(آرشیو ماه بهمن 1395)
ناهنجاری ژنتیکی همراه با تولید سلول های بنیادی
یافته های جدید محققین علاوه براین که درک بهتری نسبت به فرایند تولید سلول های بنیادی ارائه می دهد بلکه می تواند به مطالعات مبتنی بر سلول های بنیادی بی خطرتر و انجام مطالعات بالینی در آينده نیز کمک کند.
چهارشنبه، 13 بهمن 1395 - 09:30
14 قطب جامع سرطان با سه هزار میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود
مشاور وزیر بهداشت
مشاور اقتصادی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 14 قطب جامع سرطان با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی شرکتهای خصوصی در کشور ساخته می شود.
ﺳﻪشنبه، 12 بهمن 1395 - 13:33
فراوانی موتاسیون های ژنتیکی در سالخوردگان سالم بالای 100 سال(supercentenarian)
موتاسیون های ژنتیکی معمولا به دلیل ارتباطشان با بیماری هایی مانند سرطان مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما در مورد موتاسیون هایی که در افراد سالم اتفاق می افتد اطلاعات اندکی در دست است.
دوشنبه، 11 بهمن 1395 - 08:31
شناسایی منبع سرطان مثانه تهاجمی
فیلیپ بیچی یک محقق در زمینه بیوشیمی و زیست شناسی تکوینی می گوید: مرحله ای بینابینی را طی پیشرفت سرطان شناسایی کرده است که طی آن یک تک سلول بنیادی سرطانی و اخلافش می توانند به طور سریع و کامل جایگزین کل پوشش مثانه شوند.
دوشنبه، 11 بهمن 1395 - 08:00
ارگانوئیدهای مناسب می توانند به حل کردن معماهای مربوط به پاسخ ایمنی کمک کنند
ایا می توان یک مدل سازگار و مبتنی بر زیست مواد از اندام ها را برای ردیابی پاسخ ایمنی به برخی از پاتوژن ها، سرطان، رد پیوند و ... طراحی کرد؟
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 16:30
پروتئینی که از سلول های شروع کننده تومور سرطان سینه محافظت می کند
پژوهشگران در بیمارستان عمومی ماساچوست پروتئینی را شناسایی کرده اند که ممکن است نقش حیاتی را در حفظ جمعیتی از سلول های شروع کننده تومور(TICs) در سرطان سینه داشته باشند، هم چنین آن ها ترکیبی را شناسایی کرده اند که می تواند توانایی این پروتئین در حفاظت از TICها را کاهش دهد.
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 16:00
استفاده از چربی برای کمک به بهبود زخم ها بدون ایجاد اسکار
پزشکان راهی را برای دستکاری زخم ها یافته اند که فرایند بازسازی زخم را بدون ایجاد بافت اسکار بهبود می بخشد. این روش شامل تغییر دادن فراوان ترین نوع سلولی که در زخم ها یافت می شود و تبدیل کردن آن ها به سلول های چربی است.
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 15:00
چگونه سلول های بنیادی به بهبود آسیب مغزی کمک می کنند
سال ها محققین به دنبال درمان های جدید برای آسیب های مغزی ترومایی بوده اند و در این میان به مطالعات سلول های بنیادی با استفاده از مدل های جانوری استناد کرده اند. در بسیاری از آن ها، پیوند سلول های بنیادی به میزان قابل توجهی عملکرد مغزی را در جانوران مدل شده برای ترومای مغزی بهبود بخشیده است. اما چگونه این بهبودی اتفاق می افتد؟
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 14:00
افزایش طول عمر عملکردی بودن سلول های بنیادی در درمان بازسازی کننده بینایی
محققینی که بینایی را در موش ها به صورت طولانی مدت افزایش داده اند، بر اهمیت نقش سیستم ایمنی در رد سلول های پیوند شده تاکید دارند.
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 13:00
تولیدیک میلیون لیترپلاسما تا1400/ احداث مراکز اهدای سلول های بنیادین
رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت که یکی از برنامه های مورد نیاز و اساسی تولید یک میلیون لیتر پلاسما و داروهای مشتق از آن و هموگلوبین های اختصاصی در داخل کشور در کشور تا سال 1400 است.
یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 11:22
تایید یک محصول برای ترمیم نواقص غضروف زانو
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)،کندروسیت های کشت شده اتولوگ تحت عنوان Maci را برای ترمیم غضروف های ناقص زانو مورد تایید قرار داده است.
یکشنبه، 03 بهمن 1395 - 11:39
تبدیل سلول های خونی بالغ به سلول های بنیادی خون ساز
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد سلول های خونی بالغ موشی را با استفاده از کوکتیلی از هشت فاکتور رونویسی به سلول های بنیادی خون ساز تبدیل کرده اند.
یکشنبه، 03 بهمن 1395 - 11:00
امیدواری به احیای بینایی با استفاده از سلول های بنیادی
تعداد افرادی که به دلیل تحلیل رفته شبکیه به صورت پیشرفته، نابینایی شان را از دست می دهند روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه درمان امیدوارکننده ای برای آن وجود ندارد. با این حال مطالعه ای موفقیت آمیز با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی امید دوباره ای به این بیماران بخشیده است.
یکشنبه، 03 بهمن 1395 - 10:30
متابولیسم چربی، پاشنه آشیل سلول های بنیادی سرطانی
محققین مشخصه متابولیکی را کشف کرده اند که برای عملکرد سلول های بنیادی سرطانی حیاتی است و دریافته اند که مختل کردن این مکانیسم متابولیکی در سرطان تخمدان می تواند رشد تومور را مهار کند.
یکشنبه، 03 بهمن 1395 - 10:00
‌شبیه سازی ناحیه های مختلف مغز روی چیپ
محققین دانشگاه هاروارد یک مغز چند ناحیه ای را روی چیپ(brain-on-chip) طراحی کرده اند که پیوستگی و ارتباط بین نواحی مختلف مغز را مدل سازی می کند. این مدل آزمایشگاهی برای شناسایی تفاوت های بین نورون های مناطق مختلف مغز استفاده شده است و ارتباطات بین این نورون ها را تقلید می کند.
یکشنبه، 03 بهمن 1395 - 09:33
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه