(آرشیو ماه اسفند 1395)
سمینار یک روزه سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز در اهواز برگزار می شود
سمینار یک روزه سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز در اهواز با همکاری بانک خون بندناف رویان، بخش پیوند مغزاستخوان بیمارستان شفا و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه جندی شاپور برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 03 اسفند 1395 - 08:40
تیروئید درمانی بوسیله سلول های بنیادی
در مطالعه ای جدید محققین دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون از سلول های بنیادی مشتق از سلول های تیروئیدی برای درمان های جدید استفاده کرده اند.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 10:30
جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی از برنامه ریزی برای برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، خبر داد.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 10:24
یکی از دلایل فوکوس روی مراقبت های دوران بارداری، تولد نوزادانی با عضلات قوی تر است
تولد نوزادانی که به هر دلیلی به صورت زودرس به دنیا می آیند و با مشکلاتی مانند کمبود وزن، رشد نامناسب و .. همراه هستند تبدیل به امری شایع شده است. متاسفانه این نوزادان ناچارند بیش از سه ماه از ماه های اول تولدشان را در واحدهای ویژه مراقبتی بگذرانند و خوشبختانه بسیاری از آن ها می توانند بعد از رسیدن به شرایط مناسب زندگی طبیعی را شروع کنند. اما این تولد زودرس در آینده آن ها تاثیر گذار است؟
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 10:07
ارتباط بین پروتئین های سلول عصبی و شروع زوال عقل در میان سالی
محققین دانشگاه ناگویای ژاپن نقشی را برای برهمکنش پروتئین های عصبی در مهار تخریب لوب پیشانی گیجگاهی شناسایی کرده اند. تخریب این بخش موجب شروع زوال عقل در میان سالی می شود.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 09:00
ارتباط حیاتی بین تومورهای مغزی و تشنج های صرعی
تشخیص تومورهای مغزی در اولیه ترین مراحل تکوینش و حذف آن ها قبل از شروع تمایزها ممکن است بزودی ممکن شود.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 08:30
پروتئین های Sumo، یک منبع احتمالی برای برخی نقایص قلبی مادرزادی
پروتئین های Sumo با نام کامل Small ubiquitin-like modifier، پپتیدهای کوچکی هستند که به برخی پروتئین های دیگر اضافه می شوند تا فعالیت شان را تنظیم کنند. در حالی که Sumo‌نقش های تنظیمی زیادی دارد، اما باید گفت که این پروتئین ها نقش بسیار مهمی در کنترل بیان ژن ها طی تکوین اولیه دارند.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 08:00
دارویی که می تواند ناباروری را در بیماران سرطانی مهار کند
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه تگزاس شواهد امیدوارکننده ای را نشان می دهد که یک داروهای پیش از این استفاده شده برای مهار عفونت در بیماران سرطانی می تواند مانع از ناباروری شود. از دست دادن باروری یکی از مشکلات رایج بین بیماران سرطانی است، زیرا درمان های موجود برای سرطان اغلب اسپرم سازی را توقف می کند.
یکشنبه، 01 اسفند 1395 - 07:30
صفحه 7 از 7ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه