(آرشیو ماه آذر 1394)
جداسازی سلول های دخیل در تومورهای مغزی مشتق از سرطان سینه
محققین در انستیتو تحقیقاتی هودسون ویژگی های ژنتیکی برخی سلول های توموری آزاد(CTCs) را در سرطان سینه شناسایی کرده اند که ممکن است روزی منجر به درمان مهاری سلول های سرطانی متاستازیک شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 10:30
تولید مقادیر انبوه سلول های بنیادی مزانشیمی نیازمند تغییر دقیق محیط رشد است
سلول های بنیادی مزانشیمی نقش حیاتی در درمان دارند ولی علی رغم پیشرفت های صورت گرفته هنوز هم تولید آن ها در مقادیر اندک صورت می گیرد.در مطالعه ای جدید محققین در A*STAR محیط کشت بهتری را برای رشد این سلول ها طراحی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 10:15
مسیر سیگنالینگی برای سرکوب تومورها
محققین در دانشگاه بازل نگاهی به یک سیگنالینگ موجود در اغلب موجودات داشته اند و دریافته اند که سرکوب این مسیر می تواند ایجاد نوع خاصی از تومورهای مغزی را سرکوب کند.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 09:45
درمان استئوآرتریت زانو با ترکیب سلول درمانی، پلاسمای غنی از پلاکت و تمرین های عضلانی اسکلتی
استئوآرتریت زانو یکی از معضلاتی است که به دلیل دردهای مفصلی مداوم، سفتی و بدشکلی های مفاصل، آسیب لیگامنت و آتروفی بافت عضلانی پیرامون زانو، مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کند. به دلیل این پیچیدگی، درمان این بیماری تا حدی مشکل است.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 09:30
استفاده از نانو بمب ها برای انتقال برخی عوامل و تغییر فعالیت ژنی در سلول های بنیادی سرطانی
محققین در دانشگاه ایالتی اوهایو نانوذره هایی را تولید کرده اند که زمانی که در معرض نور لیزری نزدیک مادون قرمز قرار می گیرد متورم شده و می ترکند.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 09:15
تصویب 28 پروژه تحقیقاتی در مرکز سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز
رییس مرکز تحقیقات سلولی‌مولکولی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تصویب 28 پروژه تحقیقاتی در این مرکز از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های ویژه مدارس جهت آشنایی دانش‌آموزان با مباحث سلولی‌مولکولی برگزار شود.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 13:50
کلسیم درون سلولی سیگنالینگ های پیچیده را برای کنترل فعالیت سلول های بنیادی یکپارچه می کند
سلول های بنیادی بالغ بازسازی بافت ها را در تمام طول عمر تضمین می کنند اما فعالیت این سلول های بنیادی باید در حمایت از بازسازی و جلوگیری از سرطان به دقت کنترل شود. چگونگی حفظ این تعادل یکی از سوال های مهم در زمینه بیولوژی سلول های بنیادی است.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 11:30
آیا می توان تمام اندام یا بافت را به صورت فریز شده حفظ کرد؟
محققین در کالج مهندسی دانشگاه ایالتی Oregon روش جدیدی را برای انجماد شیشه ای(vitrification) کشف کرده اند که می تواند در نهایت موجبات حفظ بافت ها و اندام به منظور استفاده در آینده را فراهم سازد.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 11:00
 تکثیر موثرتر سلول های بنیادی مزانشیمی روی نانوالیاف قالب گیری شده با نانوذره های مغناطیسی
داربست های سه بعدی نانولیفی، گزینه های مناسبی برای مهندسی بافت های مختلف هستند و بهینه کردن ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این داربست ها می تواند محققین را به شبیه سازی هر چه بیشتر و بهتر بافت ها رهنمون سازد.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 10:30
تناقضات در تزریق اسید هیالورونیک برای درمان استئوآرتریت
تزریق اسید هیالورونیک یک درمان متداول برای بیماری استئوآرتریت محسوب می شود اما مطالعه جدید به وسیله زیست مهندسین دانشگاه Cornell اطلاعات جدید در مورد مزایا و معایب استفاده از این ماده ارائه داده است.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 10:00
داروی ترمیم کننده ای که به روند بهبود بافت چشم بعد از جراحی سرعت می بخشد
یک داروی بازسازی کننده می تواند با تحریک ترمیم سریع تر بافت چشمی، بافت جراحی شده را ظرف مدت یک الی دو روز بهبود ببخشد. این داروی جدید می تواند درد چشم و هم چنین حساسیت به نور را در چشم کاهش دهد.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 09:45
استفاده از سلول های شبه هپاتوسیتی مشتق از iPSCها برای مدل سازی عفونت پلاسمودیومی کبد در آزمایشگاه
ریشه کن کردن مالاریا یکی از اهداف مهم نظام سلامت عمومی است که به دلیل عود مجدد مالاریا بعد از درمان، افزایش مقاومت های دارویی و اثر ژنتیک میزبان روی کارایی داروهای ضد مالاریایی با چالش هایی مواجه است.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 09:30
استفاده از فولیکول های تخمدانی برای حفظ باروری
محققین در دانشگاه میشیگان روش جدیدی را برای حفظ باروری در بیماران سرطانی جوانی که نگران باروری شان بعد از استفاده از درمان های سرطانی هستند ارائه کرده اند.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 09:15
تولید دیافراگم از سلول های بنیادی و امیدواری برای درمان نقص های زمان تولد
محققین روسی، آمریکایی و سوئدی با همکاری یکدیگر موفق شده اند که بافت دیافراگم جدیدی را به کمک سلول های بنیادی و یک داربست سه بعدی در رت مهندسی کنند. این دیافراگم بعد از پیوند به رت ها، توانست ویژگی های مکانیکی پیچیده مربوط به عضلات دیافراگم را نشان دهد.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 09:00
انجام 14  پیوند موفقیت آمیز با سلول های بنیادی خون بندناف
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان خبر داد:
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان درباره آمار پیوند های انجام شده از نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان گفت: تعداد پیوند های انجام شده امسال بسیار خوب بود و 6 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی و 8 پیوند با سلول های خون بندناف ذخیره شده در بانک عمومی انجام شده است.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 08:31
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه