(آرشیو ماه آذر 1393)
کشف سلول های بنیادی ناخن
بسیاری از قسمت های بدن زمانی که از بین می روند مجددا ایجاد نمی شوند اما ناخن ها استثنا محسوب می شوند. طی مطالعه جدیدی برخی از دلایل این توانایی کشف شده است.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 09:30
منشا سلولی فیبروز: شناسایی سلول های بنیادی نادری که تبدیل به اسکار بافتی مزمن می شوند
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد منشا سلولی اسکارهای بافتی که به دلیل آسیب های اندامی همراه با دیابت، بیماری های ریوی، فشار خون بالا و...ایجاد می شوند را یافته اند. این بافت اسکار را فیبروز می نامند.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 09:00
محققین سلول های بنیادی در UCLA پیش گام در ژن درمانی بیماری bubble baby
محققین سلول های بنیادی UCLA در یک برنامه ژن درمانی سلول های بنیادی برای کودکانی که با نقص آدنوزین دآمیناز و نقص ایمنی به دنیا می آیند و آن را bubble baby می نامند پیش گام شده اند. این بیماری یک شرایط تهدید کننده حیات است که می تواند در همان سال اول تولد کشنده باشد.
یکشنبه، 02 آذر 1393 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری کلیوی شدید در مدل حیوانی
محققین انستیتو دامپزشکی دانشگاه کلورادو از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کلیوی استفاده کردند که در بین گربه های خانگی بسیار شایع است. این محققین اینک به دنبال مطالعات بالینی برای ارزیابی قدرت این سلول های بنیادی برای بهبود عملکرد کلیه هستند.
شنبه، 01 آذر 1393 - 10:00
یافتن راهی برای روشن نگه داشتن چراغ خودنوزایی سلول های بنیادی
یکی از ویژگی های قابل توجه سلول های بنیادی پرتوان نامیرا بودن آن ها در شرایط آزمایشگاه است به نحوی که آن ها تحت شرایط مناسب به خوبی تقسیم می شوند و رشد می کنند. به نظر این توانایی در سلول هایی که پایین دست مسیر تکوین قرار دارند و به آن ها سلول های پیش ساز می گویند نیز وجود داشته باشد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 09:30
ارتباط شست و شوی دست با صابون و سرطان و فیبروز کبدی
مطالعات موشی جدید نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از یک آنتی میکروب معمول در صابون های مایع شوینده دست، شامپوها و سایر محصولات بهداشت فردی به نام تری¬کلوسان می تواند یکی از دلایل سرطان و فیبروز کبدی باشد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 09:00
	یک مهار کننده توموری،  ویژگی های کلیدی سلول های بنیادی را نیز مهار می کند
یک پروتئین که نقش کلیدی را در مهار تکوین بسیاری از انواع سرطان های انسانی دارد، به نظر می رسد که می تواند ویژگی پرتوانی سلول های بنیادی را نیز مهار کند.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:30
استفاده از بافت کبدی سه بعدی پرینت شده برای تست داروها
فروش نمونه های تجاری بافت کبدی سه بعدی پرینت شده هفته پیش به وسیله کمپانی Organovo اعلام شد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:00
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه