(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
ایمنی درمانی جدید بر مبنای سلول های T برای درمان اختلالات کشنده پیوند سلول های بنیادی امیدواری هایی را نشان می دهند
برمبنای اطلاعات ارائه شده در نشست سالانه AACR در سال 2015، بیش از 60 درصد بیماران مبتلا به اختلال تکثیر لنف مربوط به ویروس Epstein-Barr یا (EBV-LPD) که به داروی استاندارد ریتوکسان پاسخ نمی دهند، به ایمنی درمانی به نام EBV-CTL پاسخ می دهند. یکی ار بیشترین نگرانی ها در به کار بردن پیوند سلول های بنیادی خونی که به بسیار از بیماران زندگی می بخشد، EBV-LPD است.
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 08:30
مطالعه درمانی جدید برای سرطان پروستات
محققین در دانشگاه York با استفاده از پلاسماهای دمای کم(LTPs) درمان بالقوه جدیدی را برای سرطان پروستات کشف کرده اند.
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 08:00
ناشتا بودن شبانه می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان کاهش دهد
کاهش در میزان زمان سپری شده در غذا خوردن و افزایش ناشتا بودن شبانه سطح گلوکز را کاهش می دهد و ممکن است از خطر سرطان پستان در زنان بکاهد.
یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 - 09:49
کشف سلول  های بنیادی  جدید
پره-اکلامپسی بیماری است که 5 تا 8 درصد بارداری ها را در آمریکا تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلات مربوط به این بیماری ممکن است منجر به سزارین های اورژانسی در مراحل اولیه بارداری برای حفظ جان مادر و نوزاد شود.
یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 - 09:30
تومورها آسان ترین راه را برای پراکنده شدن انتخاب می کنند
سلول های توموری زمانی که پراکنده می شوند می توانند کشنده شوند. مهار این فرایند می تواند راهی قوی برای متوقف کردن سرطان باشد.
یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 - 09:00
یافتن مکانیسم های مولکولی دخیل در بازبرنامه ریزی سلولی
درک سیگنال های مولکولی که سلول های اولیه در جنین را راهنمایی می کنند تا به انواع سلول ها تبدیل شوند، دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی ترمیم بافتی و ترمیم آن ها به وسیله خودشان ارائه می دهد. با دانستن اصول دخیل در مراحل پیچیده این تغییر شکل و تمایز، محققین قادر خواهند بود سلول های جدیدی را برای پیوند و ترمیم بافت ها در برخی شرایط مانند بیماری های کبدی تولید کنند.
یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 - 08:30
داشتن اطلاعات در مورد پروتئین های دخیل در باروری می تواند به افزایش موفقیت در IVF کمک کند
زنانی که با مشکل باردار شدن مواجه هستند اغلب به انجام IVF متمایل می شوند، اما این راه حل همیشه چاره ساز نیست.
یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 - 08:00
فراخوان مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از محققان و پژوهشگران دعوت کرد تا در زمینه بیماری های پوست همکاری کنند.
شنبه، 05 اردیبهشت 1394 - 11:58
سلول های بنیادی که نواقص تولد را مهار می کنند روی ترمیم آسیب های چهره ای نیز اثر می گذارند
محققین به یک دلیل اولیه اختلال نادر جمجمه در نوزادن اشاره کرده اند وکشف کرده اند که می توانند به سربازان زخمی، قربانیان تصادف و سایر بیماران در بهبود و ریکاوری آسیب های چهره ای شان کمک کنند.
شنبه، 05 اردیبهشت 1394 - 09:30
فن آوری های جدید برای گرفتن اسپرم بیشتراز مایع سمن
برای لقاح آزمایشگاهی و سایر تکنولوژی های کمک باروری، انتخاب سالم ترین و بهترین اسپرم متحرک از نمونه سمن می تواند به طور معناداری موفقیت را افزایش دهد.
شنبه، 05 اردیبهشت 1394 - 09:00
دستیابی به موفقیت در یافتن مولکول هایی که یک پروتئین دخیل در سرطان را بلوک می کنند
تیمی از محققین در دانشگاه کانزاس به شش ترکیب شیمیایی اشاره داشته اند که پروتئین HuR را خنثی می کنند. این انکوپروتئین به RNA متصل می شود و رشد تومور را افزایش می دهد.
شنبه، 05 اردیبهشت 1394 - 08:30
نشان دادن ظرفیت ترمیمی ذاتی دندان به وسیله سلول های بنیادی موجود در پالپ دندان
محققین در دانشگاه های Inserm و پاریس گام مهمی را روی مطالعه سلول های بنیادی و ترمیم دندان برداشته اند.
شنبه، 05 اردیبهشت 1394 - 08:00
شناسایی هدف دارویی برای ATRA،اولین درمان سرطانی دقیق
درمان های سرطانی هدفمند با بلوک کردن تنها یک مسیر انکوژن کار می کنند تا رشد تومور را متوقف کنند. اما به دلیل این که تومورهای سرطانی توانایی منحصربفردی برای فعال کردن مسیرها جایگزین دارند، آن ها اغلب از درمان ها فرار می کنند و مجددا رشد می کنند.
پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1394 - 12:00
ایجاد یک سوبسترای فاقد سلول ساخته شده از فیبرهای پیشرفته
طب ترمیمی از سلول های بدست آمده از خود بیماران برای درمان بافت آسیب دیده استفاده می کند.
پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1394 - 11:30
ساخت یک لوله گوارش بهتر با استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات گوارشی
اگر شما با یکی از مشکلات گوارشی مواجه شده اید، احتمالا این از اثرات یک عفونت میکروبی در سیستم گوارشی شما است.
پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1394 - 10:59