(آرشیو ماه تیر 1394)
شواهدی بر ارتباط بین استفاده از کوکائین و عفونت HIV
مطالعه بوسیله محققین UCLA شواهدی را نشان می دهد مبنی بر این که مصرف کوکائین با مختل کردن سیستم ایمنی، افراد را بیشتر مستعد عفونت های ویروس HIV می کند.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 09:30
 شناسایی یک فاکتور میزبان که برای این که انگل مالاریا سلول های قرمز خونی انسان را آلوده کند ضروری است
سلول های قرمز خونی اولیت هدف آلوده شدن به وسیله انگل ملاریا است، اما عدم وجود هسته حاوی DNA در سلول های قرمز، مطالعات ژنتیکی برای درک عملکرد این سلول ها را متوقف کرده است.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 09:00
رژیم های غذایی که روزه داری(ناشتا بودن) را تقلید می کنند موجب کاهش سرعت پیری می شوند
آیا دوست دارید که چربی شکمی تان را از دست بدهید، با هوش تر شوید و طول عمر بیشتری داشته باشید؟ تحقیقی جدید به وسیله USCs Valter Longo نشان می دهد که استفاده دوره ای از رژیم هایی که اثرات روزه داری را شبیه سازی می کنند می توانند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 08:30
شناسایی دلیل مولکولی اختلالات قلبی
درسال 2012 محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد نشان دادند که سلول های عضلات قلبی مشتق از پوست افراد مبتلا به بیماری قلبی کاردیوپاتی در مقایسه با سلول های عضلانی قلبی مشتق از پوست افراد سالم با نیروی کمتر می تپند. هم چنین این سلول ها پاسخ دهی کمتری به امواج کلسیمی دارند که زمان بندی و شدت هر انقباض را تنظیم می کنند.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 08:00
نقش ویژه سلول های بنیادی عصبی ممکن است قبل از تولد مشخص شده باشد
سلول های بنیادی عصبی بالغ که تصور می شود که توانایی تبدیل شدن به بسیاری از سلول های مغزی را داشته باشند، در واقع پیش از تولد پیش برنامه ریزی شده اند تا انواع خاصی از نورون ها را بسازند(حداقل در موش ها).
دوشنبه، 08 تیر 1394 - 11:15
ارتباط بین شروع سن بلوغ و سلامت زندگی آینده
تیمی از محققین در دانشگاه کمبریج دریافته اند که بین شروع سن بلوغ و بسیاری از مشکلاتی که برای سلامتی در زندگی آینده ایجاد می شود ارتباط وجود دارد.
دوشنبه، 08 تیر 1394 - 11:00
درمان های امیدوارکننده جدید برای خنثی سازی سرطان کولون
محققین در مطالعه ای جدید کشف کرده اند که چگونه پروتئینی در سیستم ایمنی به نام AIM2 در تعیین تهاجمی بودن سرطان کولون نقش ایفا می کند.
دوشنبه، 08 تیر 1394 - 10:45
استفاده از اگزوزوم های سلول های بنیادی برای القای خودترمیمی در قلب آسیب دیده موش
کمی بیش از یک دهه پیش محققین کشف کردند که همه سلول ها ماژول های ارتباطی کوچکی را ترشح می کنند که حاوی پیام رسان هایی برای سلول های دیگر هستند. اینک محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه Temple این وزیکول های ارتباطی ترشح شده از سلول های بنیادی را گرفته و آن ها را برای القای خودترمیمی در قلب آسیب دیده مورد استفاده قرار داده اند.
دوشنبه، 08 تیر 1394 - 10:26
مشارکت میکروRNAها در ریزش مو و پسرفت فولیکول مو
بیش از 60% مردان تا حدی ریزش مو را در طول زندگی شان تجربه می کنند. با این حال برخلاف شیوع بالای آن، درمانی موثر برای آن وجود ندارد. یکی از ویژگی های بارز فولیکول های مو در نواحی که مو ریخته است، پسرفت زودرس آن ها است. این امر منجر به ایجاد موهای کوتاه تر و خرده موهای شدید می شود.
دوشنبه، 08 تیر 1394 - 10:18
آووکادو می تواند در مبارزه با لوکمیا کمک کننده باشد
مقوی، مغذی، خامه ای و اینک مبارزه کننده با سرطان!. مطالعه ای جدید نشان می دهد که مولکول های مشتق از آووکاد می تواند در درمان شکلی از سرطان موثر باشد.
یکشنبه، 07 تیر 1394 - 10:30
سرنخ های جدید از ارتباط کلسترول و باروری
کلسترول چه به وسیله بدن ساخته شود و چه از طریق مواد غذایی وارد بدن شود، نقش حیاتی را در سلول ها ایفا می کند. این ماده، بلوک ساختاری استروئیدها و هورمون هایی است که شروع بلوغ و حمایت بارداری ضروری هستند. مطالعات جدید بر یک تنظیم کننده کلیدی کلسترول برای توانایی ساخت این هورمون ها دلالت دارد که بیشتر در بافت هایی مانند تخمدان وجود دارد که با باروری در ارتباط هستند.
یکشنبه، 07 تیر 1394 - 10:00
استفاده از سلول های انسانی برای ایجاد سیستم لیپیدی با عملکرد کامل در مدل موشی
بردن مطالعات از آزمایشگاه به کلینیک های بالینی فرایند طولانی و دشوار است اما برای تضمین ایمنی روش های درمانی جدید ضروری است. این امر شامل مدل های ایجاد شده در آزمایشگاه است که به خوبی مکانیسم های سلولی بدن انسان را تقلید می کنند.
یکشنبه، 07 تیر 1394 - 09:30
چگونه "موش های درخشان" به پژوهش های مغزی کمک می کنند؟
بهینه سازی سلول های بنیادی برای ترمیم اسیب در مغز موش ها به دنبال یک سکته، می تواند به محققین کمک کند که راه های جدیدی را برای ترمیم بیماری های نورودژنراتیو در انسان پیدا کنند.
شنبه، 06 تیر 1394 - 15:00
سلول های بنیادی لوکمیایی چه هستند و دلیل اهمیت آن ها چیست؟
همه لوکمیاها از یک سلول بنیادی خونی منفرد در مغز استخوان منشا می گیرند که DNAآن آسیب دیده است. این امر موجب تقسیم غیر طبیعی آن می شود و سیستم گردش خون را پر از سلول های خونی نابالغ فاقد عملکرد می کند که بقیه سلول های خونی را سرکوب کرده و موجب ایجاد لوکمیا می شوند.
شنبه، 06 تیر 1394 - 14:30
استفاده از سلول های بنیادی خود فرد بیمار برای درمان ها بدون نیاز به جراحی
استفاده از سلول های بنیادی جنینی در پزشکی موضوعی چالش برانگیز است. از طرف دیگر استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان بیماری ها نیازمند دستکاری جنین ها نیست و امید زیادی نیز در درمانی بسیاری از بیماری های مزمن ایجاد کرده است. اینک محققین از سلول های خود فرد بیمار برای درمان بیماری ها بدون انجام جراحی استفاده می کنند.
شنبه، 06 تیر 1394 - 14:00
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه