(آرشیو ماه اسفند 1395)
مسیر معیوب ژنتیکی مربوط به شیزوفرنی در رحم و در زمان جنینی ایجاد می شود
سلول های پوست چهار بیمار مبتلا به شیزوفرنی، فرصت پیش بینی نشده ای را در اختیار محققین قرار داد تا دریابند که چگونه بیماری زمانی که فرد به صورت جنین هنوز در رحم قرار دارد شروع می شود.
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 - 10:00
جراحی ژنوم با استفاده از CRISPR-Cas9 برای جلوگیری از نابینایی
آمارها نشان می دهد که از هر ده فرد بالای 65 سال، یک نفر علایمی از دژنراسیون ماکولای وابسته به سن(AMD) را نشان می دهد و شیوع آن نیز به دلیل افزایش جمعیت پیر افزایش می یابد. این بیماری شکلی از نابینایی است که که منجر به تخریب بینایی و دید نقطه ای می شود.
ﺳﻪشنبه، 17 اسفند 1395 - 15:30
ایجاد موش هایی که به اعتیاد کوکائین مقاوم هستند
محققین در دانشگاه بریتیش کلمبیا، با استفاده از مهندسی ژنتیک موش هایی را تولید کرده اند که به کوکائین معتاد نمی شوند و شواهدی را ارائه می دهند که اعتیاد به مواد مخدر چیزی بیش از مباحث ژنتیکی و بیوشیمیایی است.
ﺳﻪشنبه، 17 اسفند 1395 - 14:50
احیای شنوایی در موش های ناشنوا با استفاده از ژن درمانی
در تابستان 2015، تیمی از محققین بیمارستان کودکان بوستون و دانشکده پزشکی هاروارد گزارش داده اند که توانسته اند با استفاده از ژن درمانی، شنوایی را به میزان اندکی در موشی که با مهندسی ژنتیک ناشنوا شده بود، احیا کنند. اما اینک آن ها در مطالعه ای جدید نشان داده اند که با استفاده از ژن درمانی شنوایی را در این موش ها به میزان بیشتری(کمتر از 25 دسی بل که معادل شنیدن پچ پچ است) احیا کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 17 اسفند 1395 - 14:00
کنترل التهاب روده با تغییر فراوانی باکتری های ساکن سیستم گوارشی
بیماری های التهابی بیشماری از جمله بیماری روده التهابی، دیابت و اختلالات طیف اوتیسم با جمعیت غیر طبیعی باکتری های گوارشی یا میکروبیوم مرتبط هستند اما آیا این میکروبیوم تغییر یافته دلیل اصلی این بیماری هاست؟
ﺳﻪشنبه، 17 اسفند 1395 - 13:30
شناسایی سلول های سرطانی پانکراسی مهاجم و نقطه ضعف آن ها
محققین پروتئین نگهبانی را شناسایی کرده اند که مانع از تبدیل شدن سلول های سرطان پانکراسی به نوعی خاص از سلول های مهاجم می شود. هم چنین آن ها درمان هایی را شناسایی کرده اند که قادر به خنثی کردن سلول ها در زمان حذف این پروتئین هستند.
ﺳﻪشنبه، 17 اسفند 1395 - 13:01
کاشت 3000 اصل نهال توسط خانواده های عضو بانک خون بندناف رویان
همزمان با روز درختکاری و حفظ محیط زیست به عنوان امانت الهی ۳ هزار اصل نهال توسط خانواده‌های بانک سلول‌های بنیادی رویان کاشته می‌شود.
دوشنبه، 16 اسفند 1395 - 14:56
یک مدل انسانی شده شناسایی بهتر دلایل بیماری آلزایمر را میسر می کند
سلول ها زمانی که از محیط شان برداشته می شوند، رفتار متفاوتی را نشان می دهند و در نتیجه سلول هایی که در آزمایشگاه کشت داده می شوند با سلول های موجود در بدن فرد، متفاوت هستند.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 13:00
ویروس زیکا به بیضه ها آسیب می رساند
محققین Yale نشان داده اند که 21 روز پس آلودگی موش ها به ویروس زیکا، اندازه بیضه ها در این جانوران کاهش می یابد. ثبات این ویروس در اندام تولید مثلی نرها منجر به انتقال این ویروس از طریق جنسی و هم چنین مختل شدن باروری می شود.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 12:00
طراحی فیبری که اجازه ورود و خروج سیگنال های ژنتیکی، شیمیایی، بصری و الکتریکی به مغز را می دهد
برای اولین محققین از یک فیبر منعطف و با اندازه ای معادل موی انسان پرده برداری کرده اند که با موفقیت ترکیب سیگنال های بصری، الکتریکی و شیمیایی را به مغز می رساند و می تواند راهی را برای عملکرد و ارتباطات بین مناطق مختلف مغزی فراهم کند.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 11:33
درمان شخصی برای لوکمیای میلوئید حاد بزودی در دسترس است
همکاری بین محققین در مراکز و دانشگاه مختلف نشان داده است که درمان های شخصی برای بیماران مبتلا به سرطان لوکمیای میلوئید حاد در آینده ای نزدیک در دسترس خواهد بود.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 11:00
طراحی یک مدل مهندسی بافت شده برای مطالعه تومورهای مهاجم به استخوان
محققین از مهندسی بافت برای ایجاد یک مدل برای مطالعه فعالیت ‌برخی تومورها مانند سرطان بدخیم سارکومای Ewing’s در تخریب استخوان استفاده کرده اند.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 10:15
سلول های بنیادی چربی ممکن است گزینه سلولی مناسبی برای کاربردهای درمانی باشد
تیمی بین المللی از محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی چربی ممکن است سلول های بنیادی مناسبی برای کاربردهای درمانی در سگ سانان باشند و از آن ها برای درمان بیماری ها و آسیب های ارتوپدی استفاده کرد.
یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 09:45
چگونه خون می تواند مجددا جوان سازی شود
سلول های بنیادی خون ما روزانه هزاران میلیارد سلول خونی جدید تولید می کنند، اما توانایی سلول های بنیادی خونی برای تولید تغییرات خونی با افزایش سن ما تغییر می کند و این امر موجب می شود که افراد پیر بیشتر به بیماری هایی مانند کم خونی و سایر سرطان های خونی مستعد شوند.
شنبه، 14 اسفند 1395 - 11:00
چاقی سلول های بنیادی عضلانی را بازبرنامه ریزی می کند
چاقی با کاهش حجم عضلات و اختلال در متابولیسم همراه است. تغییرات اپی ژنتیکی که روی تشکیل سلول های عضلانی جدید اثر می گذارد ممکن است یک فاکتور دخیل در این مساله باشد.
شنبه، 14 اسفند 1395 - 10:30
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه