(آرشیو ماه اسفند 1394)
انتقال هسته برای بازبرنامه ریزی سلول های بالغ بیماران به سلول های بنیادی
محققین دانشگاه Hebrew اورشلیم توانسته اند با موفقیت سلول های بالغ بیماران را از طریق تکنیک انتقال هسته به سلول های بنیادی شبه جنینی و پرتوان بازبرنامه ریزی کنند.
دوشنبه، 24 اسفند 1394 - 14:00
هموار کردن مسیر درمان دیابت با استفاده از سلول های بنیادی به وسیله محققین ژاپنی
کمپانی سازنده تجهیزات پزشکی ژاپنی Arkray، سیستمی را طراحی کرده است که کشت سلول های پانکراسی تولید کننده انسولین و مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی را به طور خودکار انجام می دهد.
دوشنبه، 24 اسفند 1394 - 13:35
احیای بینایی در خرگوش ها بعد از پیوند سلول های بنیادی
محققین دانشگاه های کاردیف و اوساکا با همکاری یکدیگر، روشی را برای تولید بافت چشمی با استفاده از سلول های بنیادی نشان داده اند که منعکس کننده مراحل تکوین تمام چشم است.
دوشنبه، 24 اسفند 1394 - 13:00
ابزاری جدیدی برای بدست آوردن اطلاعات در مورد لقاح در پستانداران
تکوین همه جانوران در تاریخچه حیات با یک مرحله ساده شروع می شود که شامل ادغام اسپرم با اووسیت است. برخلاف شیوع این فرایند در جانوران، مکانیسم های واقعی دخیل در این فرایند به خوبی شناخته نشده اند. تیمی از محققین فرانسوی ابزار جدیدی را طراحی کرده اند که ممکن است بزودی اطلاعات جدیدی در این زمینه ارائه داده و تصویری واقعی از اولین تماس اسپرم و تخمک را نشان دهد.
دوشنبه، 24 اسفند 1394 - 12:30
شناسایی ژنی که به ترمیم زخم کمک می کند
محققین دانشگاه ایالتی اوهایو به ژنی انسانی اشاره کرده اند که به تنظیم ترمیم زخم کمک می کند و ممکن است اسکارزایی را در افرادی که از آسیب ها شدید به اندا های داخلی شان ریکاوری شده اند کنترل کند.
یکشنبه، 23 اسفند 1394 - 12:38
مهندسی بافت و طب بازساختی در آسیا و اقیانوسیه، شبیه اما متفاوت!
مقررات وضع شده در مورد مهندسی بافت و طب بازساختی(TERM) یکی از موانع کلیدی برای تجاری سازی و مقررات بالینی در این زمینه ها است. از طرفی کشورهای مختلف علاوه بر بسیاری از این چالش های قانونی که با آن مواجه هستند، با تفاوت های منطقه ای بر مبنای فرهنگ، سیاست، فاکتورهای اقتصادی و ... نیز مواجه هستند.
یکشنبه، 23 اسفند 1394 - 12:00
رژیم های پرچربی با فعال کردن سلول های بنیادی مستعد توموری، سرطان را تحریک می کنند
مطالعات موشی ممکن است ارتباط بین چاقی و سرطان را در انسان توضیح دهد
یکشنبه، 23 اسفند 1394 - 11:28
مطالعه جدید نشان می دهد چگونه سلول های بنیادی فعال می شوند تا موی جدیدی را تولید کنند
محققین دانشگاه ایالتی اوهایو به ژنی انسانی اشاره کرده اند که به تنظیم ترمیم زخم کمک می کند و ممکن است اسکارزایی را در افرادی که از آسیب ها شدید به اندا های داخلی شان ریکاوری شده اند کنترل کند.
یکشنبه، 23 اسفند 1394 - 10:34
روسیه و سلول های بنیادی
در حال حاضر کشور روسیه تنها شش بانک ذخیره سلول های بنیادی دارد و اخیرا هفتمین مرکز ذخیره سلول های بنیادی نیز در Vladivostock‌در مرکز ناحیه پریمورسکی دایر شده است. از آن جایی که این مرکز با استقبال شدید ساکنین این منطقه مواجه شده است، انتظار می رود بزودی تسهیلات بیشتری در اختیار این مرکز و افرادی که به آن مراجعه می کنند قرار گیرد.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 14:30
تکنیکی جدید که به محققین کمک می کند سلول های بنیادی جنینی انسانی مراحل اولیه را ایجاد کنند
روشی جدید محققین را قادر ساخته است که سلول های بنیادی ذاتا پرتوان موجود در جنین های انسانی را برای اولین بار تولید کنند. این مطالعه جدید می تواند راه را برای تکوین داروهای ترمیم کننده باز کند و منجر به پیشرفت تحقیقات روی اختلالات ژنتیکی مانند سندرم داون شود.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 14:00
پیشی گرفتن چین از کانادا در زمینه سلول های بنیادی
طبق مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است محققین چینی از نظر مطالعاتی که در زمینه طب بازساختی صورت گرفته است مقام پنجم دنیا را دارند و جزء پرکارترین محققین این زمینه محسوب می شوند.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 13:25
سلول های بنیادی و امید به درمان کودکان دچار نقص ایمنی
محققین راه بهتری را برای درمان کودکانی که با نقص ایمنی متولد می شوند و نیازمند پیوند سلول های بنیادی هستند یافته اند.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 12:22
سلول درمانی و کمک به بیماران دچار ضایعه نخاعی
بعد از این که دو سال پیش، هشت بیمار مبتلا به آسیب های نخاعی حاد و مزمن مورد تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان قرار گرفتند، اینک محققین در DaVinci Bioscience اعلام کرده اند که این سلول درمانی برای این بیماران موثر و بی خطر بوده است و کیفیت زندگی آن ها را افزایش داده است.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 11:30
سلول های بنیادی و بهبود زخم های مزمن
در حال حاضر گزینه های درمانی که برای بهبود زخم های مزمن وجود دارد محدود هستند و درمانی که به طور آشکار موثر باشد وجود ندارد و اغلب درمان ها به صورت حمایتی هستند. این امر تا حد زیادی به دلیل درک ضعیفی است که در مورد فرایندهای مولکولی و سلولی دخیل در ترمیم زخم وجود دارد.
شنبه، 22 اسفند 1394 - 11:05
سلول های بنیادی عضله قلبی را بازسازی می کنند
مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که سلول درمانی می تواند عضله قلبی را در پریمات ها بازسازی کند.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 14:00
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه