(آرشیو ماه تیر 1394)
اختراع دستگاهی که شیمی درمانی را خصوصی تر و موثرتر می کند
دانشمندان در دانشگاه فلوریدا دستگاهی را اختراع کرده اند که موجب خصوصی تر شدن، کارآمدتر شدن و مقرون به صرفه تر شدن شیمی درمانی می شود.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 10:00
ایران الگوی موفق جهانی درشناسایی و تامین گروه های خونی نادر
رییس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی انتقال خون؛
رییس آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: ایران در انجمن بین المللی انتقال خون و در کارگروه خون های نادر این انجمن به عنوان الگویی موفق وعضوی توانمند وعلمی در طرح شناسایی ،تامین و ذخیره گروه های خونی نادر در جهان معرفی شد.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 09:53
مطالعه موتاسیون های ژنی در آنمی آپلاستیک ممکن است به بهینه سازی درمان کمک کند
محققین گروهی از موتاسیون های ژنتیکی را در بیماران با آنمی آپلاستیک شناسایی کرده اند که احتمالا می تواند به پزشکان در بهینه سازی درمانی برای این اختلال خونی کشنده و نادر کمک کند.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 09:30
موفقیت محققان ایرانی در شناسایی سلول‌های سرطانی پیش از تشکیل تومور
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امکان شناسایی و جداسازی سلول‌های سرطانی در گردش خون پیش از تشکیل تومور در مشهد خبر داد.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 09:13
تولید ساختارهای بیوژل محکم با استفاده از پرینت سه بعدی
محققین در دانشگاه MIT، راه جدیدی را برای ساخت مواد زیست سازگار سخت(اما نرم و مرطوب) به نام هیدروژل با اشکالی پیچیده و الگوبندی شده طراحی کرده اند. این فرایند می تواند منجر به ایجاد مواد قابل تزریقی برای انتقال داروهای قابل انتقال یا سلول ها به بدن شود.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 09:00
سلول های پیش ساز شبه بنیادی که به طور انحصاری عضلات قلبی را شکل می دهند
محققین سلول های پیش ساز شبه بنیادی را شناسایی کرده اند که به طور انحصاری عضلات قلبی را شکل می دهند و می توانند در آینده ای نزدیک هدفی برای درمان نارسایی های قلبی باشند. محققین در دانشگاه پنسیلوانیا با این مطالعه، گام مهمی را به سمت ایجاد سلول های عضلانی قلبی برداشته اند.
یکشنبه، 21 تیر 1394 - 08:30
استفاده از تکنیک های پیشگامانه سلول های بنیادی برای درک بهتر دلایل آتروفی عضلانی نخاعی
مطالعه ای جدید در دانشگاه لندن تکنیک های پیشگامانه سلول های بنیادی را برای درک بهتر این که چرا برخی سلول های خاص طی آتروفی عضلانی نخاعی در مقایسه با سایر سلول ها بیشتر در خطر دژنراسیون هستند، استفاده کرده است.
شنبه، 20 تیر 1394 - 13:46
داروی جدید برای نوروبلاستوما در فاز یک مطالعات امیدوارکننده نشان داده است
محققین در بیمارستان Helen DeVos اولین فاز مطالعات بالینی را برای درمان کودکانی که از نوروبلاستوما رنج می برند کامل کرده اند.
شنبه، 20 تیر 1394 - 13:41
پیوند سلول های بنیادی به روشی آسان تر
بسیاری از افراد می گویند که خانواده آن ها مهمترین چیز در زندگی آن ها هستند اما متاسفانه بسیاری از این نعمت محروم هستند و یا متاسفانه افراد خانواده آن ها دچار مشکلاتی می شوند.
شنبه، 20 تیر 1394 - 13:35
بانک خون بند ناف کانادا سلول های بنیادی را برای درمان بیماری های میزبان مهیا می کند
سازمان خون کانادا، پنج شنبه گذشته رسما راه اندازی بانک خون بند ناف را اعلام کرد و هدف از این موسسه را جمع آوری و حفظ نمونه های خونی اعلام کرد که منعکس کننده تنوع قومی گسترده این کشور است. این بانک نمونه های خونی را از پنج بیمارستان مختلف در شهرهای ونکوور، ادمونتون، اوتاوا، برامپتون و اونت جمع آوری خواهد کرد.
شنبه، 20 تیر 1394 - 13:31
هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی با استفاده از نانوذره های پوشیده شده با کیتوسان و بارگیری شده با داروهای شیمی درمانی
مطالعه ای در دانشگاه اوهایو نشان می دهد نانوذره های بارگیری شده با داروی شیمی درمانی و پوشیده شده با اولیگوساکارید مشتق از سخت پوستان ممکن است به طور موثر سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار دهند و بکشند.
شنبه، 20 تیر 1394 - 11:24
ذخیره خون بندناف پشتوانه سلامت خانواده است
پزشک عمومی
یک پزشک عمومی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ذخیره خون بندناف نوعی بیمه سلامتی برای خانواده است. ما غالبا اشیا و اموال خود از قبیل خانه، ماشین و ... را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کنیم. حال این سوال پیش می‌آید که چه گنجینه‌ای با ارزش‌تر و پر بهاتر از سلامت خانواده وجود دارد؟
شنبه، 20 تیر 1394 - 09:24
"شیردوشی" بند ناف جریان خون را در نوزادان نارس بهبود می بخشد
یک تکنیک برای افزایش جریان خون از بند ناف به سیستم گردش خون نوزاد، فشار خون و سطح گلبول های قرمز خون نوزادان نارسی که به وسیله سزارین به دنیا آمده اند را بهبود می بخشد.
جمعه، 19 تیر 1394 - 10:00
کشف ساختار سلولی که سرنوشت سلول های بنیادی را توضیح می دهد
محققین در مرکز پزشکی UT Southwestern مکانیسم قبلا ناشناخته ای را شناسایی کرده اند که کمک می کند توضیح دهیم چرا سلول های بنیادی متحمل خودنوزایی می شوند اما سلول های حاصل از آن ها این توانایی را ندارند.
جمعه، 19 تیر 1394 - 09:00
رژیم غذایی پرچربی ممکن است بیماری های میتوکندریایی را افزایش دهد
موش هایی که ورژن ژنتیکی بیماری های میتوکندریایی را داشته باشند، زمانی که تنها 9 ماهه هستند، به نظر بسیار پیرتر می رسند: آن هایی موهای خاکستری نازک دارند، به استئوپورز مبتلا هستند، کم شنوایی و ناباروری دارند، دچار مشکلات قلبی هستند و وزن خود را از دست می دهند. برخلاف وجود این بیماری از بدو تولد، این موش ها دارای یک اسلحه پنهان در جوانی شان هستند که نشانه های پیری را در آن ها مدت ها مخفی می کند.
جمعه، 19 تیر 1394 - 08:00
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه