(آرشیو ماه فروردین 1395)
سلول های بنیادی ‌و بازسازی عدسی چشم در کاتاراکت
هفته گذشته محققین دانشگاه کالیفرنیا شکل جدیدی از درمان ترمیم چشم را طراحی کرده اند که در آن از سلول های بنیادی برای رشد بافت چشمی در بیمارانی که از کاتاراکت و سایر اختلالات چشمی رنج می برند استفاده شده است.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 09:30
اولین پیوند موفقیت آمیز سلول های بنیادی برای درمان سکته
مرکز پزشکی بیمارستان تگزاس در هیوستون اعلام کرده است که محققین این مرکز توانسته اند اولین پیوند موفقیت آمیز سلول های بنیادی را برای درمان سکته انجام دهند.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 09:00
شناسایی نقش بیشتر ژن Twist‌در تشخیص سرطان سینه
در مطالعات موشی که در سال 2009 صورت گرفت محققین جان هاپکینز نشان دادند که پروتئینی که به وسیله ژن Twist ساخته می شود ممکن است بتواند مارکر مناسبی برای شناسایی سلول های بنیادی باشد که مسئول رفتار تهاجمی و متاستاز سرطان هستند.
یکشنبه، 08 فروردین 1395 - 13:57
شناسایی دلایل ژنتیکی بیماری عصبی آتاکسی مغزی نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی
با استفاده از اطلاعات ژنتیکی دو خانواده مختلف که طی سه نسل مبتلا به بیماری آتاکسی مغزی نخاعی(SCA) بودند، محققین موتاسیون جدیدی را شناسایی کرده اند که مسئول اختلالات حرکتی دژنراتیو و نهایتا کشنده مربوط به این بیماری است.
یکشنبه، 08 فروردین 1395 - 12:03
جداسازی سلول های بنیادی سینه می تواند به مطالعات سرطان سرعت ببخشد
محققین انستیتو سالک با کنترل دقیق دو پروتئین کشف کرده اند که چگونه می توانند سلول های بنیادی پستانی را به صورت زنده و دارای عملکرد در آزمایشگاه نگاه دارند. این توانایی جدید برای رشد و تکثیر سلول های بنیادی پستانی به محققین اجازه می دهد که تکوین سینه و تشکیل سرطان های سینه را مورد مطالعه قرار دهند.
یکشنبه، 08 فروردین 1395 - 11:54
بالا و پایین کردن محدودیت کالری برای پیری و سلامتی
همه مردم به خوبی می دانند که رژیم غذایی می تواند اثرات مهمی روی سلامتی و طول عمر فرد داشته باشد. اینک محققین انستیتو Leibniz در آلمان نشان داده اند که در کنار بهبود عملکرد سلول های بنیادی در موش، محدود کردن کالری می تواند منجر به ضعف کشنده سیستم ایمنی نیز شود که از اثرات تهدید کننده حیات رژیم های غذایی است.
یکشنبه، 08 فروردین 1395 - 11:00
راه اندازی تحقیقات سلول های بنیادی جنینی در کره جنوبی
به دنبال تصمیم دولتمردان و سیاست گذاران آمریکایی در رفع ممنوعیت تحقیقات سلول های بنیادی جنینی، اینک قانون گذاران کره ای نیز تصمیم گرفته اند که استفاده از سلول های بنیادی مشتق از جنین های انسانی کلون شده را با محدودیت های کمتر آزاد اعلام کنند.
شنبه، 07 فروردین 1395 - 11:00
به اشتراک گذاشتن چشم اندازهای آینده به وسیله محققین سلول های بنیادی
در کنفرانس جهانی که امسال در انستیتو میلکن برگزار شده است در یکی از سخنرانی ها دکتر پائولا کانون دانشیار مدرسه پزشکی Keck و یکی از محققین اصلی در مرکز سلول های بنیادی USC در مورد نقش گرسنگی و روزه داری روی سلول های بنیادی به صحبت پرداخته است.
شنبه، 07 فروردین 1395 - 10:00
ترکیب داروها برای خاموش سازی سلول های بنیادی سرطانی و رشد تومورها در سرطان ریه تهاجمی
محققین در کلینیک مایو یکی از شایع ترین و کشنده ترین از اشکال سرطان ریه را با ترکیب یک داروی روماتوئید آرتریت و یک داروی آزمایشگاهی سرکوب کرده اند.
شنبه، 07 فروردین 1395 - 09:00
بازسازی عضلات قلبی دارای عملکرد در قلب های انسانی سلول زدایی شده
محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) گام های اولیه ای را به سمت ایجاد قلب های انسانی مهندسی شده با استفاده از ترکیبات نواری قلب اهدایی برداشته اند که دارای پاسح ایمنی و سلول های عضلانی قلب مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی هستند که خود می توانند از یک فرد بیمار گرفته شده باشند.
جمعه، 06 فروردین 1395 - 10:00
اهدای سلول های بنیادی در ایروان برای نجات جان برادر در استرالیا
خانم کارین شگناوریان تا یک ماه پیش هیچ وقت فکر نمی کرد که می تواند زندگی برادرش که در استرالیا زندگی می کند را نجات دهد تا این که یک ماه پیش سازمان اهدای مغز استخوان استرالیا شروع به جست و جو برای یک اهداکننده سلول های بنیادی مطابق در ارمنستان کرد.
جمعه، 06 فروردین 1395 - 09:40
شکل مدیفه شده CRISPR به عنوان یک سوئیچ کنترل بیان ژن در سلول های بنیادی عمل می کند
با ترکیب دو عدد از قویترین ابزارهای بیولوژیک قرن 21، محققین در انستیتو گلادستون برای اولین بار با استفاده از سیستم CRISPR-Cas9 مدیفه کرده اند که چگونه ژنوم سلول های بنیادی پرتوان القایی خوانده می شود. این یافته ها می تواند منجر به ایجاد تکنولوژی های پیشرفته برای ایجاد مدل های سلولی برای بیماری های ژنتیکی شود.
جمعه، 06 فروردین 1395 - 09:00
آسیب نخاعی و کنترل بیورباتیک مثانه
افرادی که دچار آسیب نخاعی می شوند با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند که راه رفتن مجدد یکی از کوچک ترین های آن ها محسوب می شود. به همین منظور محققین کمبریج به دنبال راهی هستند که بتوانند کیفیت زندگی این افراد را افزایش دهند.
جمعه، 06 فروردین 1395 - 08:00
راه جدیدی برای برای بدست آوردن سلول های بنیادی بهتر از اهداکنندگان
محققین استرالیایی روش جدیدی را برای بدست آوردن سلول های بنیادی طراحی کرده اند که کمتر تهاجمی است و برای اهداکنندگان عوارض جانبی کمتری دارد.
پنجشنبه، 05 فروردین 1395 - 13:46
روشن شدن سوئیچ های ژنتیکی در طی تکوین و تکامل
مطالعه ای جدید به وسیله محققین علوم پایه در کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک به دنبال درک این مطلب بوده است که چگونه بیان یک ژن بوسیله نوتوکورد آغاز می شود.
پنجشنبه، 05 فروردین 1395 - 12:44
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه