(آرشیو ماه مرداد 1394)
پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن بعد از تیمار با مهارکننده های تیروزین کینازی
محققین لهستانی می گویند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن(HCT) می تواند برای فاز مزمن و پیشرفته لوکمیای میلوئید مزمن(CML) که قبلا تحت تیمار دومین دوره مهارکننده های تیروزین کینازی(TKIs) قرار گرفته اند، استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394 - 09:15
انجام مطالعات سلول های بنیادی برای استئوآرتریت زانو
روز گذشته Regeneus اعلام کرد که توانسته است اولین بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو را به وسیله سلول های بنیادی مزانشیمی درمان کند. این نوع سلول درمانی را اصطلاحا Progenza می نامند. پروگنزا(Progenza) از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی اهداکننده های سالم مشتق می شود که شدیدا مورد غربالگری قرار گرفته اند.
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394 - 09:00
تمایز سلول های مشتق از اهداکننده به میکروگلیا بعد از پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف
مطالعات اخیر نشان داده است که میکروگلیاها از پیش سازهای نابالغ در کیسه زرده منشا می گیرند. بعد از تولد، جمعیت های میکروگلیا تحت شرایط طبیعی از طریق خودنوزایی حفظ می شوند و احتیاج به پیش سازهای میکروگلیالی مشتق از منوسیت ها ندارند.
ﺳﻪشنبه، 27 مرداد 1394 - 08:39
عربستان سعودی اولین کشور عربی با بیش از ده هزار اهدا کننده سلول های بنیادی
عربستان سعودی اولین کشور عربی است که به رکورد بیش از 10000 اهداکننده سلول های بنیادی رسیده است. یک فرایند پزشکی(اهدای سلول های بنیادی) که با ترغیب مردم به اهدای سلول های بنیادی می تواند سلول درمانی را افزایش داده و منجر به بهبود بسیاری از افرادی شود که از بیماری های لاعلاج و صعب العلاج رنج می برند.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 13:00
مشکلات اخلاقی و خطرات استفاده از خواهر و برادرهای نوجوان به عنوان اهداکننده سلول های بنیادی
اغلب یک خواهر یا برادر می تواند بهتر گزینه مطابق برای یک بیمار باشد که به پیوند سلول های بنیادی نیاز دارد اما این مطلب به ویژه در مورد اهدا کننده های نوجوان، که در یک سن آسیب پذیر قرار دارند باید با یکسری ملاحظات صورت گیرد.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 12:00
مهندسان ایرانی فیلترهای شکارکننده سلول های سرطانی ساختند
رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی از ساخت فیلترهایی برای شکار سلول های سرطانی خون با استفاده از خاصیت الکتریکی سلول های سرطانی به دست مهندسان ایرانی خبر داد.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 11:43
مطالعه ای به منظور ارتقا نسل جدید تکنولوژی های کشت سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه ویرجینیای غربی به دنبال مطالعه راه های ارتقا نسل جدید تکنولوژی های کشت سلول هستند که می توان از آن ها برای درمان بیماری های ناتوان کننده استفاده کرد. در این تکنولوژی ها سلول های بنیادی از یک موجود برداشته شده و رشد آن ها در یک محیط مهندسی شده کنترل می شود.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 11:00
کشف فاکتور جوان سازی مجدد در تخمک
محققین در انستیتو ژنوم A*STAR سنگاپور فاکتور متابولیک جوان سازی مجدد را در تخمک کشف کرده اند. این یافته های حیاتی درک ما را در مورد تغییرات متابولیسمی سلول در زمان پیری و طی جوان سازی مجدد بعد از لقاح اووسیت افزایش می دهد.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 09:30
فیبرهای عضلانی رشد یافته در آزمایشگاه مدلی  جدید برای مطالعه دیستروفی عضلانی
عضلات اسکلتی یکی از بافت های فراوان موجود در بدن انسان است اما تولید مقادیر انبوه این بافت در آزمایشگاه آسان نیست. هم چنین برخلاف کشت سایر سلول ها، کشت سلول های عضلانی از سلول های پیش ساز با دقت و کارایی راضی کننده ای صورت نگرفته است.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 09:00
بازسازی عضله قلبی آسیب دیده با شناسایی عناصر تنظیمی قلب طی تکوین
برای ترمیم یک قلب آسیب دیده، باید دانست که قلب چگونه ساخته می شود. چگونه یک سلول بنیادی که هویت خاصی ندارد به چندین نوع سلول تبدیل می شود که که به صورت یک ساختار سه بعدی سازمان یافته در می آیند.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 08:30
راهی جدید برای حفاظت از سلول های تولیدمثلی مردان
یک مطالعه جدید با بکار بردن یک منبع خارجی از سولفید هیدروژن، یک راهکار بالقوه را برای حفظ سلول های زایای مردان در مقابل استرس های گرمایی نشان داده است.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 08:15
استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای مدل سازی عفونت ویروس هپاتیتC
ایجاد سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) پتانسیل بالایی را در مدل سازی بیماری ها، غربالگری های دارویی، بازسازی اندام ها و درمان سرطان نشان داده است.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 08:00
پتانسیل تمایزی سلول های مشتق از جفت انسانی به سلول های پوستی در in vitro
اتوگرافت های پوستی یک تکنیک پرکابرد و حتی یک روش زیبایی برای درمان سوختگی های شدید است، با این حال این روش محدودیت هایی نیز دارد.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 07:30
ویژگی های سرکوب کنندگی ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از ژله وارتون
مطالعات اخیر نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی به نواحی التهابی مهاجرت می کنند و واکنش های ایمنی نامناسب را سرکوب می کنند. سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان با موفقیت در بیماران مبتلا به GVHD مورد استفاده قرار گرفته اند، اما بدست آوردن مغز استخوان خود خطراتی را برای اهداکننده به دنبال دارد.
دوشنبه، 26 مرداد 1394 - 07:15
حدود 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان خون لنفاوی حاد درمان می شوند
دبیر اجرایی نهمین همایش انجمن خون و سرطان کودکان گفت: سرطان خون لنفاوی حاد حدود 75 درصد سرطان خون کودکان را شامل می شود اما با پیشرفت های حاصل شده در حوزه علوم پزشکی، حدود 70 تا 80 درصد این بیماران درمان می شوند.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 13:59
صفحه 3 از 11ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه