(آرشیو ماه مهر 1394)
راهنمای سه بعدی پرینت شده که به رشد مجدد اعصاب پیچیده بعد از آسیب کمک می کند
تیمی از محققین برای اولین بار راهنمای سه بعدی پرینت شده ای را ایجاد کرده اند که به افزایش عملکردهای حسی و حرکتی اعصاب بعد از آسیب کمک می کند. این مطالعه موفقیت آمیز این پتانسیل را دارد که بیش از 200000 فردی را که سالانه متحمل آسیب ها یا بیماری های عصبی شدید می شوند درمان کند.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 14:00
توالی یابی ژنومی کرم های با قابلیت خود ترمیمی به منظور یافتن دیدگاه های جدید در مورد سلول های بنیادی
کرمی به نام Macrostomum lignano که در سواحل ایتالیا یافت می شود می تواند بعد از ایجاد یک آسیب تمام بدن خود را مجددا بسازد و محققین سال هاست که به دنبال کشف راز این توانایی هستند.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 13:30
نقص پروتئین مادری طی بارداری، به وسیله سلول های عضلانی جنین به خاطر سپرده می شود
مطالعه ای جدید فرایندهای ژنتیکی را کشف کرده است که نشان دهنده ارتباط بین مصرف ناکافی پروتئین طی بارداری با ایجاد مشکلات عضلانی در مادر و فرزندان مذکرش است.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 13:15
ترمیم تمام ضخامت تاندون شانه بعد از تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف در مدل حیوانی
پارگی(tear) تاندون چرخان شانه یکی از دلایل شایع ناپایداری ها و دردهای مزمن شانه است.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 13:00
فریز کردن ژله وارتون بند ناف انسانی به صورت تازه، بعد از ذوب کردن تعداد بیشتری سلول بنیادی مزانشیمی برای سلول درمانی فراهم می کند
برخی بانک های خون بند ناف، تمام بند ناف را فریز می کنند که موجب می شود بعد از ذوب کردن جمعیت های هتروژنی از سلول های بنیادی مزانشیمی از این بخش میکروآناتومیک بدست آید.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 12:30
روش جدید برای تست پتانسیل تمایزی iPSCها می تواند منجر به درمان ها ایمن تر و کارآمدتر شود
از زمان کشف سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCها)، پتانسیل زیادی برای تکوین درمان ها در زمینه طب ترمیمی ایجاد شده است و تمام تلاش ها در این زمینه بوده است که چگونه از این iPSCها به صورت ایمن و موثر در درمان بیماری ها استفاده شود.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 12:15
انتقال پروتئین از دست رفته، قلب های آسیب دیده را در جانوران بهبود می بخشد
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد توانسته اند با انتقال یک پروتئین از طریق یک تکه کلاژن مهندسی شده، بافت قلبی آسیب دیده را در جانوران ترمیم کنند. این یافته ها می تواند راه را برای ایجاد درمان های انقلابی در زمینه طب ترمیمی باز کند.
دوشنبه، 13 مهر 1394 - 12:08
بیمارستان سلول درمانی تهران راه اندازی می‌شود
رئیس پژوهشگاه رویان:
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به راه اندازی بیمارستان سلول درمانی پایتخت گفت: از دولت و خیرین جهت پیشبرد برنامه‌ها دست یاری طلب می‌کنیم.
شنبه، 11 مهر 1394 - 09:50
شناسایی نقش جدیدی برای میتوکندری در عملکرد ایمنی
محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripps نقش جدیدی را برای یک آنزیم دخیل در مرگ سلولی کشف کرده اند. مطالعه آن ها نشان می دهد که آنزیم RIPK3 سیگنال های بین میتوکندری های سلولی و سیستم ایمنی را رله می کند.
ﺳﻪشنبه، 07 مهر 1394 - 00:18
ایجاد سلول های بنیادی خاص بیمار از خون
بنیاد سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) و علوم زیستی Q-state با همکاری یکدیگر به دنبال استفاده از آخرین دستاوردها و فن آوری ها برای درمان اختلالات سیستم عصبی هستند.
ﺳﻪشنبه، 07 مهر 1394 - 00:13
محققین به دنبال اجزای ایده آل برای ساخت غضروف
محققین در هاروارد و دانشگاه Case Western Reserve بودجه ای معادل دو میلیون دلار را برای یک پروژه پنج ساله دریافت کرده اند که هدف آن ساخت یک ریز کارخانه برای فراهم کردن فرمول تولید غضروف های مفصلی است.
ﺳﻪشنبه، 07 مهر 1394 - 00:10
روشی جدید برای مقابله با مقاومت سرطان سینه به هورمون درمانی
محققین دانشگاه منچسترتوضیحات جدیدی را ارائه داده اند که چرا زنانی با سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت(ER+) به هورمون درمانی مقاومت نشان می دهند و در این میان روشی جدیدی نیز برای فائق آمدن براین مشکل ارائه داده اند.
دوشنبه، 06 مهر 1394 - 20:36
محققان آلمان برای ترمیم بافت قلب با کمک سلول بنیادی تلاش می کنند
مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان
مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان گفت: با توجه به افزایش نرخ بیماری های قلبی در سراسر جهان، در حال حاضر بر روی درمان این نوع بیماری ها با کمک سلول های بنیادی مشغول تحقیق هستیم.
دوشنبه، 06 مهر 1394 - 11:33
با وجود تعداد اهداکننده سلول های بنیادی کم، بیماران هم چنان در امید زندگی می کنند
سال هاست که بسیاری از بیماران به دنبال اهداکننده سلول های بنیادی خونی می گردند که از نظر ژنتیکی با آن ها مطابق باشند. در این میان بسیاری از آن ها به دلیل ابتلا به تالاسمی بتا نیازمند این هستند که دو بار در ماه خون دریافت کنند. با همه این مشقت ها پزشکان به آن ها توصیه می کنند که منتظر یک اهداکننده مناسب و مطابق باشند. زیرا در این صورت است که آن ها معالجه می شوند و دیگر نیازی به دریافت خون ندارند.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 12:00
ماتریکس تراپی مورد تایید FDA برای بیماری های قلبی
تیمی از متخصصین قلب و عروق در دانشگاه Utah توانسته اند برای اولین بار در دنیا با روشی جدید بیمار 72 ساله ای را که دچار حمله قلبی شده بود با موفقیت درمان کنند. آن ها در این روش ماتریکس قلبی را به طور مستقیم به قلب آسیب دیده تزریق کردند. این اولین مطالعه بالینی است که مورد تایید FDA برای ماتریکس تراپی قلبی قرار گرفته است.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 10:30
صفحه 10 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه