(آرشیو ماه بهمن 1394)
شناسایی ژن مسئول ایجاد مینای دندان
تیمی از محققین در دانشگاه زوریخ ژنی را شناسایی کرده اند که مسئول شکل گیری مینای دندان است. مینای دندان یکی از اجزای کلیدی دندان ها است.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:15
استفاده از تکنولوژی CRISPR برای ترمیم نقص های ژنتیکی منجر به نابینایی در سلول های بنیادی مشتق از بیمار
محققین دانشگاه کلمبیا و دانشگاه آیوا از تکنولوژی ویرایش ژن CRISPR برای ترمیم موتاسیون های ژنتیکی مسئول بیماری رتینیت پیگمنتوزا استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:00
پیشرفت محققین در رمزگشایی زبان سلول ها
محققین بیمارستان دانشگاه کارل گوستاو کروس در درسدن نشان داده اند که سلول های جزایر پانکراسی و سلول های بنیادی عصبی سیگنال ها را در محیط شان به روش مشابهی تفسیر می کنند. آن ها براین باورند که با شناسایی این سیگنال ها می توان سلول ها را برای ترمیم آسیب بافتی و تحریک بازسازی دستکاری کرد. هم چنین می توان برخی بیماری های متابولیکی و دیابت را نیز درمان نمود.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 15:00
چگونه سلول های بنیادی را در آزمایشگاه شناسایی و نگهداری کنیم
سلول های بنیادی قادر هستند به انواع سلول های بدن که پیش از این بدست آوردن و کشت دادن آن ها در آزمایشگاه سخت بود تبدیل شوند. محققین در مرکز پزشکی مولکولی Max Delbruk جزئیاتی را از روشی که می تواند برای تشخیص چنین سلول های پرتوانی در کشت های سلولی و حفاظت آن ها در آزمایشگاه استفاده شود، ارائه کرده اند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 14:00
چگونه سلول های سرطانی ایجاد تومور می کنند
بنا به دلایل بسیار، سرطان بیماری پیچیده ای است و شاید مهمترین دلیل آن ناشناخته ماندن چرایی و چگونگی ایجاد تومورها باشد.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 13:32
کلون کردن اولین سلول های بنیادی جنینی از پوست انسان
محققین برای اولین بار با استفاده از تکنیک های کلونینگ، سلول های پوست انسانی را به سلول های بنیادی با توان تمایزی بالا(پرتوان) تبدیل کرده اند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:29
ترکیب رادیو درمانی و سلول درمانی برای درمان سرطان
تیمی بین المللی از محققین در دانشگاه گرانادا ثابت کرده اند که سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند به عنوان عامل تشدید کننده اثرات سیستمیک و موضعی رادیودرمانی مورد استفاده قرار گیرند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:00
بیومارکری جدید برای ارزیابی سلول های بنیادی تولید شده
محققین دانشگاه UCL راهی را برای ارزیابی زیستایی سلول های بنیادی پرتوان القایی یافته اند. این مطالعه که در Nature Communication به چاپ رسیده است روش جدیدی را در زمینه غربالگری های سریع در زمینه سلول های بنیادی ارائه می دهد.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:00
استفاده از درمان های بر مبنای اولتراسوند برای احیای سلول های بنیادی قلبی
پروژه ای تحقیقاتی در دانشگاه مادرید نشان می دهد که زمانی که سلول های بنیادی قلبی متحمل تیمار با پالس های با شدت کم اولتراسوند شوند، این سلول های می توانند مدیفیکاسیون های پیوسته، بازآرایی بافت و بازسازی بافت قلبی آسیب دیده بعد از حمله قلبی را انجام دهند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 11:45
بیومارکری که می تواند پیش بینی کند کدام یک از بیماران مبتلا به سرطان کولون مرحلهII می توانند از مزایای شیمی درمانی استفاده کنند
تیمی از محققین در دانشگاه کلمبیا موفق شده اند بیومارکری را شناسایی کنند که پیش بینی می کند کدام یک از بیماران مبتلا به سرطان کولون مرحلهII می توانند بعد از عمل جراحی از مزایای شیمی درمانی سود ببرند تا از عود مجدد بیماری شان جلوگیری شود.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:30
مدل جدید سلول های بنیادی ابزاری ارزشمند برای مطالعه سندرم اندرسون
بازبرنامه ریزی موفقیت آمیز سلول های عضلانی مشتق از بیوپسی بیماران مبتلا به سندرم اندرسون، منجر به تشکیل سلول های بنیادی پرتوان القایی شده است که می توانند مدل مناسبی برای درک این اختلال نادر و کشف درمان های جدید باشند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:15
شناسایی منشا سرطان مثانه تهاجمی
پروفسور فیلیپ بیچی که یک بیوشیمیست و زیست شناس تکوینی است می گوید وی و همکارانش موفق به شناسایی یک مرحله بینابینی در طی پیشرفت سرطان شده اند که طی آن، سلول بنیادی سرطانی منفرد و اخلافش می توانند به طور سریع جایگزین تمام پوشش مثانه شوند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:00
برپایی اولین سمپوزیوم ملی «ژنتیک و سلول‌های بنیادی»
اسفندماه امسال صورت می‌گیرد
اولین سمپوزیوم ملی یک روزه «ژنتیک و سلول‌های بنیادی» از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه شهید بهشتی ششم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:52
سلول درمانی گربه موجب امیدواری در انسان!!
محققین توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از خود جانور، بیماری التهابی gingivostomatitis را در گربه ای که به آن مبتلا بود درمان کنند و امیدوارند که بزودی مطالعات انسانی را نیز آغاز کنند.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:30
شناسایی پروتئینی که نقش کلیدی را در رشد و بقای سلول های بنیادی سرطان مغز ایفا می کند
تیمی از پزشکان و محققین در دانشگاه آلاباما پروتئین کینازی را کشف کرده اند که آن را MLK4 نامیده اند و به نظر می رسد نقش مهمی در بقای سلول های بنیادی سرطانی مشتق از مغز بیماران در مدل های جانوری پیش درمانگاهی ایفا می کند. این یافته ها پیشنها می کند که MLK4 می تواند هدف بالقوه ای برای درمان سرطان باشد.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:00
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه