری بیماران آسیب نخاعی
محققین روشی را ایجاد کرده اند که به موجب آن عملکرد عضلات دخیل در تنفس را بازیابی می کنند حتی اگر بیش از یک سال از فلج شدن این عضلات گذشته باشد. این مطلب می تواند امیدها را در بیمارانی که دچار آسیب های نخاعی شدید هستند و برای تنفس به دستگاه تهویه نیاز دارند زنده نگه دارد.
پنجشنبه، 06 آذر 1393 - 08:30
انتقال سلول های بنیادی به عضلات قلبی آسیب دیده در حملات قلبی می تواند ترمیم را تقویت کند
انتقال فاکتور سلول های بنیادی به عضله قلبی آسیب دیده بعد از حملات قلبی ممکن است به ترمیم و بازسازیی بافت آسیب دیده کمک کند.
پنجشنبه، 06 آذر 1393 - 08:00
استفاده از داروی ضد لوکمیا برای مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی تخمدان
یک نوع درمان آنتی بادی که پیش از این در مطالعات بالینی برای درمان لوکمیای لنفوسیتیک مزمن مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است علیه سرطان تخمدان نیز موثر باشد.
چهارشنبه، 05 آذر 1393 - 09:00
یافته های جدید و ایجاد دیدگاه های جدید در مورد چگونگی تغییر سلول ها برای اهداف درمانی
مطالعه ای جدید روی مگس های سرکه نشان می دهد که چگونه سلول ها در اندام های تولیدمثلی بالغ هویت جنسی خودشان را حفظ می کنند.
چهارشنبه، 05 آذر 1393 - 08:30
سلول درمانی قلبی ممکن است آسیب قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن را بهبود ببخشد
محققین در انستیتو قلب Cedars-sinai دریافته اند که تزریق سلول های بنیادی قلبی ممکن است آسیب های قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن را معکوس کرده و به طور بالقوه منجر به افزایش عمر بیماران مبتلا گردد.
چهارشنبه، 05 آذر 1393 - 08:00
برگزاری سومین همایش بهداشت دوران بارداری در سال 93
سومین همایش بهداشت دوران بارداری ویژه مادران باردار و زوجین جوان توسط مرکز رشد و سلامت کودک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، 12 آذرماه 93 در مرکز همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 - 12:06
کشف مکانیسم تنظیمی جدیدی برای تقسیم سلولی
محققان در یافته اند یک آنزیم از گروه پروتئین کینازها که PKM2 نامیده می شود تقسیم سلولی را کنترل می کند. این یافته مکانیسم مولکولی جدیدی را برا ی تشخیص و درمان سرطان معرفی کرده است.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 - 09:30
روشی جدید برای مبارزه با لوکمیای میلوئید مزمن
لوکمیای میلوئید مزمن زمانی ایجاد می شود که یک ژن جهش می یابد و موجب می شود که یک آنزیم بیش از حد فعال شود و این امر موجب می شود که سلول های بنیادی خون ساز موجود در مغز استخوان سریع رشد کرده و به سلول های غیر طبیعی تبدیل شوند.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 - 09:00
باز برنامه ریزی سلول های پشتیبان به نورون ها می تواند مغز بالغ آسیب دیده را ترمیم کند
بخشی از مغز بالغ که مسئول افکار پیچیده است را کورتکس مغزی می نامند که توانایی جایگزینی نورون هایی که در نتیجه آلزایمر، سکته و ... می میرند را ندارد.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 - 08:30
داروهای HIV می تواند برای درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن(AMD) مورد استفاده قرار گیرد
محققین در دانشگاه Kentucky گزارش داده اند که داروهای HIV که بیش از 30 سال است مورد استفاده قرار می گیرند می توانند برای درمان بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن(AMD) و سایر اختلالات التهابی نیز مورد استفاده قرار گیرند زیرا نقش فعال ذاتی و التهابی این داروها پیش از این شناخته نشده بود.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 - 08:00
باروری زنان به سم زدایی برخی از عناصر از رژیم غذایی وابسته است.
محققین دانشگاه آدلاید برای اولین بار نشان داده اند که آنتی اکسیدان سلنیوم تا چه اندازه در مراحل ابتدایی بارداری نقش حیاتی ایفا می کند. این محققین به بررسی نقش و جایگاه عنصر سلنیوم در تخمدان و هم چنین پروتئین خاصی که دارای سلنیوم می باشد پرداختند. نتایج این مطالعه نشان داد که چگونه سلنیوم برای تکوین فولیکول های تخمدانی سالم مهم است.
دوشنبه، 03 آذر 1393 - 11:00
داروهای ضد HIV به قلب جنین آسیب می رسانند
تحقیقات محققان امریکایی نشان می دهد داروهای ضد HIV که مادران آلوده مصرف می کنند با این که موجب حفاظت جنین درمقابل آلودگی به این ویروس می شوند، می توانند به قلب جنین آسیب وارد کنند.
دوشنبه، 03 آذر 1393 - 08:00
بازبرنامه ریزی سلولی بلندمدت با هدف  بهبود نتایج درمانی
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد نشان داده اندکه سلول های بالغ که به انواع سلول های دیگر در جانوران زنده بازبرنامه ریزی می شوند می تواند مدت زمان بیشتری فعال و دارای عملکرد باقی بمانند.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 10:30
میزبانی کنگره پیوند سلول های بنیادی خونساز آسیا – اقیانوسیه2017  به تهران واگذار شد
رئيس بخش پيوند مغز استخوان كودكان بيمارستان شريعتي
رئيس بخش پيوند مغز استخوان كودكان بيمارستان شريعتي گفت: میزبانی کنگره پیوند سلول های بنیادی خونساز آسیا – اقیانوسیه2017 به ایران سپرده شده است.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 10:22
تازه ترین یافته ها درمورد عملکرد سیستم ایمنی
برای تشخیص خودی از بیگانه سیستم ایمنی پروتئین ها ی داخلی و خارجی را به روش های مختلف مورد پردازش قرار می دهد. محققان در مطالعه جدیدی به بررسی عملکرد سیستم ایمنی در بروز بیماری های خود ایمنی پرداخته اند.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 10:00
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه