(آرشیو ماه خرداد 1394)
سلول درمانی موجب ترمیم سریع تر آسیب نخاعی در پریمات ها می شود
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه تزریق سلول های بنیادی می تواند روی آسیب نخاعی در پریمات ها اثر می گذارد و نشان داد که این سلول درمانی می تواند به طور معناداری عملکرد حرکتی این موجودات را ریکاوری کند و روند بهبود را نیز تسریع کند. محققین این مطالعه را گامی مهم به سمت بهبود نتایج سلول درمانی آسیب های نخاعی می دانند.
دوشنبه، 18 خرداد 1394 - 08:30
پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف برای درمان نارسایی کبدی حاد در موش
در مورد سلول های بنیادی مزانشیمی می توان گفت که این سلول ها امیدوارکننده ترین راه حل درمانی برای ترمیم و بازسازی کبدی هستند.
دوشنبه، 18 خرداد 1394 - 08:00
امیدواری های جدید در مبارزه علیه سل
طبق آمار ارائه شده به وسیله سازمان سلامت جهانی(WHO) در سال 2012 بیش از 8 میلیون نفر مبتلا به سل تشخیص داده شده اند که این بیماری برای بیش از یک ملیون نفر از آن ها کشنده خواهد بود. یکی از بزرگترین مشکلات برای درمان سل، مقاوم شدن افراد به آنتی بیوتیک ها است. محققین آلمانی عامل جدیدی را شناسایی کرده اند که ممکن است درمان جدیدی برای حل این مشکل باشد.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:45
پژوهشگاه رویان به دنبال راه‌اندازی بیمارستان سلول‌درمانی در سال جاری
رئیس جهاددانشگاهی اعلام کرد:
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: راه‎اندازی بیمارستان سلول درمانی در کشور برنامه جدی امسال پژوهشگاه رویان است.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:31
سلول های بنیادی بارداری و فیبروز کیستیک: آینده ای امیدوار کننده
روش های امیدوار کننده زیادی طراحی شده است که بتواند کیفیت زندگی افراد مبتلا به فیبروز کیستیک را بهبود ببخشد.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:30
ژن هایی که سلول های بنیادی را طی ترمیم عضلانی کنترل می کنند
برخلاف سایر اندام ها، عضلات اسکلتی پتانسیل زیادی در ترمیم دارند و زمانی که عضله آسیب می بیند سلول های بنیادی آن به نام سلول های اقماری که در بین فیبرهای عضلانی قرار دارند، سریعا شروع به تکثیر کرده و سلول های عضلانی آسیب دیده را جایگزین می کنند.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:15
پیشرفت در ساخت جایگزین های کلیوی در آزمایشگاه
محققین در مرکز پزشکی Wake Forest Baptist گزارشی از پیشرفت در ساخت جایگزین های کلیوی در آزمایشگاه هستند.محققین در صدد هستند که از این کلیه ها برای جایگزینی بیش از 2600 پیوند کلیه استفاده کنند که طی آن ها بسیاری از کلیه ها به دلیل ناهنجاری ها و سایر فاکتورها دور ریخته می شوند.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 11:00
مشاهده بازبرنامه ریزی DNA در سلول های زایای انسانی برای اولین بار
تیمی از محققین در دانشگاه کمبریج برای اولین بار نشان داده اند که چگونه اپی¬ژنوم به طور کامل از سلول های زایای پریموردیال اولیه و قبل از تولید اسپرم و تخمک حذف شده است. از طرفی این مطالعه نشان می دهد برخی از نواحی DNA ما از جمله مناطقی که با وضعیت هایی مانند چاقی و شیزوفرنی همراه هستند در مقابل بازبرنامه ریزی کامل مقاومت می کنند.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 10:45
فناوری سلول های بنیادی می تواند به خودترمیمی قلب کمک کند
برای اولین بار محققین توانسته اند به طور موثر شمار زیادی از سلول های نادر را ایجاد کنند که حفره های قلبی را به سمت انقباض مداوم هل می دهند. این فناوری می تواند اولین گام به سمت استفاده از سلول های خود بیمارب رای ترمیم ضربان های قلبی نامنظم فرد یا آریتمی باشد.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 10:25
درمان نارسایی قلبی سیستولیک شدید با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف
محققین چینی مطالعه ای را انجام داده اند که هدف آن ارزیابی موثر بودن سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف(MSCs) در درمان نارسایی قلبی سیستولیک شدید بوده است.
یکشنبه، 17 خرداد 1394 - 10:00
ایران رتبه اول پیوند کلیه در خاورمیانه را دارد
انجام بیش از 35 هزار پیوند کلیه در کشور؛
رییس نخستین کنگره بین المللی نفرولوژی، ارولوژی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه پیوند کلیه گفت:ایران از نظر پیوند کلیه رتبه اول خاورمیانه را در اختیار دارد.
شنبه، 16 خرداد 1394 - 13:53
هورمون‌های نیروزا عامل سرطان سینه در مردان
رئیس سازمان علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران اعلام کرد
رئیس سازمان علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سرطان ۶ برابر تصادفات رانندگی است، گفت: از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه، ۴ نفر مرد هستند که یکی از دلایل آن، مصرف هورمون‌های نیروزاست.
شنبه، 16 خرداد 1394 - 13:49
مرکز جامع و صدای مشاور سرطان افتتاح شد
مرکز جامع و صدای مشاور سرطان امروز در تهران افتتاح شد،‌ روانشناس این مرکز در مراسم افتتاحیه گفت: ۶۰ درصد بیماری‌ها ناشی از استرس است.
شنبه، 16 خرداد 1394 - 13:41
برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل با محور سلول های بنیادی
شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل و یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی با محوریت بررسی پزشکی تولیدمثل و سلول های بنیادی و به همت پژوهشگاه رویان برگزار می شود.
شنبه، 16 خرداد 1394 - 11:10
برگزاری دومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی
دومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی در روزهای 19 و 20 آبان ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار می شود.
شنبه، 16 خرداد 1394 - 09:20
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه