(آرشیو ماه بهمن 1394)
تست سلول درمانی Johnson&Johnson‌ برای درمان دیابت نوع یک
کمپانی Johnson&Johnson‌ که سال هاست به دنبال درمان دیابت نوع یک است، در این راستا از توانایی های کمپانی ViaCyte‌نیز استفاده کرده تا بتواند هر چه سریع تر به سلول درمانی این بیماری خطرناک نزدیک شود.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 11:00
کلاس جدیدی از امواج صوتی که می توانند انقلابی در سلول درمانی ایجاد کنند
کارشناسان صدا کلاس جدیدی از امواج صوتی را ایجاد کرده اند که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است و امیدوارند که با استفاده از آن انقلابی در زمینه درمان به وسیله سلول های بنیادی ایجاد کنند.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 10:27
حل معمای فیبروز کیستیک: تفاوت انسان و خوک با موش
مطالعه ای جدید در دانشگاه آیوا به این سوال که بیش از 25 سال ذهت محققین فیبروز کیستیک را به خود مشغول کرده بود پاسخ داده اند. چرا موش هایی با موتاسیون های ژنتیکی فیبروز کیستیک برخلاف انسان به این بیماری ریوی تهدید کننده حیات مبتلا نمی شوند؟
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 10:19
سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است بینایی از دست رفته در افراد مبتلا به بیماری های قرنیه را احیا کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه سین سیناتی ممکن است به ریکاوری بینایی از دست رفته در بیماران دچار اسکار قرنیه کمک کند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 13:30
سیستم انتقالی جدید برای طب ترمیمی: هدف قرار دادن  نقطه ای مناسب از سلول
یکی از موانع بزرگ در زمینه طب ترمیم عدم وجود یک سیستم انتقالی برای درمان های هدفمند برای کنترل رفتار سلول ها است. زیرا می توان با انتقال موثر برخی مولکول های خاص به صورت کارآمد برخی ژن های موثر را درون سلول های آسیب دیده تنظیم کرد.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 12:30
ترکیب ایمنی درمانی با پیوند سلول های بنیادی برای لنفومای non-Hodgkin
بسیاری از بیمارانی که مبتلا به لنفومای non-Hodgkin هستند و سرطان مجددا در آن ها عود می کند را می توان به طور موثر با پیوند سلول های بنیادی خونی درمان کرد اما باز هم احتمال زیادی وجود دارد که سرطان مجددا عود کند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 12:00
مطالعات بالینی برای تست درمان های جدید برای لوکمیا و لنفوما
در نشست سالیانه انجمن خون شناسان آمریکا در اورلاندو محققین به مطالعات بالینی برای تست درمان های جدیدی برای لوکمیا و لنفوما اشاره داشته اند که نتایج بهتری را در مقایسه با درمان ها موجود ارائه داده است. این روش های درمانی جدید موجب بهبود بقا و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری ها شده است.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:49
آنتی بادی درمانی علیه لوکمیای میلوئید حاد
محققین توانسته اند دوز بی خطر اما مناسبی از این داروی کونژوگه به نام SGN-CD33A را در فاز اول مطالعات روی بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد شناسایی کنند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:30
شناسایی سیگنال هایی که موجب ایجاد سلول های بنیادی اولیه می شوند
سلول های بنیادی در سراسر عمر ما به ترمیم بافت های آسیب دیده و ایجاد سلول های جدید مشغول هستند. محققین در مورد نحوه عملکرد سلول های بنیادی در زمان بلوغ اطلاعات فراوانی را بدست آورده اند اما در مورد نحوه پیدایش این سلول ها در مراحل اولیه جنینی اطلاعات اندکی در دسترس است.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:00
کشف مهم دانشمند ایرانی در زمینه سازوکار بروز آلزایمر
تحقیقات پیشگامانه محقق «رویان»، برنده گرنت معتبر جهانی
دکتر شاهپسند، دانش‌آموخته پسادکتری دانشکده پزشکی هاروارد که به تازگی به هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی پیوسته، به دلیل تحقیقات پیشگامانه خود در زمینه بیماری آلزایمر برنده گرنت تحقیقاتی موسسه آلزایمر آمریکا شد.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 10:53
تولید میمون کایمرا از سلول های بنیادی
محققین OHSU توانسته اند اولین نوزاد کایمرای پریماتی در جهان را تولید کنند.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 14:00
درمان 80 نوع از بیماری‌ها توسط پیوند از طریق سلول‌های بنیادی
مسؤول بانک خون بندناف استان البرز عنوان کرد
مسؤول بانک خون بند ناف استان البرز با بیان اینکه مداوای 80 نوع از بیماری‌ها توسط پیوند از طریق سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد، گفت: سلول‌های بنیادی راهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است و خون بند ناف یکی از منابع این سلول‌هاست.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:50
رویان در انتظار تسهیل ذخیره سازی 40 هزار نمونه خون بند ناف
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون، تعداد خون بندناف در بانک عمومی رویان را پنج هزار نمونه اعلام کرد و گفت: حداقل نمونه های خون بندناف در بانک عمومی این مجموعه باید بین 30 تا 40 هزار نمونه باشد.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:28
تحول عظیم پزشکی با سلول های بنیادین خون بندناف
وق تخصص زنان و زايمان و فلوشيپ نازايي بیان کرد:
دكتر مريم نعمتي فوق تخصص زنان و زايمان و فلوشيپ نازايي در همايش تخصصي آشنايي با اهميت سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف در شهركرد: اكنون مطالعات زيادي كه در زمينه سلول‌هاي بنيادي شكل گرفته، موجب تحول بزرگي در جهان شده است.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:24
ذخیره کردن سلول‌های بنیادی بیمه‌ای برای سلامت فرزند ‌
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان گفت: ذخیره کردن سلول‌های بنیادی حداقل کاری است که والدین برای سلامت فرزندان انجام می دهند و همانند بیمه‌ای برای سلامت نوزاد است و این سلول‌های ذخیره شده در درمان برخی بیماری‌ها و حتی در جوان سازی پوست کاربرد دارد.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:17
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه