(آرشیو ماه تیر 1394)
سرطان کولون: یگ گام به عقب برای حرکت رو به جلو!
مطالعات اخیر در انستیتو وایزمن تصویر پیچیده ای از پیشرفت سرطان ارائه داده است که به موجب آن ژن های خاصی که منجر به رشد تومور در مراحل اولیه می شوند، در مراحل پایانی سرکوب می شوند و به نوعی آن را یک گام به عقب می برند تا برای حرکت رو به جلو دورخیز کنند.
پنجشنبه، 18 تیر 1394 - 09:45
روزه ترمیم سلول های بنیادی را شروع می کند و به مبارزه با سرطان  کمک می کند
مطالعات پزشکی و تحقیق برای روش های جدید در درمان بیماری های مزمن پیشنهاد می کند که روزه داری به مبارزه با سرطان و افزایش تاثیر درمان ها کمک می کند.
پنجشنبه، 18 تیر 1394 - 09:15
بیماری پارکینسون ممکن است در لوله گوارش شروع شود!
بیمار پارکینسون یک بیماری تحلیل برنده عصبی مزمن است که روی افراد زیادی تاثیر گذاشته است. با این حال، محققین هنوز نمی دانند که چرا برخی افراد به این بیماری مبتلا می شوند. اینک محققین در در دانشگاه Aarhus گام مهمی را به سمت درک بهتر این بیماری برداشته اند.
پنجشنبه، 18 تیر 1394 - 08:45
پرینت سه بعدی برای مهندسی بافت دهانی و دندانی
محققین آمریکایی مطالعه ای را منتشر کرده اند که حاکی از اولین کاربردهای داربست سه بعدی پرینت شده برای مهندسی بافت پریودنتال در بیماران انسانی است.
پنجشنبه، 18 تیر 1394 - 08:15
سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف و مغز استخوان جان افراد را نجات می بخشند
نظام سلامت کشور آمریکا هفته گذشته قوانینی را برای حمایت از تیمارها و درمان های حاصل از رده سلول های بنیادی بالغین تصویب کرده است. محققین امیدوارند که این قوانین موجب حفظ جان انسان های بیشتری شود.
پنجشنبه، 18 تیر 1394 - 07:45
شیر مادری می تواند منجر به سیستم گوارشی سالم تر برای هر فردی شود
محققین در مطالعه جدید به بررسی راه هایی پرداخته اند که شیر مادر روی تکوین جنینی و نوزادی اثر می گذارد.
چهارشنبه، 17 تیر 1394 - 11:30
نانوذره های هدفمند می توانند بر مقاومت دارویی تریپانزوم غلبه کند
بیماری خواب یا تریپانوزومیازیس آفریقایی به وسیله انگل تریپانوزوم منتقل شده به وسیله مگس تسه تسه اتفاق می افتد و جان میلیون ها نفر را در آفریقا تهدید می کند. این بیماری در صورت درمان نشدن می تواند کشنده باشد و متاسفانه گزینه های درمانی نیز محدود است. داروهای موجود نیز دارای عوارض جانبی هستند و انگل ها هم به آن ها مقاومت نشان می دهند.
چهارشنبه، 17 تیر 1394 - 10:30
آزمایش های انسانی خون ساخته شده ظرف دو سال
اولین مطالعات انسانی خون تولید شده در آزمایشگاه برای کمک به ساخت خون های مطلوب و مطابق برای بیماران مبتلا به مشکلات خونی پیچیده، به وسیله NHS اعلام شده است.
چهارشنبه، 17 تیر 1394 - 09:30
احیای عملکرد طبیعی در سلول های عضلات قلبی رت های دیابتی
با مطالعه سلول های عضلات قلبی در رت های دیابتی، محققین در دانشگاه جان هاپکینز قند بالای خون را یکی از عوامل و معضلات کلی سلامت جهانی می دانند و از یک آنزیم globbing قندی برای احیای عملکرد سلول های آسیب دیده گلوکزی در عضلات قلبی جانوران استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 11:30
در جست و جوی راهی بهتر برای غربالگری مواد شیمیایی سرطان زا
طیف وسیعی از هزاران ماده شیمیایی که ما در خانه و محل کار با آن در ارتباط هستیم، برای سرطان زا بودن مورد تست واقع نشده اند. این امر به این دلیل بوده است که گزینه های کنونی در دسترس نبوده است.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 11:00
موفقیت محققان کشور در شناسایی تک سلول سرطانی در اولین مراحل بیماری
محققان دانشگاه تهران مکانیزم جدیدی را به عنوان یک سیستم تشخیصی در حوزه‌ شناسایی سلول‌های سرطانی معرفی کرده‌اند که قادر است بدون استفاده از نشانگرهای شیمیایی، سرطانی بودن یک تک سلول را با استفاده از کاوشگرهای متشکل از نانولوله‌های سیلیکونی، در مراحل آغازین بیماری شناسایی کند.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 10:45
درمان آلزایمر به وسیله سلول های بنیادی عصبی HK532-IGF-1
کمپانی Neuralstem که یک کمپانی داروسازی است از تکنولوژی سلول های بنیادی عصبی برای ایجاد ریز مولکول ها و سلول درمانی بیماری های سیستم عصبی مرکزی استفاده کرده است.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 10:15
بهترین منبع سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه ویرجینیا گام مهمی را به سمت استفاده از سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی ناشی از رتینوپاتی دیابتی برداشته اند.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 10:00
فوکوس روی تکنیک جدید برای مبارزه با کمبود خون جهانی(استفاده از چغندر قند برای جایگزینی خون!)
سلول های قرمز خون سلول های اصلی مسئول انتقال اکسیژن به همه اندام های بدن هستند. این سلول ها شایع ترین نوع سلول های بدن هستند و روزانه بیش از 20 میلیون از سلول های قرمز خون می میرند و جایگزین می شوند.
ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 - 09:46
عناصر ویروسی که از اجداد انسانی منشا گرفته اند به طور سیستمیک در تکوین اولیه جنین ها فعال می شوند
مطالعه ای در A*STAR بیان می کند که ویروس هایی که میلیون ها سال قبل وارد ژنوم انسانی شده اند ممکن است نقش مهمی در مراحل اولیه تکوین جنینی انسان ایفا کنند.
دوشنبه، 15 تیر 1394 - 10:00
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه