(آرشیو ماه آذر 1394)
قلب انسان می تواند بعد از یک آسیب سخت به طور کامل بهبود یابد!
محققین موردی را گزارش کرده اند که نوزادی که دچار یک حمله قلبی شدید در ابتدای زندگی اش شده بود و این امر موجب انسداد عروق کرونری حیاتی اش شده بود به طرز حیرت آوری خیلی سریع بهبود یافته است.
شنبه، 28 آذر 1394 - 12:15
ویرایش ژن در جنین ها با مشکلات علمی و اخلاقی فراوانی روبرو است
پیشرفت های اخیر در زمینه تکنولوژی های دستکاری کننده ژنوم، انقلابی را در تحقیقات زیست شناسی و پزشکی ایجاد کرده است. هر چند این تکنولوژی پتانسیل بسیار زیادی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد اما به کار بردن این تکنولوژی در مورد جنین ها با مشکلات علمی و اخلاقی فراوانی روبرو است.
شنبه، 28 آذر 1394 - 12:00
سلول های بنیادی پرتوان انسانی+ CRISPR/Cas9 = مدل آزمایشگاهی بیماری کلیه پلی کیستیک
تکنیک CRISPR/Cas9 انقلابی در ژنتیک محسوب می شود که شرایط را برای ویرایش ژنوم به صورت بسیار دقیق فراهم می آورد. در مطالعه ای جدید محققین از ترکیب دستاوردهای جدید در این زمینه و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول های بنیادی پرتوان انسانی برای مدل سازی بیماری کلیه پلی کیستیک(PKD) استفاده کرده اند.
شنبه، 28 آذر 1394 - 11:45
کشف جدیدی که منجر به تولید موثرتر نورون های دوپامینی می شود
دهه های متمادی است که دغدغه اصلی در درمان پارکینسون یافتن راهی برای ترمیم نواقص نورون های دوپامینی و بازگرداندن دوباره آن ها به بیماران است تا بتوانند مجددا تولید دوپامین را از سر بگیرند.
شنبه، 28 آذر 1394 - 11:30
سطوح بالای متیلاسیون DNA با افزایش وزن زمان تولد و چاقی زیاد مرتبط است
محققین در زمینه چاقی پیش از این نشان داده بودند که اضافه وزن ما تا حدی به وسیله DNA‌ ما از قبل تعیین شده است. اینک محققین در A*STAR کشف کرده اند که تنوعات اپی ژنتیکی در برخی مناطق ژنومی مرتبط با چاقی می تواند به طور مستقیم روی وزن نوزاد در زمان تولد و چاقی وی تاثیر بگذارد.
شنبه، 28 آذر 1394 - 11:15
مردان نابارور بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی و دیابت قرار دارند
مردانی که نابارور تشخیص داده می شوند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار مشکلاتی برای سلامتی شان شود که از جمله این مشکلات می توان به دیابت، بیماری ایسکمی قلبی، مصرف الکل و اعتیاد اشاره کرد.
شنبه، 28 آذر 1394 - 11:00
ابداع روش جديد استخراج و جداسازي سلول هاي بنيادي در چهارمحال و بختياري
محقق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موفق به ابداع روش جدید استخراج و جداسازی سلول های بنیادی از بند ناف جنین شد.
شنبه، 28 آذر 1394 - 09:22
ایجاد بافت مجاری فالوپ با استفاده از سلول های بنیادی در آزمایشگاه
محققین موفق به ایجاد راه جدیدی برای کشت سلول های مجرای فالوپ شده اند که انتظار می رود شرایط را برای درک بهتر فیزیولوژی خانم ها و مهار برخی بیماری های زنان مانند ناباروری، سرطان تخمدان و التهاب فراهم آورد.
جمعه، 27 آذر 1394 - 15:54
نقشه سه بعدی ژنوم انسان رابطه بین موتاسیون ها و تکوین بیماری ها را نشان می دهد
محققین در انستیتوWhitehead نقشه ای از حلقه های DNA تهیه کرده اند که شامل ساختارهای سه بعدی از ژنوم انسانی است که بیان ژن ها را در سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی بالغین تنظیم می کند. جایگاه ژن ها و عناصر تنظیمی درون این شبکه های کروموزومی می تواند به محققین در انجام بهتر مطالعات ژنومیک و یافتن ارتباط بین موتاسیون ها و تکوین بیماری ها کمک کند.
جمعه، 27 آذر 1394 - 15:49
چربی قهوه ای و مبارزه با دیابت و چاقی
محققین از عموم درخواست کرده اند که برای سرمایه گذاری روی مطالعه ای جدید که قصد دارد از چربی خود بدن برای مقابله با چاقی و دیابت استفاده کند، داوطلب شوند.
جمعه، 27 آذر 1394 - 15:45
پروتئین های TET به حفظ یکپارچگی ژنوم کمک می کنند
سال هاست که محققین می دانند که پروتئین های خانواده TET دارای عملکرد سرکوب کنندگی تومور هستند ولی با این وجود چگونگی عملکرد آن ها هنوز مشخص نیست.
جمعه، 27 آذر 1394 - 13:51
فیبرهای شبه مانند به جا مانده از سلول های عضلانی آسیب دیده، سلول های بنیادی را برای بازسازی هدایت می کنند
محققین در انستیتو Carnegie تکنیکی را ایجاد کرده اند و به موجب آن دریافته اند که سلول های بنیادی و پیش ساز عضلانی از طریق جایگاه های آسیب دیده در موش زنده مهاجرت می کنند.
جمعه، 27 آذر 1394 - 13:47
پیوند ترکیب سلول های بنیادی ممکن است برای درمان دیابت نوع یک سودمند باشد
پیوند سلول های مشتق از بند ناف به همراه سلول های بنیادی مغز استخوان اتولوگ ممکن است درمانی امیدوار کننده برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع یک باشد.
جمعه، 27 آذر 1394 - 13:42
استفاده از ارگانوئیدهای روده ای برای مطالعه سالمونلا
یکی از دلایل مسمویت های غذایی وجود سالمونلا انتریکا است. این باکتری روی اپی تلیوم پوشاننده روده اثر می گذارد و منجر به قلنج های معدی دردناک، اسهال و تب می شود.
جمعه، 27 آذر 1394 - 13:37
استفاده از سلول های مشتق از جفت به منظور کاهش آسیب مغز استخوان ناشی از پرتودرمانی با دوز بالا
سلول درمانی با استفاده از سلول های مشتق از جفت انسانی(PLX-R18) ممکن است آسیب سلولی ناشی از پرتودرمانی دوز بالا را احیا کند. چنین پرتودرمانی هایی موجب یک فاجعه هسته ای(nuclear catastrophe) می شوند.
جمعه، 27 آذر 1394 - 13:31
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه