(آرشیو ماه فروردین 1394)
ایجاد بانک نمونه بافتهای سرطانی و بانک سلولی در واحد علوم و تحقیقات
مدیر گروه های ژنتیک و سلولی و مولکولی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد بانک نمونه بافتهای سرطانی و بانک سلولی این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد.
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 15:22
خون بندناف؛ زباله ای که حالا زندگی می بخشد
دکتر مرتضی ضرابی ، مدیر عامل بانک خون بندناف رویان
ذخیره سازی خون بندناف درحقیقت شبیه نوعی بیمه است که اگر روزی کودکی به بیماری خطرناکی مبتلا شود، می توان برای درمان او از این نمونه خونی استفاده کرد. با دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان درباره پرسش هایی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درباره ماهیت و عملکرد بانک های خون بندناف به خود مشغول کرده باشد، گفتگو کرده ایم.
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 09:22
موتاسیون ممکن است منجر به از دست رفتن زودهنگام مخزن اسپرم شود
زیست شناسان در دانشگاه براون تعیین کرده اند که چگونه فقدان یک ژن در موش های نر منجر به از دست رفتن زودرس باروری شان می شود. دیدگاه های جدید و پایه ای آن ها در مورد فرایند پیچیده تولید اسپرم ممکن است کاربردهای مستقیمی در مورد از دست رفتن باروری مردان داشته باشد.
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 09:00
تست سلول های بنیادی می تواند سرطان های سینه بسیار مهاجم را شناسایی کند
تست کردن سلول های سرطان سینه برای این که چگونه آن ها دقیقا شبیه سلول های بنیادی رفتار می کنند، می توانند زنانی با بیماری های بسیار تهاجمی را شناسایی کنند.
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 08:30
ایجاد مینی ریه برای مطالعه فیبروز کیستیک به وسیله محققین کمبریج
محققین در دانشگاه کمبریج توانسته اند با موفقیت مینی ریه هایی را از سلول های بنیادی مشتق از سلول های پوست بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک ایجاد کنند و نشان داده اند که این مینی ریه ها می توانند برای تست داروهای جدید برای ریه مورد استفاده قرار گیرند.
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 08:00
پیری زودرس تلومرهای سلول های بنیادی با آمفیزم مرتبط است
بیماری های ریوی مانند آمفیزم و فیبروز ریوی در بین افرادی با عملکرد ناقص تلومرها متداول است. اینک محققین در جان هاپکینز می گویند که کشفی داشته اند که نشان می دهد چه عاملی و به چه دلیل در این بیماری ها دچار اختلال شده است.
یکشنبه، 16 فروردین 1394 - 13:30
ایجاد بافت عصبی سه بعدی با استفاده از داربست های نانوفیبری و هیدروژل های زیست سازگار
آسیب به بافت عصبی دائمی است و منجر به ناتوانی های طولانی مدت در بیماران می شود اما مطالعه ای اخیرا کشف کرده است که می توان بافت عصبی با رزولوشن بالا را در سطوح سه بعدی ایجاد کرد.
یکشنبه، 16 فروردین 1394 - 13:00
تولید نورون های بیشتر از سلول های بنیادی عصبی با دستکاری مولکول RNA
تیمی از محققین در سانفرانسیسکو مولکول RNAیی به نام Pnky را کشف کرده اند که می تواند دستکاری شود تا نورون های بیشتری را از سلول های بنیادی عصبی تولید کند.
یکشنبه، 16 فروردین 1394 - 12:30
فاکتور رشد نودال به تنهایی ایجاد اثرات ضد سرطانی نمی کند
ملانومای متاستازیک دلیل اصلی مرگ های ناشی از سرطان پوست در ایالات متحده است. زمانی که ملانوما پراکنده می شود، زندگی فرد شدیدا کاهش می یابد. در حال حاضر، درمان مرجع برای بیماران مبتلا به ملانومای متاستازیک، Dacarbazine (DTIC) است که نتایج ضعیفی برای درمان بیماران دارد.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 10:30
راه اندازی برنامه ریزی سلول می تواند نارسایی کبدی را معکوس کند
با توجه به مطالعه ای صورت گرفته در بیمارستان کودکان پیتزبورگ، محققین می گویند که ممکن است بیماری سیروز کبدی را با ریبوت کردن ژن های کنترل کننده عملکرد سلول کبدی درمان کرد. اگر این نتایج در مورد انسان هم جواب گو باشد می تواند به طور بالقوه برای درمان بیماران مبتلا به کبد استفاده شود، نیاز به پیوندهای کبدی را نیز کاهش می دهد.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 10:00
تبدیل سلول های لوکمیای انسانی به سلول های ایمنی بی ضرر
محققین در دانشگاه استنفورد کشف کرده اند که زمانی که یک لوکمیای مهاجم خاص موجب ویرانی در بدن می شود، یک راه حل می تواند مجبور کردن سلول های سرطانی به رشد کردن و رفتاری متفاوت داشتن باشد.
شنبه، 15 فروردین 1394 - 09:30
شناسایی یک مرحله جدید بلوغ سلول های بتا که با از شیر گرفتن شروع می شود
یک معمای طولانی در زمینه دیابت این حقیقت است که فقط مجموعه کوچکی از سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس موجودات بالغ می توانند همانندسازی کنند. علاوه براین، این مجموعه کوچک سلولی نیز با افزایش سن کاهش می یابند.
جمعه، 14 فروردین 1394 - 13:00
بیماری نورون های حرکتی: شناسایی گروهی جدید از ژن های خطاکار
محققین واریته های ژنی جدیدی را شناسایی کرده اند که می تواند افراد را به بیماری های گاه و بیگاه نورون های حرکتی مستعد سازد.
جمعه، 14 فروردین 1394 - 10:53
کشف منشا عروق لنفاوی
در مطالعه ای جدید که در Cell Reports چاپ شده است، محققین در دانشگاه Uppsala مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که به موجب آن عروق لنفاوی در زمان تکوین جنینی تشکیل می شوند. این یافته ها ممکن است راه های جدیدی را برای ترمیم عروق لنفاوی با استفاده از سلول های بنیادی باز کند.
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 - 11:30
محققین کشف کرده اند چرا بخشی از بافت قلبی به استخوان تبدیل می شود
محققین در انستیتو گلادستون از سلول های انسانی استفاده کرده اند تا کشف کنند چگونه جریان خون در قلب، مانع از سخت شدن دریچه های قلبی در بیماری های قلبی عروقی می شود. محققین راهی را کشف کرده اند تا مانع از این فرایند شوند. این یافته ها می تواند برای اختلالات مشابه مانند سخت شدن سرخرگ ها نیز کاربرد داشه باشد.
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 - 16:45