(آرشیو ماه شهریور 1394)
سلول های iPS هدف دارویی را برای بیماری های عضلانی کشف کرده اند
دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) یک بیماری عضلانی است که در اوایل کودکی علایم خود را نشان می دهد و می تواند منجر به آتروفی پیشرفته و در نهایت مرگ شود. گزینه درمانی موثری در این مورد در دسترس نیست که دلیل عمده آن می تواند نقصان اطلاعات در مورد این بیماری و چگونگی ایجاد ان باشد، اگرچه یکی از دلایل آن می تواند بیان غیر طبیعی پروتئین دیستروفین باشد.
ﺳﻪشنبه، 10 شهریور 1394 - 08:30
استفاده از مهارت های پزشکی و مهندسی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک
محققین در دانشگاه اوهایو از مهارت های آزمایشگاهی شان برای ایجاد یک تست تشخیصی که می تواند شروع اولیه دیابت نوع یک را تشخیص دهد استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 10 شهریور 1394 - 08:00
سلول درمانی امیدوارکننده برای حیوانات خانگی
در حالی که سلول درمانی به طور مداوم برای درمان بسیاری از بیماری های مورد استفاده قرار می گیرند اما اینک محققین به دنبال استفاده از این درمان برای حیوانات خانگی مانند گربه ها هستند.
دوشنبه، 09 شهریور 1394 - 10:00
وارد شدن به شیار چیپ های سیلیکونی به سلول های بنیادی قلبی کمک می کند که به کاردیومیوسیت ها تبدیل شوند
محققین نشان داده اند که می توانند با استفاده از چیپ های سیلیکونی که در روی آن ها شیارهایی حکاکی شده است، سلول های بنیادی قلبی را به سلول های عضلانی قلب تبدیل کنند
دوشنبه، 09 شهریور 1394 - 09:30
ایمپلنت های چربی داغ مهندسی شده افزایش وزن را در موش کاهش می دهند
محققین در دانشگاه برکلی کالیفرنیا راه جدیدی را برای رشد و تکثیر چربی خوب یا سوزاننده انرژی ایجاد کرده اند و دریافته اند که این چربی به کاهش اضافه وزن کمک می کند و منجر به کاهش سطح گلوکز در موش ها می شود. این محققین براین باورند که تکنیک آن ها می تواند در نهایت منجر به روش های جدید برای مبارزه با چاقی، دیابت و سایر اختلالات متابولیک شود.
دوشنبه، 09 شهریور 1394 - 09:00
پیوند هپاتوسیت های مشتق از سلول های بنیادی انسانی در مدل جانوری نارسایی حاد کبدی
پیوند سلول های هپاتوسیتی می تواند برای بیماران مبتلا به نارسایی حاد کبدی نجات بخش باشد؛ با این حال، پیوند هپاتوسیت های انسانی اولیه به دلیل کمبود اهداکننده با محدودیت مواجه است.
دوشنبه، 09 شهریور 1394 - 08:00
کنگره های پزشکی، مامایی و پرستاری تولیدمثل و سلول‌های بنیادی رویان برگزار می‌شوند
همزمان از 11 تا 13 شهریور ماه
شانزدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل، یازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و دهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل رویان، 11 تا 13 شهریورماه جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 16:56
کشف کنترل الکتریکی رشد سلول سرطانی
سوئیچ های مولکولی تنظیم کننده رشد سلول انسانی، کار بزرگی را در جایگزینی سلول هایی که طی زندگی فرد می میرند، انجام می دهند. اما زمانی که خطایی رخ دهد، می تواند منجر به سرطان های تهدیدکننده حیات منجر شود. محققین در دانشگاه تگزاس، مکانیسم الکتریکی را آشکار ساخته اند که این سوئیچ ها را کنترل می کند.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 12:00
اثر بازدارنده قند خون روی اثرات مثبت ورزش روی استخوان افراد مبتلا به دیابت شدید
دیابت که اینک بیش از 30 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است می تواند مشکلات شدیدی را برای سلامتی فرد ایجاد کند که از جمله آن ها می توان به بیماری های قلبی، نابینایی، نارسایی های کلیوی و ... اشاره کرد.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 11:00
اولین شواهد بالینی مبنی بر معالجه نابینایی شبکیه به وسیله سلول های بنیادی جنینی
محققین اولین شواهد قوی مبنی بر این که سلول های بنیادی جنینی می توانند بینایی را در افراد مبتلا به اشتارگات و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن احیا کنند، ارائه داده اند.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 10:30
ارتباط بین التهاب و متاستاز سرطان کولون
مطالعه ای جدید در دانشگاه ایالتی آریزونا برای اولین بار جزئیاتی از این که چگونه التهاب منجر پراکنش سلول های سرطان کولون می شود را شناسایی کرده است.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 10:10
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی سفید موش ها و تمایز به هپاتوسیت های پری پورتال و پری سنترال
سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند در in vivo و in vitro سلول های شبه هپاتوسیتی تمایز یابند. در نتیجه به آن ها به دید منبع سلولی جدید برای درمان بیماری مختلف کبدی نگاه می شود.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 10:00
سلول های بنیادی بالغ برای آسیب های ورزشی
سلول درمانی دیگر یک جادو و افسون نیست و یک واقعیت است که ممکن است به زودی برای درمان بسیاری از بیماری ها به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 08:30
تکنیکی برای جوان سازی سلول های افراد پیر مبتلا به استئوآرتریت
تیمی از محققین در یورک از ظرفیت باورنکردنی جانورانی مانند سمندر که قادر به ترمیم اندام های حرکتی قطع شده هستند، برای ترمیم بافت های از دست رفته استفاده کرده اند.
یکشنبه، 08 شهریور 1394 - 08:30
ارزیابی تنوسیت های پیش ساز جنینی برای ترمیم آسیب های تاندونی
آسیب های تاندونی به ویژه آن هایی که در ورزش ایجاد می شوند، به سهولت ترمیم نمی شوند و این به دلیل ذات فیبری بافت های تاندونی است که نیرو را از عضلات به استخوان ها منتقل می کنند و بافت های اطراف را از فشار و کشش های وارده حفظ می کنند.
شنبه، 07 شهریور 1394 - 14:30
صفحه 10 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه