(آرشیو ماه آذر 1394)
ژله وارتون یا خون بند ناف: کدام یک منبع سلولی بهتری برای سلول درمانی دیابت هستند؟
در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه ملی مصر به بررسی تفاوت های بین سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف و ژله وارتون برای سلول درمانی دیابت پرداختند.
یکشنبه، 08 آذر 1394 - 10:30
اعلام آمادگی بیمارستان های آمریکا برای پیوند رحم
پنج شنبه گذشته، بیمارستان کلیولند در آمریکا برای انجام پیوند رحم برای زنانی که نیازمند این فرایند هستند اعلام آمادگی کرد. این تکنولوژی(پیوند رحم) که در سوئد پایه گذاری شده است می تواند به بسیاری از خانم هایی که به دنبال راهی برای درمان ناباروی شان هستند کمک کند.
یکشنبه، 08 آذر 1394 - 10:15
پروتئین باکتریایی که می تواند به سلول های بنیادی کمک کند به نورون تبدیل شوند
یک پروتئین مشتق از باکتری اشرشیا کلی می تواند در ترکیب با ریزمولکول ها به طور سینرژیک سلول های پرتوان را برای تبدیل شدن به نورون های دارای عملکرد القا کند.
یکشنبه، 08 آذر 1394 - 10:00
سلول های بنیادی خون بند ناف: یک ابزار موثر و کم هزینه در استراتژی های کارآزمایی بالینی
بیش از دو دهه است که سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف با موفقیت برای درمان برخی بیماری های تهدید کننده حیات مانند لوکمیا و سایر سرطان ها و هم چنین اختلالات ایمنی و خونی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به مقاله ای می پردازیم که در genengnews به چاپ رسیده است و مروری بر دستاوردها و ویژگی های این منبع سلولی داشته است.
یکشنبه، 08 آذر 1394 - 09:53
پیوند سلول های بنیادی خون ساز در تبریز انجام می شود
دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پیوند سلول های بنیادی خون ساز برای نخستین بار در شمال غرب کشور در تبریز انجام می شود.
شنبه، 07 آذر 1394 - 13:43
همکاری مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی استان با دانشگاه علوم پزشکی تبریز
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی خبر داد
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از همکاری تنگاتنگ مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی استان با دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: پس از راه اندازی مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان، مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخشی از فعالیت‌های آنان را بر عهده گرفته است.
شنبه، 07 آذر 1394 - 13:29
مینی روده های رشد یافته در آزمایشگاه ابزاری برای مطالعات تغذیه ای
توانایی ایجاد پیش سازهای سه بعدی یک اندام با استفاده از سلول های بنیادی در آزمایشگاه، انقلابی در زمینه زیست پزشکی محسوب می شود. اما استفاده از این ارگانوئیدهای آزمایشگاهی چه کمک هایی می تواند به ما بکند.
شنبه، 07 آذر 1394 - 12:00
شناسایی پروتئین جدید مرتبط با بیماری هانتینگتون
محققین در دانشگاه فلوریدا در مطالعاتشان روی بیماری هانتینگتون نشان داده اند که ژنی که موجب این اختلال کشنده می شود کوکتیلی از پروتئین های جهش یافته را می سازد که در مغز تجمع می یابند. این یافته ها از آن جهت با اهمیت به نظر می رسند که وجود این پروتئین های جهش یافته جدیدا شناسایی شده موجب مرگ نورون ها و ایجاد نواحی مغزی با آسیب دیدگی وسیع می شوند.
شنبه، 07 آذر 1394 - 11:00
پیش بینی پاسخ بیماران به  داروهای کاهش دهنده کلسترول با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از ادرار
کلسترول خون بالا را می توان با افزایش خطر بیماری های قلبی و سکته مرتبط دانست. برای شناسایی استراتژی های جدید مبارزه با کلسترول بالا در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند، نیاز به یک مدل پیش درمانگاهی است که بتواند شرایط فیزیولوژیک دخیل در این فرایند را شبیه سازی کند.
شنبه، 07 آذر 1394 - 10:40
رابطه برقرار کردن کلیه های مشتق از سلول های بنیادی با عروق خونی بعد از پیوند ‌به موش
تاکنون گروه های تحقیقاتی متعددی انواع سلول های مختلف بدن را گرفته و آن ها را به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPS) بازبرنامه ریزی کرده اند. این سلول های می تواند انواع مختلف سلول ها را در بدن بوجود آورند.
شنبه، 07 آذر 1394 - 10:15
رویکردی جدید برای کمک به ترمیم بهتر و سریع تر استخوان ها
محققین دانشگاه ساوتهمپتون نوعی داروی جدید را طراحی کرده اند که ممکن است به بهبود سریع تر و بهتر استخوان ها کمک کند.
شنبه، 07 آذر 1394 - 09:45
سلول های بند ناف به ارتباط نورون های چشمی کمک می کنند
سلول های جداسازی شده از بافت بند ناف مولکول هایی را تولید می کنند که به نورون های شبکیه رت کمک می کنند رشد کرده، ارتباط برقرار کرده و زنده بمانند. محققین در دانشگاه Duke نشان داده اند که این مولکول ها که ترومبوسپوندین نام دارند، ممکن است برای درمان بیماری های تحلیل برنده چشمی مفید باشند.
پنجشنبه، 05 آذر 1394 - 11:00
کشف سوپر سلول های بنیادی در دانشگاه مک کوآیر
محققین در دانشگاه مک کوآیر سیدنی برای اولین بار روشی را برای شناسایی سلول های بنیادی طراحی کرده اند که منجر به شناسایی سلول هایی می شود که غلظت های بالایی از پروتئین های سیتوکین را به بیرون پمپ می کند. این روش پیشگامانه این امکان را فراهم می آورد که از محصولات جانبی فرایند لیپوساکشن برای درمان عوارض مفصلی و قلبی استفاده شود.
پنجشنبه، 05 آذر 1394 - 10:25
شناسایی سلول های چربی در انسان که از مغز استخوان منشا می گیرند
محققین در دانشگاه کلرادو دریافته اند که سلول های چربی که از سلول های بنیادی مغز استخوان منشا می گیرند ممکن است با بیماری های مزمنی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کلیوی و برخی سرطان ها مرتبط باشند.
پنجشنبه، 05 آذر 1394 - 10:00
ترمیم بهتر و موثرتر استخوان با استفاده از سلول های بنیادی
محققین در مرکز تحقیقات A&M تگزاس نشان داده اند که استفاده از سلول های بنیادی به عنوان گزینه درمانی می تواند در مقایسه با سایر روش های درمانی، به نحو موثرتری استخوان را ترمیم کند.
پنجشنبه، 05 آذر 1394 - 09:28
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه