(آرشیو ماه دی 1394)
رژیم غذایی پدر می تواند روی فرزندانش اثر بگذارد
دو تیم تحقیقاتی در مطالعاتی غیر مرتبط با یکدیگر شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد چیزی که یک موش نر قبل از آمیزش با موش ماده می خورد می تواند روی فرزندانش اثر بگذارد.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 12:00
کشف یک هدف دارویی جدید که می تواند منجر به درمان اوتیسم شدید شود
محققین دانشگاه Penn State هدف داروی جدیدی را کشف کرده اند که نقص های عملکردی سلول های عصبی انسانی مشتق از بیماران مبتلا به سندرم Rett را برطرف می کند. سندرم Rett فرم شدیدی از اوتیسم است.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 11:30
مطالعات جدید در مورد استفاده از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری در زنان
پیش از این محققین ادعاهایی داشته اند که توانسته اند درمانی برای ناباروری خانم ها با استفاده از سلول درمانی پیدا کنند. اما مطالعه ای جدید بوسیله محققین سوئدی در دانشگاه گوتنبرگ و انستیتو کارولیسنکا به بررسی این پرداخته اند که آیا سلول های تخمک را می توان با استفاده از سلول های بنیادی تولید کرد یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 11:00
پوشش سیتوکینی که منجر به رشد مو روی موش ها می شود
محققین چینی و کانادایی با استفاده از سلول های بنیادی بسته بندی شده درو ن یک لایه حاوی سیتوکین، راهی را برای درمان ریزش مو درموش طراحی کرده اند که مشکلات موجود در بازسازی فولیکول های مو روی پوست طاس را برطرف می سازد.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 10:45
کاهش ناکارآمدی سلول های بنیادی و بیماری های متابولیک در موش های پیر
محققین کلینیک مایو اولین گام را به سمت آن چه آن را مهار و معکوس کردن ناکارآمدی سلول های بنیادی و بیماری های متابولیک وابسته به سن می نامند برداشته اند که بیشتر شامل دیابت می شود که بیش از 12 میلیون آمریکایی بالای 60 سال را تحت تاثیر قرار داده است.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 10:20
محققین دانشگاه Penn State هدف داروی جدیدی را کشف کرده اند که نقص های عملکردی سلول های عصبی انسانی مشتق از بیماران مبتلا به سندرم Rett را برطرف می کند. سندرم Rett فرم شدیدی از اوتیسم است.
ﺳﻪشنبه، 22 دی 1394 - 10:00
مطالعات سلول های بنیادی امیدوارکننده در درمان زوال عقل
زوال عقل(dementia) بیماری است که با کاهش توانایی های شناختی و عملکردهای هوشی فرد مشخص می شود و اغلب افراد معمولا با آلزایمر به عنوان بیماری با چنین ویژگی هایی آشنا هستند.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 12:00
مصوبات جدید برای افزایش درمان های طب بازساختی برای بیماری های قلبی و کبدی
کمپانی ویستاژن یک کمپانی دارویی در مرحله تست های بالینی داروها است که روی طراحی، تولید و تجاری سازی داروها برای درمان افسردگی، سرطان و بیماری ها و اختلالات مربوط به سیستم عصبی مرکزی فوکوس کرده است. محققین در دانشگاه شبکه سلامت کانادا(UHN) به دنبال کسب مجوز برای سه نوآوری در زمینه تکنولوژی سلول های بنیادی است که به وسیله آن ها بدست آمده است.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 11:00
تقسیم آهسته سلول های بنیادی ممکن است موجب کوچک شدن مغز شود
محققین دانشگاه Duke نشان داده اند که تقسیم آهسته سلول های بنیادی عصبی منجر به تولید نورون های و سلول های بنیادی نابجایی می شود که ممکن است عاملی برای بیماری تکوینی عصبی باشند.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 10:30
مقدار ناکافی YAP به معنی التهاب های کشنده زیاد درون مغز است
درون مغز ما پروتئینی به نام YAP وجود دارد که بیشتر به خاطر نقشی که در کمک به تکوین صحیح مغز و کبد(از نظر اندازه) ایفا می کند شناخته شده است اما مطالعه ای جددید نشان می دهد که این پروتئین وظیفه مهم دیگری نیز در کنترل التهاب دارد.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 10:00
اثر پلاسمای غنی از پلاکت در رشد مجدد مو
پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) به عنوان درمانی جدید در بازسازی های جراحی پلاستیک شناخته شده است و شواهد اولیه نشان می دهد که این ماده می تواند اثرات سودمندی برای رشد مجدد مو داشته باشد.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 09:45
مهار دارویی مسیر JAK-STAT موجب افزایش رشد مو می شود
به دلیل ناتوانی فولیکول مو برای ورود به فاز رشد سیکل مو(آناژن) و ماندن در فاز استراحت(تلوژن) چندین شکل از ریزش مو ممکن است اتفاق بیافتد.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 09:00
امیدوارکننده بودن روده تولید شده در آزمایشگاه در مطالعات جانوری
محققین در مرکز کودکان جان هاپکینز موفق شده اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از روده نوزاد انسان و موش، بافت پوششی روده را روی داربست شبیه روده رشد داده اند و امیدوارند روزی از آن برای درمان اختلالاتی مانند انتروکولیت نکروزه کنند و بیماری کرون استفاده کنند.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 08:30
مهندسی بافت مری
مهندسی بافت که شامل ترکیب و ایمپلنت in vivo عناصر مورد نیاز برای بازآرایی بافتی به سمت فنوتیپ یک اندام خاص است می تواند جایگزینی برای تکنیک های کلاسیک جایگزینی مری است. محققین در دانشگاه پاریس ضمن تلاش برای مهندسی بافت مری به نکاتی در این مورد اشاره داشته اند که در ذیل به آن ها اشاره می شود.
دوشنبه، 21 دی 1394 - 08:00
ارزیابی بازآرایی عروق مادری طی بارداری
جفت در تبادل فاکتورهایی مانند گازها و مواد غذایی بین مادر و جنین و هم چنین در تهیه منابع خونی جنین از گردش خون مادری نیز دخالت دارد.
یکشنبه، 20 دی 1394 - 11:00
صفحه 5 از 13ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه